• Guldfisken

Ny Viktväktar-tråd (igen!)

Okej, jag har lovat flera gånger i VV-trådar här inne att jag skall köra igång med VV igen efter ett höstuppehåll.
    Det har dock inte blivit verklighet förrän idag. Nu har jag varit och vägt in mig igen och till och med skaffat mig ett månadsmedlemsskap så att jag skall tvinga mig själv att gå dit. Såg dock att den gamla VV-tråden var avstängd för svar så jag startar helt enkelt en ny. Hoppas att det finns fler VV:are där ute som vill hänga på!

• Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)
  • Sana

redan gift

Nu är det att sätta punkt för de 2 veckor som gått och börja om med nya tag.
    Det är tungt ibland, man får ta en dag i taget. Detta fixar du, det är inte säkert att du har gått upp så mycket.

Kom igen nu!!! detta fixar du!!!

• redangift

Tack! Det har varit en riktigt bra dag idag så nu är det nog påväg åt rätt håll igen. Kom ut och red, köpte kläder... det är sånt som kan hjälpa tydligen!

Kan passa på att tipsa om mitt bästa recept. Superbudget, nyttigt, snabbt på sådant man alltid kan ha hemma.

Fullkornspasta (3 P)

Frusen hackad spenat tinas i gryta, pressa i vitlök efter smak, häll i lätt naturell yogurt tills det blir lagom såsigt, ett par skivor mager ost, örtsalt och ev. grönsakskrydda, låt bubbla någon minut.

Krydda med lite riven parmesan.

Brukar bli runt 5 points för mig och är riktigt gott!

Finns det fler favoritrecept?

• Guldfisken

Ajajaj, Guldfisken är riktigt bakfull idag. Och jag har inte helt räknat ut hur många points jag satte i mig (genom "flytande föda"). Det positiva var att jag lyckades hålla mig borta från alla chips på förfesten samt stå emot den annars mycket lockande hamburgaren på Donken fyra i morse efter krogen. =) Så så kass var jag inte ändå, hade en del sparade points så jag klarar mig nog idag. Det värsta är att jag hade behövt spara några points till ikväll, är fest igen då...

Vojne, vojne... =)

• Sana

Helgen har gått riktigt bra, middag i lördags med kompisar. God smal mat och lite vin.

MEN, nu närmar sig påsken och jag sitter i en reception. Så ca 1,5 m framför mig så står ett gigantiskt stort påskägg full i godis. Inte kul, men karaktären sätts på prov!!!

Skall iväg och väga mig i eftermiddag, får se hur det går.

redan gift, skönt att du kommit ur din svacka!!!

• _Maria_

Hej på er allihopa!!

Sana: Vi har nog samma problem..sitter cokså i en reception..fylld med påskägg...:( Har dock inga större rpoblem att motstå godis..har nämligen inte ätit godis sen nyårsafton.

Så godis är inget jag behöver lägga points på.Däremot har ajg blivit å sjukt sugen på fett. Hur äckligt som hellst..men jag kan ha hut mkt smör som hellst på mackan och hur mkt ost. Det är hemsskt. någon som har ett tips om hur jag kan sluta med detta? :)

Lycka till på vägningen Sana..

• silfver

Hej hej =)
    Tänkte höra om man fick vara med här? Har klarat av mitt första delmål, gått ner från 75 till 70 kg =) Känner mig hur glad som helst.
    Nån som har nått bra tips på receptsida?

• Guldfisken

silfver: Självklart! The more, the merrier...

Bra jobbat över helgen, Sana, hoppas det märks på vågen att du har varit duktig.

Själv gick det väl sådär över helgen. Blev tokfestande såväl fredag som lördag och alkohol innehåller ju alldeles för många points. Jaja, vi får se på onsdag hur det har gått.

_Maria_: Lyckliga du, som inte blir godissugen. Jag är precis tvärtom, aldrig sugen på fett (förutom när jag är bakfull, men hade bra karaktär i helgen).

• _Maria_

silfver:
    Klart att du får vara med. Och grattis till din viktminskning :) hur lång tid tog det att gå ner dessa 5 kilo då? Långt kvar till målvikt?

Nu är påsken här med alla dess frestelser. Vi får se hur man klarar denna helg med kakor, alkohol, ägg, jansons frestelse, sill osv....

• Sana

YES!!!! det gick över förväntan igår, trodde inte mina ögon när jag ställde mig på vågen - 2,2 kg. Så på 2 veckor har jag gått ner 3,6 kg. Fick min första guldstrjärna igår.

Känns himla skönt och jag är så motiverad!! Så nu skall jag unna mig några skum påskharar!!!

Silfver, grattis till ditt första delmål.

• silfver

_Maria_
    Det tog mig 6-7 veckor att komma hit, nu har jag tänkt att ta 2,5kg i taget. Funderar på 65kg som målvikt, men vi får se när jag tagit mig dit =)
    Hur går det för dig och vad har du för målvikt?

Tack för det varma mottagandet. Känner mig så motiverad =)

Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)