South Beach Revival!!
Halla brudar,
Tanker borja om South Beach pa Mandag. Mitt mal ar 5 kilo (vager 65 nu). Har tidigare gatt ner 12 kilo med metoden, men tankte nu kora "Hard Core" i en manad.
Ar det nagon som hanger pa?
Halla brudar,
Tanker borja om South Beach pa Mandag. Mitt mal ar 5 kilo (vager 65 nu). Har tidigare gatt ner 12 kilo med metoden, men tankte nu kora "Hard Core" i en manad.
Ar det nagon som hanger pa?
Va e south beach dieten då... ? E väll kanske helt ute... *skratt*
När å vad äter man å va får man "inte" äta...?
Ja vill åxå gå ner nåt kilo men ja har noll karaktär å tycker de e jobbigt å inte få äta va ja vill...
Hur länge höll du på när du gick ner 12 kg?
South Beach dieten gar i princip ut pa att ata sig matt pa nyttiga saker som man haller sig matt pa.
Alltsa, inget vitt mjol, socker eller starkelse.
Funkar mycket bra.
Orkar inte forklara hela dieten, men det finns massa med infor online och en massa andra tradar.
Jag gick ner 12 kilo pa sex manader for ett ar sedan, har hall vikten, men vill ga ner lite till. Sommaren narmar sig...
Hej du,
jag kör på fas.2. nu, precis gått över. tagit och provat jordgubbar mjölkmix och rågbröd utan allt "otillåtet" nu.
jag kan inte börja på fas.1. innan torsdag, för innan dess är mamma o hälsar på. Men om du orkar vänta så kan vi börja nästa vecka igen på fas.1. tillsammans.
Kommer du ihåg mig kanske som trött och grinig, japp... jag blev akutsjuk förra helgen och blev inlagd i dropp och det slutade med att mina tarmar behövde akut medicin... så jag är trött och får inte stressa något nu i 4veckor till och börja med (alltså inte helt sb fel sist jag blev sjuk och magen bara svällde och svällde).
jag har kollat upp väldigt mycket SB nu så... jag börjar ha det i bakhuvudet *skratt* samt jag kör på vv för att hålla kcal, mängden uppe, annars slarvar jag med att äta.
Tänkte du gå efter dag för dag, efter boken då eller???
Tänkte du äta "något ditåt?
Hej Mrs!
Jag vet inte riktigt hur jag ska gora. Jag borjar trana infor Chicago Marathon i mars, sa jag maste ata kolhydrater. Jag kommer nog kora som i fas 2, dvs inget sockr, starkelse eller vitt.
Du da, ska du kora SB, du blev ju sa dalig sist? Du har val gatt ner ratt mycket redan?
Hej!
Vad passande att ni börjat om igen,jag har börjat om igen idag faktiskt. Jag har gått upp en massa på sistone, mest i form av att jag burit på vatten för jag har ätit lite mediciner, men nu är jag fullt frisk och ska börja om. Känner mig jättetjock nu så jag är motiverad, ska ner 8 kg hade jag tänkt.
Jag ska också träna inför tjejmilen, men jag tänkte ta det lite lugnt med träningen nu de två första veckorna och sen börja träna lite hårdare i fas 2.
Jag behöver all peppning man kan få!!! Blev jättedeppad i lördags när jag var och provade kläder.
Hej!
Hoppade ni av tråden nu när jag dök opp?
Det verkar som att alla trådar dör när jag skriver i dem, kanske ska ta det personligt?
Jag är nu inne på dag 3 och det börjar kännas lite bättre,det är ju de två första dagarna man kan känna sig lite hängig. Vågar dock inte väga mig än, väntar tills det gått en vecka tror jag.
Hur går det för er?
Hejsan!
Nej då, inte hoppar vi av, jag har bara inte hunnit sitta ner vid datan iallafall.
Sb fas.2 har jag ätit efter även fast mamma o min bror var här, fast... jag känner att jag inte är så "duktig" när jag kör på denna fas, vet inte varför kanske för att det är så enkelt. *skratt* :)
Jag har lagt till fullkornsbröd, jordgubbar och upp till 2-3dl minimjölk, kanske är alldeles för mycket....
Nåja jag tänkte lite så att jag kör i framtiden fas.1. typ på vardagarna och under helgerna äter jag som fas.2. så är man helt ute och cyklar i det blå.
jag åt falafela, är det tillåtet??????
Jag vet inte men... jag gillade dem... nåja en gång skadar ju inte fast det inte skulle vara okej.
Ang. magen...
joo men det spelar nog ingen roll vad jag äter just nu den svullnar ändå och jag ser gravid ut mer el mindre dag från dag just nu, men... 3v till sen är min medicin-kur slut och då ska det vara bra, men denna process kan vara en längre sak kanske upp till ett år om det inte ger sig så...men man får hoppas.
jag ska inte träna nu under tiden, hittills har jag ju gjort det (eller innan jag blev sjuk alltså). Jag saknar det men... krafterna är lite si o så med när jag tex går lite mer än här hemma.
Tur att man vet att man inte har så dålig kondis eller likn. utan har en förklaring så man inte gräver ner sig.
Brudjojo hur har du kommit igång?
Har det gått bra och äter du hur???
Mrs.R. har du beslutat hur du ska göra?
Nu ska jag ta min kopp kaffe och tomatjuice till o börja med :)
Ha det bra.
Hej!
Inne på dag 4:a idag, idag är jag jättetrött fast det kan bero på att det blev lite orolig sömn inatt och jag gick och la mig på tok för sent. Men jag känner mig lite slut i huvudet också och efter lunch kände jag mig nästan som yr. Fast det brukar gå över. Jag kör fas 1 nu och äter allt som är tillåtet där. Kanske åt lite för mycket nötter igår för jag jobbade över och det var det enda jag hade på kontoret.
Jag är så nervös att jag inte ska gå ner något, började ju köra SB strax efter jul också och gick inte ner nånting. Förra gången jag körde SB gick jag ju ner jättemycket, undra om man har rubbat ämnesomsättningen?
Törs inte väga mig, blir så besviken om jag inte gått ner så jag väger mig nog inte förrän mina 2 första veckor är över, eller i alla fall efter 1 vecka har gått. I helgen kommer en kompis upp och vi ska gå ut och festa på lördagen, men jag tänker inte dricka nåt. Kan skylla på att jag äter pencillin för det gör jag också. Så det blir vatten och kanske lite jordnötter.
Jag har panik, jag måste gå ner ca 7 kg för att jag ska komma in i mina gamla kläder igen och jag vill att det ska gå fort, men jag är ett sånt godismonster och har så svårt att stå emot, vet inte hur jag ska göra...
Hejsan,
jag har också samma känsla som du, har du msn? Jag kände att jag nästan led utav stress att inte gå ner i fas.1. sen kom ju mag-problemet ordentligt och nu är vågen ingen idee, jag frågade läkaren och han sa att maten inverkar inte denna "sjukdom".... så det borde inte. Men stressa får jag inte, vilket är lite svårt eftersom jag har väldigt stressig- fas nu även om jag bara försöker vara lugn.
Jag tänkte göra en "bantarsoppa" den omtalade utan löksoppa (stärkelser) sen till det äter jag istället bara annat, det är lätt enkelt och varm-mat.
jag läste på en fråge-sida att om man blir trött/yr osv har man fått i sig för lite salt, och han föreslog mer salt framförallt.
Hej!
Det kan stämma det där men saltet, för jag är så himla saltsugen hela tiden. Det är jobbigt att man blir så stressad och tror att man ska gå ner lika fort i vikt denna gången som förra gången man körde SB.
Nu har jag mätt mig också och tänkte jämföra måtten för varje vecka också.
Jag har Msn, samma som förut, hade ju dig inlagd då, men alla mina kontakter försvann när jag flyttade tillbaka till Sverige. Just nu är jag dock på jobbet och har tyvärr inte msn här.
Funderar på att gå och träna efter jobbet, känner att jag måste komma igång, men jag vet inte om jag är helt och fullt frisk, var nämligen sjuk förra veckan, kan inte bestämma mig hur jag ska göra....