• Mrs. Robinson

South Beach Revival!!

Halla brudar,

Tanker borja om South Beach pa Mandag. Mitt mal ar 5 kilo (vager 65 nu). Har tidigare gatt ner 12 kilo med metoden, men tankte nu kora "Hard Core" i en manad.
    Ar det nagon som hanger pa?

• Svar på tråden South Beach Revival!!
  • eyescream

Tjenare Kattiz.

Har precis kickat igång med min Fas 1, så jag önskar dig lycka till med din. Jag har aldrig kört SBD innan, men jag känner mig ruggigt motiverad. Ska känna mig bekväm i mina stackars jeans igen... för att inte tala om sommaren... Nåja, som sagt bara första dagen ännu...!
    Lycka till!

• eyescream

Förresten! Någon på tråden som kan säga hur mycket Hummus de äter om ni har det som mellis...? Ja menar, det e inte det jag brukar TRYCKA i mig direkt, det e ju mer som en dip... Om ni gör en burk kikärtor, går allt ner då?

• Mrs. Robinson

Hej allesammans,

Nar jag var i fas ett sa att jag jattemycket hoummous, till varje maltid, jag gor det fortfarande, pa mat, pa mackorna, som dip, etc.

Jag tror att om man bara foljer boken sa gar man ner, for man har uteslutit allt annat.

Jag kan helt enkelt inte motivera mig till att borja pa fas 1 igen, precis som Kattiz sager. Vill inte helt enkelt, jag kor pa med Fas 2.

Jag kopte dessutom Trimspa forra veckan och jag skams nastan lite for att jag vet att det inte finns nagra genvagar. Jag vill mest prova. Det ar ju aptitnedsattande...

Men ni ar duktiga ni!

• Mrs. Robinson

Jag menar vad Kattiz sa om att det ar Pekka. for det ar det ju verkligen.

• eyescream

Mmm, har lyckats vänta med min kaffekopp, så nu är det dax för den. Och jag vet inte om det kan stämma, men jag börjar redan känna mig segare... men det kan ju vara kaffebristen. Hoppas jag! För det där med att må Pekka- fy tusan, vill inte. Men men, håller precis på att koka lite fisk, så mat och kaffe sen e jag på fötter igen.

• Kattiz

Eyescream

Hommus är nåt jag passar mig för vääldigt nog. Det är grymt äckligt. Äter vad som helst bara jag slipper den biten. Försökte förra gången jag var i F1 men nej..funkar inte.
    Precis som förra gången är jag rätt kass på f.m mellis det blir på e.m och kväll istället.
    Igår mådde jag sååå skit och var så nära att ge upp men idag skiner solen och jag mår mkt bättre dag3 =)). Även denna gång tvivlar jag på att vågen kommer att rucka sig..men det brukar den göra iaf.
    Du kommer väl ihåg att äta MKT grönsaker!?!?!?
    Hur mkt ska du ner?

• Brudjojo

Hej!
    Jag är tillbaka, fick ett litet socker återfall, men har börjat om på fas 1 idag, ska försöka hålla mig över påsken men det kan bli svårt. Annars får jag börja om efter påsk då vet jag att jag inte har något på några veckor så då kan jag köra stenhårt.

Jag vill så gärna gå ner i vikt, håller på att bli tokig på att inte komma i några byxor längre, men tycker att det är så svårt att hålla mig motiverad...

• eyescream

Kattiz

Grönsaker ja, jösses, det trycks i massor! Är dock dålig på ren "grönsallad", men jag försöker... Tänkte gå ner 5,5 minst, det är målet... Så förhoppningsvis ska det fungera. Har ju hund också, så det blir ju promenader, men mycket mer träning än det är ja dålig på, och har varit så senaste månaderna. Det kombinerat med nattarbete sätter sig på höfterna kan ja säga! Så, nu är det ny självdiciplin som gäller! är som sagt bara inne på dag 2, men like it so far.

• eyescream

Ytterligare en fråga.. Hur ligger det till med Fun Light. Om diet coke är ok, är detta det också? Dricker iofs massa mineralvatten och vanligt sådant, men kan jju vara gott att blanda i mineralvattnet. Det blir ju som läsk..

• Kattiz

Fun light/light drycker är ok MEN man ska inte överdriva konsumtionen i Fas 1. Kan ge dig ett tips om en skitbra sida, med superbra länkar och information!!

www.southbeach-diet-plan.com/forum/viewtopic.php

Den sidan bland annat har hjälp mig mkt...otrligt mkt info under länkarna!

• eyescream

Ojoj, testade vågen i morse, visserligen bara på dag 3, men jag tänkte jag skulle kolla... Minus 2 kilo... litar inte på att det kommer se likadant ut imorgon, pga vätskebalans och sådant, men vad tusan! Tror verkligen på denna diet! Ut med allt pulver och skit tjejer, man kan ju faktiskt äta/tugga och gå ner!

• Kattiz

Grattis...vad häftigt jo ta fram måttbandet oxå..det brukar hända massor i midjan =)). Ja SBD är toppen, höll ju på bra länge förra gången och är så glad att jag är på G igen.

• eyescream

Jösses, I love this diet... Men som sagt, är lite skeptisk till att detta ska hålla i sig fortfarande... men nu visar vågen -3,5... och det är dag 4... Räknar med en platå snart! Där det inte kommer hända något innan dag 12... :) Går ju lite snabbare än jag trott, och är inte godissugen alls! Måste nog göra fel :(, *skeptisk var ordet* Tror på dieten men inte det snabba resultatet för tillfället. Och måttbandet, visst, byxorna är lite mindre tighta :)

• Kattiz

Du gör inget fel..Så funkar dieten. Du kan ha burit på extra vätska och det går först bort. Sedan är den verkligen superbra!! Att du inte känner godissug eller sug efter det som du annars äter är för att du har ett jämnt och stabilt blodsocker. Man ska locka fram de "normala" känslorna dvs hunger, törst osv. När man väl får fram dessa så brukar man inte känna "cravings" efter nåt.
    Minns inte hur mkt jag gick ner första gången var det 4-5kg på fas 1 och sedan sakta det ner i Fas2.

Nu _måste_ jag fixa lite mer, har 1-års kalas idag =))

Svar på tråden South Beach Revival!!