• Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd... igen!
  • agnelia

Skönt att ha de största grejerna avklarade!
    Ibland kan man stressa upp sig tillräckligt på små detaljer.
    *skratt* Drömde mardröm förut, att jag kom till vigseln utan skor! Iklädd ett par smutsiga tubsockor!?
    Det måste återspegla min oro över att inte hitta skor!

• yamman

Agnelia
    Har också känt av detta med mardrömmar men känner för dig om du REDAN drabbas av dem!

Jag tror jag ska prova att sjunga in den med min ringrostiga engelska till vigselakten men jag tror att det får bli den andra också så får jag höra det färdiga resultatet innan jag bestämmer mig...

Igår kväll bestämde vi veliga människor att vi i allafall ska ha en mindre (och barnfri) tillställning hemma bara för kompisarna som inte kommer att vara med på flygplatsen och då kanske "En sån karl" passar bättre. Mer fest än "bröllopsfest" liksom.

Nu måste det alltså formuleras nya inbjudningskort och planeras för detta också. Tur att den första happeningen inte var så avancerad i matväg. Känns som sista minuten.

Utrymmet är inget problem, visserligen bor vi i lägenhet men vi har ett stooooort vardagsrum så vi lånar upp bord från lokalen i huset och dukar långbordet för 20 personer (om alla kommer) efter att ha flyttat in åtminstone en av sofforna i något av de andra rummen.

Så nu är frågan vad vi ska bjuda på????? Skulle helst vilja ha någon varm mat men vet inte riktigt hur det fungerar att hålla maten varm med en spise/ugn om vi blir 20 personer. Tips och/eller råd?

• emrika
    Vill passa på att tacka för en VÄLDIGT trevlig måndagskväll!
    Ser redan fram emot nästa träff..... Men frågan är om Karl gör det?
    Då lämnar jag kanske Alve hemma...
  • agnelia

Heeej emrika!
    Inte ofta man ser dig här inne!
    Ja, chansa och hör vad Karl säger till ditt förslag...

• Majlo

Kanske synd att man flyttat från V-ås, ni verkar ha det så kul i er BT-träff tråd!

• agnelia

Majlo,
    Japp! Här har vi haft skoj på våra träffar och i våra trådar i över ett år!

Men pröva att starta upp egna BTträffar i din stad... Om det inte redan finns!

• Majlo

Jo det finns, men vi är få.

• agnelia

Majlo,
    Kul kan man ha ändå!!
    På våra träffar brukar det oftast vara 3-6 tjejer per gång. Svårt att hitta tider som passar alla, eller så dyker nåt oväntat upp...

Skönt att det börjar bli lite varmare. Då kan vi börja med picknickträffar igen!

Yamman,
    kommer inte på nåt nu men ska tänka på det!

• Linny

Yamman
    Läste att du ville ha tips på mat. Har inte läst hela tråden och hänger inte riktigt med på hur planerna sett ut tidigare eller så... men, hur har ni tänkt er festen hemma hos er? Jag tycker att det kan vara mysigt med en buffé. I så fall kan du ju ha någon/några varma rätter tillsammans med lite kall mat. Eller har du tänkt dig en tre rätters middag?

• yamman

Linny
    Planerna har gått från en fest med vännerna och närmsta släkten till en stoor fest med "alla" släktingar till ingen fest alls - och är nu en för "bara" vännerna...

En enklare buffé är egentligen ok, tänkte dock att det liksom skulle varit "mer" med varm mat. Men vid närmare eftertanke kommer det ju tyvärr bli mycket tid i köket (för mig) med en sån lösning.

Är tyvärr inte någon matlagningsexpert så ju enklare desto bättre - egentligen...

Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd... igen!