South Beach Revival!!
Halla brudar,
Tanker borja om South Beach pa Mandag. Mitt mal ar 5 kilo (vager 65 nu). Har tidigare gatt ner 12 kilo med metoden, men tankte nu kora "Hard Core" i en manad.
Ar det nagon som hanger pa?
Halla brudar,
Tanker borja om South Beach pa Mandag. Mitt mal ar 5 kilo (vager 65 nu). Har tidigare gatt ner 12 kilo med metoden, men tankte nu kora "Hard Core" i en manad.
Ar det nagon som hanger pa?
Hejsan alla,
Joo visst har du rätt mrs R, jag känner lika ibland, ska man varje dag tänka varje steg man tar? Vet inte det verkar inte klokt.
Men jag vill ju inte vara tjock heller.... vet inte riktigt någon lösning.
Jag är inne på min dag3 idag av "bantarsoppan-sb vis"
idag betyder det frurk o grönt, gött.
jag ska köra denna fram t fredag då jag kört 7dagar men sen ska jag fundera på vad jag ska göra i framtiden.. sb eller ska jag börja med tidningens slanks ideer med maträtter, dom har ju 3-v pogram i varje tidning, dom räknar kcal och det passar ju vv-schemat :)
Jag vill ju inte ge upp det, jag ska köra efter grundtanken, då när jag klarar av att utan tänka på mängden kan jag leva "fritt" min moster vv och gör det fortf men nu skriver hon inte upp längre, utan vet undermedvetet vad som är vad.
Hej och god morgon!
Pigg tja... men jag mår fint, igår kväll blev det riktigt mys kväll med kramar och en film.
Min make åt sitt snacks *skratt*
(jag fattar inte hur han inte går upp i vikt, han kan stoppa i sig hur mycket som helst utav vad som helst...)
Men jag var inte ett dugg sugen i o för sig... Bra va!?
Jag satt med en skål jordgubbar och hallon, från frysen som hade tinnat lite, åh vad gott det var när de smälte i munnen och man fick i sig allt vad man behövde.
Min mage har lugnat sig och det känns mycket roligare. Men lite trött av medicinen är jag fortf.
Men vad ska jag göra på fredag när kuren är slut?
Ska jag gå då till fas.2?
Jag har ingen aning om vad man ska göra troligen forts där...
Hur har helgen gått?
Jag hoppas att ni har haft en lika bra helg som jag :)
Ha det bra och vi hörs!
Hej på er.
Jag har fuskat i helgen - Usch och fy på mig... I fredags hade jag gått ner 1 kg men i dag är jag på +/- 0, där fick jag för fusket... Usch... Nu har jag börjat om från början med fas 1, men jag vet att jag inte kommer att kunna köra fas 1 i två veckor i streck för att den 17:e åker vi till Åre och då måste jag äta lite mackor i backen och så annars går det bara inte. Men jag tänkte köra hårt tills dess, göra ett litet uppehåll och sen börja om igen efter påsk. Man kanske alltid gå ner någonting. Sen får man ju ta det relativt lugnt under påsk (inte proppa i sig godis) för att försöka hålla vikten och sen köra hårt hela våren.
Usch, jag håller med dig mrs Robinson är det så här man ska leva. Jag måste dock gå ner till våren så att jag kommer i några kläder, har varken råd eller lust att inhandla en helt ny garderob.
Jag verkar ha hamnat i nån konstig period, jag har jättesvårt att gå ner i vikt, jag gick ju upp nästan 10 kg när vi flyttade tillbaka till Sverige och nu är det helt omöjligt att ens gå ner några av dessa 10, jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag försöker leva som vi gjorde i Kina, äta typ samma saker, men jag hinner inte träna 2 timmar per dag vilket jag gjorde där, plus att jag har ett så fruktansvärt stillasittande jobb...
I morse var jag och tränade, sprang 5 km, det var jätteskönt, ska komma igång med träningen också så kanske det släpper...
Hej,
vad åt du då under helgen?
du vet om att i fas2 får man äta fullkornsbröd i backarna ;) och emellan härlig kött/skinka el ost/ägg.
Du behöver ju inte äta 1 bröd utan lägg in flera och du håller tanken rätt...
jag har bestämt mig för ca.1gång i månaden fr det att jag sista ätit en kur köra om, på så sätt spelar det ingen roll om något kg rör på sig under dessa veckor, för 1v och så borta igen *förhoppningsvis* (max 7-dagars dieter o behöver inte vara samma).
vad tror ni om det? kan det vara lösningen?
Känner ni någon gång att när man var "större" var man ledigare-friare mot sig själv?
Själv började jag kolla varje burk av innehåll, vill inte äta ute om det inte finns sallad på menyn (skeptisk o vet inte vad det finns i likn kcal/kolhydrater..) sen jag gått ner mina överflödiga kg.
Min make vet hur stor "sak" det är för mig att gått ner, men jag märkte sist i affären när han sa typ:
- Åh vad skönt det skulle vara om du någon gång igen bara tog det du vill ha från hyllan, istället för att läsa på varje förpackning.
Efter det har jag sett lite annorlunda på mig, jag går faktiskt nu och kollar innehåller den socker....hur många kcal, och kollar skillnaden.
Jag har i plånboken en lista med lågt/mellan gi-tabell där jag skrivit oxå kolhydraterna per 100gr.
Dvs det tar tid att handla med mig om jag inte köper exakt samma varor varje gång.
Rädd för att bli "tjock/rund" har tagit över, jag vet att anorexi det vill jag inte ha och så...därför försöker jag hålla pointsen med vv, så det inte går över styr.
När jag ser min mamma är jag rädd att jag ska se ut som hon om några år, hon var smal alla år, smalare än jag någonsin varit eller vill bli, men sen när min bror dog -98 så tröstäter hon, eller tja numera är väl det en vana (hon är typ 162lång och väger 70-75kg).
Hej!
Jag var jätteduktig i fredags då åt jag enligt SB men råkade få i mig en banan, jag var döhungrig innan vi skulle gå ut och äta och jag tyckte att det var bättre än något annat sött och sliskigt.
Sen i lördags så fuskade jag och drack en gin och tonic och ett glas vin, sen så blev det några godisbitar också (jag vet, men jag kunde inte hålla mig...) I övrigt åt jag precis som jag skulle. Förutom i söndags då råkade det bli en skiva fullkornsbröd också...
Precis vad jag tänkte (det där med fullkornsbröd i backarna) jag får köra på det.
Jag har ju lusläst boken nu (äntligen) och då skriver han ju att om man märker att man går upp några kilon så är det bara att börja med ny fas 1 igen, så man får väl tänka så då och se upp i tid (så man inte lyckas gå upp 10 kg, vilket jag då gjort).
Jag blev jätteledsen nyss för en kollega kom fram till mig och sa: - Du har ju en större rumpa än mig så du kanske vill köpa de här trosorna i strl L. Var det nödvändigt att säga så??? Jag blev faktiskt himla irriterande... Hon påpekar också jämt hur mycket hon har gått ner och jag blir så less!!!
hallå igen,
Jag tycker du ska skita i din kollega, hon är bara avis på dig, och därför vill irritera dig.
Barnsligt att säga så, men menade hon verkligen det eller var det för att hon inte ville ha dem själv (kanske inte passa utan hon hoppades i affären att hon skulle vara mindre än vad hon egentligen är) och ville sälja eller?
Ja men det låter inte så illa med denna helg, låter (förrutom godiset) som fas.2.
Det är ju tillåtet med vin, banan, fullkornsbröd..osv i fas.2.
Fas.2. kan man ju gå rakt in på om man behöver lite kolhydrater, och inte vill vara trött o ev lätt irriterad. Det går bara lite långsammare, inget annat :)
Kanske ska du börja äta i fas.2. så kommer du in i det riktigt innan du ska iväg, för på resor "faller" man ju oftast.
Börja sedan på fas.1 efter åre och skidorna eller varför inte över påsk, så blir det inga godis ;) förrutom nötter...
Upp med huvudet, du kommer igenom det, tänk inte på helgen utan ta nya tag, kanske fas.2. passar dig om du tränar så du inte går på lågförbränning, man kan faktiskt göra det.
Nu ska jag ut och köpa lite frukt och samtidigt få i mig lite frisk luft, sen forts. jag med mina studier *grrr* fattar ju inte varför jag är såå omotiverad att sätta mig ner och bara lära mig.
Vet inte om jag är fortf "sjuk" så jag bara inte orkar få allt inmatat. Nåja jag har bara 2 uppgifter kvar av denna kurs, så nu ligger jag inte illa till. Och min make printar ut på jobbet några papper som jag hittade på nätet om det, så går det lättare :) Poss. tankar behövs väl bara.
Hej!
Försökte förut skriva 2 inlägg men jag bara fastnade i filtret. Konstigt!
Visst blev jag ledsen igår, men jag vet att min kollega kan vara lite osmidig ibland och jag bör inte ta åt mig, men jag är extra känslig nu för att det verkar så svårt att gå ner den här gången och att kläderna börjar kännas mycket trånga. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Äter enligt fas 1 nu och har tänkt göra det i 1,5 veckor nu tills vi åker.
Sen tänkte jag äta enligt fas 2 i 3 veckor (ska på en till resa också) och efter det får vi se hur det har gått.
Skönt att jag kommit igång med träningen nu i alla fall. Nu måste det börja gå nedåt!!! Att det ska vara så svårt, jag fattar inte...
Mrs Robinson: Hur ofta springer du? Jag är lite osäker på hur många gånger i veckan jag bör träna.. Det får ju liksom inte bli för mycket, men nu tycker jag att det är så kul så nu skulle jag kunna springa varje dag.
Hej,
Jag försökte läsa dina medd. när man såg nytt kl.slag men... nåja.
Tråkig jobbar kompis.
Jag lägger mig i...
börja med att springa någon sträcka och sedan varje vecka kan du utöka den.
Så ser du att din kropp orkar med det hela, med tanke på att du får knappt i dig kolhydrater i fas.1.
Brudjojo,
kan din kropp kanske behöva lite kolhydrater och därför inte din vikt rör på sig?
Vad åt du igår tex?
Hur mycket rör du på dig?
Äter du frukost,lunch,middag och mer än 2 mellanmål?
Dricker du tillräckligt?
Tja, jag vet inte allt men...
jag har nu gått ner med bantarsoppan-sb lite över 2kg, mer än jag jag gjorde på "ren" sb. Vet inte om det är en ren slump... det är jag glad över, nu väger jag de samma som innan jag blev "sjuk".
Magen har sjunkit men...inte riktigt de samma som tidigare ändå, men jag är glad.