• Guldfisken

Ny Viktväktar-tråd (igen!)

Okej, jag har lovat flera gånger i VV-trådar här inne att jag skall köra igång med VV igen efter ett höstuppehåll.
    Det har dock inte blivit verklighet förrän idag. Nu har jag varit och vägt in mig igen och till och med skaffat mig ett månadsmedlemsskap så att jag skall tvinga mig själv att gå dit. Såg dock att den gamla VV-tråden var avstängd för svar så jag startar helt enkelt en ny. Hoppas att det finns fler VV:are där ute som vill hänga på!

• Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)
  • Guldfisken

Sana: You go girl! Bra jobbat!

silfver: Det är nog klokt att ha ganska små delmål även om du inte har sådär jättemycket kvar.

• silfver

Guldfisken: Jo, det känns bäst så. Jag hoppas egentligen på att ta mig under 65, men jag vet inte om det går eftersom det var evigheter sen man var under det strecket. Men hoppas kan man alltid göra =)

• _Maria_

Hej hopp alla!
    Sana GRATTIS!!! Skit bra jobbat! :)
    Slivfer; det är som sagt bra emd små delmål. Njaa jag har väll bara ett par kilo att gå ner. Det gå dock jäääkligt segt. Vilket jag tror beror på att jag tränar för mycket. men det är svårt att lägga av.

Det bästa med viktväktarna är att det får mig att må så bra. Även fast jag inte går ner så mycket i vikt så mår jag så himmla mycket bättre...både psykist och fysiskt. :)

Så sköönt att våren börjar komma. De har lovat 10-15 grader på skärtorsdag....sKÖNT!!

• silfver

_Maria_
    Önskar att jag kunde träna, men för tillfället får det vänta. Har återkommande knäskador som tar ut sin rätt. Hoppas på att kunna börja igen om nån vecka.

Sana
    Kul att det går så bra =) Grattis!

• _Maria_

fy så jobbigt att ha ont i knäna.Skönt att jag slipper..peppar peppar...

Snart är det luch. Ska äta laxsoppa. Någon som vet hur mycket points det är i en portion tomatsoppa. Sån där som man köper i tetrapack på ica?

• Sana

TACK för alla uppmuntrande ord, känns himla skönt. Man blir ännu mera peppad.

Skulle vilja träna mera, men med 2 barn, jobbar heltid, villa och en man som jobbar skift. ja, det är ett stort pussel. Men jag försöker i alla fall gå till jobbet. Tar ca 30 min, det är en skön start på dagen.

Jag hoppas det blir så bra väder som de sagt till påsk. Då blir det mycket promenad och skidåkning.

Bra jobbat tjejer!!!!!

• Guldfisken

Angående träning: För egen del för jag spinning tre gånger i veckan. Skulle egentligen vilja träna mer (har varit elitidrottare en gång i tiden) men vet att det ofta blir så att jag kör varje dag när jag håller på och sedan kan det gå flera månader utan att jag kör något alls. Så jag försöker hålla det på en lagom nivå. Men det är inte helt lätt att hålla igång, läser en tuff utbildning och har en massa kårengagemang vid sidan om. Är dessutom "ensamstående matte" till en katt.

Är det förresten någon mer än jag som har månadsmedlemsskap och för checklista på nätet?
    Passar mig superbra, sitter väldigt mycket framför datorn, så det är väldigt smidigt. Rekommenderas! Dessutom kostar det 350 kr för fyra veckor och då ingår vägningen varje vecka så man sparar tom 50 kronor. Blir dessutom motiverad att gå till klassen då avgiften redan är betald.

• Guldfisken

KÖR jag spinning, skulle det ju stå...

• Leone

Bla, blev sa besviken efter invagningen i torsdags da jag gatt *upp* ett helt kilo trots att jag tranat jattemycket och atit helt ratt!
    Inser med fornuftet att det kan vara nya muskler, vatten i kroppen osv, men det kandes verkligen trist. Sa nu har jag inte raknat points och svullat choklad sen i helgen.
    Funderar pa att inte ga och vaga mig imorgon, eftersom jag vet att jag kommer att bli deppig om jag har gatt upp igen, samtidigt som jag inser att pa satt och vis ar det battre att veta exakt var jag star.

Fy. Jag som bara hade tva kilo kvar till mal! Nu kommer det att vara minst 3-4.

• Guldfisken

Leone: Det som är lite dumt i sammanhanget är ju att man lätt tappar lite perspektiv. Ett enda stackars kilo upp kan göra att man deppar ner sig totalt och känna att allt känns meningslöst. För att inte tala om sådana veckor då man "bara" gått ner tre hekto.

Jag är precis likadan...

Det som du kan känna är ju att det, nästa gång om du kämpar på, förmodligen istället kommer att rasa. Jag har ofta ganska små förväntningar på vägningen efter en vägning där jag har gått ned mycket. Då brukar det ofta stå stilla eller kanske tom vara lite upp. Och vice versa, har det gått långsamt en vecka, brukar det släppa veckan efter. Kanske var din chokladkur det som behövdes för att sätta sprutt till nästa vägning, tycker ofta att kroppen är oförutsägbar.

Idag är det min första riktiga vägning för den här gången. Har inga större förhoppningar, blev trots allt några points fler än förväntat under helgens festövningar...
    Återkommer med info...

Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)