• Guldfisken

Ny Viktväktar-tråd (igen!)

Okej, jag har lovat flera gånger i VV-trådar här inne att jag skall köra igång med VV igen efter ett höstuppehåll.
    Det har dock inte blivit verklighet förrän idag. Nu har jag varit och vägt in mig igen och till och med skaffat mig ett månadsmedlemsskap så att jag skall tvinga mig själv att gå dit. Såg dock att den gamla VV-tråden var avstängd för svar så jag startar helt enkelt en ny. Hoppas att det finns fler VV:are där ute som vill hänga på!

• Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)
  • Sana

Kul med en vv tråd.

Varit med i 1 vecka, första veckan gick det bra - 1,6 kg!! Har som första delmål att gå ner 10 kg tom 30/6.

_Maria_ angående hur många poinst så är det nu så att man räknar ur beroende på ålder, vikt, hur rörligt jobb man har.

Lycka till!!!

• mrs.

Tjena tjejer!

Jag har moln idag men +15grader dock, var ute på min morgon promenad som vanligt idag med :)

jag kan knappt vänta att komma iväg på morgonen, sommaren är här snart så sista spurten måste köras.

_maria_ hur gör du med dina bonuspoints?
    äter du dem eller skippar?
    endel måste äta sina för våg-rörelse andra inte.

sana bra jobbat :)

• _Maria_

mrs.

15 plusgrader..vart bor du i sverige? Här är det bara blask..tråkigt...

ang mina bonuspoints. Ibland äter jag upp dem den dagen. Oftast sparar jag dem till helgen så jag kan dricka lite alkohol och äta lite snacks :)

Det kanske inte är det bästa att göra av pointsen på, men det är det jag känner att jag vill :)

Grattis Sana till viktiminskningen! 10 kg till är inga porblem :) Hur går det för er andra då?

• Guldfisken

Oj, nu börjar det hända saker här inne.

_Maria_ : Hur många points du bör äta beror helt och hållet på hur mycket du väger och sådär. Man skall svara på ett antal frågor och utifrån det räkna ut pointsantalet per dag (precis som Sana skrev såg jag nu när jag redan skrivit .

Näpp, inte hunnit vara med länge den här gången, första gången i tisdags. Så det är först nästa vecka som jag vet lite grann hur det går. Spännande!

Sana: Bra jobbat första veckan! 1.6 kg ner är ju jättebra!

• _Maria_

Skönt att det finns en sån här sida där man kan fråga saker om VV samt bli peppad!

Äntligen är det fredag! Har dock dragit på mej en rejäl förkylning så det blri till att kurera mig i helgen :)

• Guldfisken

Den här veckan har jag kört tre spinningpass (varav ett distanspass) och därigenom samlat på mig så många bonuspoints att jag kan njuta av en flaska vin ikväll på en kompis inflyttningsförfest (kanske tom unnar mig en flaska bubbel). Har dessutom points över så jag kan dricka lite gott på krogen därefter.

Är det någon som förresten vet om man kan räkna torrt mousserande vitt vin/champagne som torrt vitt vin (2 points per glas)???

• mrs.

Hejsan,

Vad kul att flera och flera är igång :)

idag var det morgonpromenad igen, (jag bor förresten i tyskland ännu ett tag) inte för att jag var så pigg men när frisk luft kom i lungorna blev man det

Guldfisken,
    du vet väl att vin o vin räknas olika i points.

Gammla systemet:
    Vin rött el ½torrt vitt 1 glas 15cl 2p
    Vin rött el ½torrt vitt, ½flaska 35cl 4.5p
    Vin vitt sött 1glas 15cl 2.5p
    Vn vitt torrt 1glas 15cl 1,5p
    Vin vitt torrt ½flaska 35cl 4p
    Mandeira,portvin,sherry (20%) 6cl 1.5p
    Punch (ca25%) 3cl 1.5p

"Nyare variant (gammal) ej" ät o njut:
    Vin rött 1dl/100ml:1.5p
    Vin vitt ½torrt 1dl/100ml: 1.5p
    Vin vitt sött 1dl/100ml: 1,5p
    Vin vitt torrt 1dl/100ml:1p

Varför allt ändras vet jag inte... men man ska ändå vara lite försiktig med allt som är "extra" jag tror vv var bäst (mest realistisk) när man hade prickarna grön (fritt), gul och röd (vin,godis osv)
    Dvs jag tror de som gick på vv då, lärde sig att se att grönt är bra, gult är som tänk och rött är varning/stopp (fast man fick äta utav dem så klart).

• Guldfisken

Jajamän, mrs, det har jag koll på, vinälskare som jag är! Dricker ofta vitt istället för rött numera (gillar dock rött bättre ) eftersom man ju tjänar en halv points per glas.

Med ett glas torrt vitt vin menar jag 200 cl (alltså 2 points).

Det jag undrade var om man kan räkna torrt (fixar inte söta mousserande viner som Asti Cinzano och så) mousserande vitt vin/champagne som torrt vitt vin (hittar inte vad som skall gälla om vinet är mousserande någonstans) eller om det skall räknas samma som halvtorrt vitt vin.
    Men jag gör det, det känns ju som om det inte skulle komma till point bara för att det är bubblor.

• Guldfisken

Party, party helt enkelt!

• redangift

Hej!
    Sista två veckorna har gått riktigt dåligt för mig, har varit bortrest, inte planerat så bra, inte kommit iväg och motionerat och törs inte tänka på hur mycket jag kan ha gått upp... Ska masa mig dit på tisdag, känns inte så kul just nu. Pepp behövs!

Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)