• Guldfisken

Ny Viktväktar-tråd (igen!)

Okej, jag har lovat flera gånger i VV-trådar här inne att jag skall köra igång med VV igen efter ett höstuppehåll.
    Det har dock inte blivit verklighet förrän idag. Nu har jag varit och vägt in mig igen och till och med skaffat mig ett månadsmedlemsskap så att jag skall tvinga mig själv att gå dit. Såg dock att den gamla VV-tråden var avstängd för svar så jag startar helt enkelt en ny. Hoppas att det finns fler VV:are där ute som vill hänga på!

• Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)
  • _Maria_

Gomorron allesammans! Ännu en härlig vårmorgon!

Guldfisken: jag brukade också träna spinning tre eller fler gånger i veckan. upplevde då dock att viktminskningen stannade och att vaderna blev fruktansvärt stora...:) Är det något som du känner av?

Vad duktiga alla är!!
    Leone: jag tycker absolut INTE att dus ak deppa ihop för ett "enstaka" kilo. Vet hru det känns..men tänk hur duktig DU har varit och gått ner alla dessa kilon. Jag säger som guldfisken, kanske behövs den där chokladen för att få fart på allt igen!

Lycka till idag tjejer!

• Guldfisken

Jippie, jippie!

Har just varit och vägt mig! Första veckans resultat: -2,7 kg!!!
    Jätteglad!

Skall nog köra vin- starköl- och shotsdieten i fortsättningen också.

• Guldfisken

_Maria_: Jag har redan så stora vader efter alla år av idrottande så det är inget jag har tänkt på.

• _Maria_

GRATTIS Gulfisken! 2.7 kilo på en vecka..WOW! Det här kommer jugå riktigt snabbt för dej :)

• Sana

Guldfisken, STORT GRATTIS - 2,7 kg på en vecka, Det är ju super!!!!

Lycka till alla andra i helgen, själv så sitter jag här med påskäggen 2 m framför näsan. De har stått här fulla i godis sen i måndags morse. Men jag har inte tagit en enda än. Stolt över mig själv, bevisligen så har man lite karaktär.

GLAD PÅSK PÅ ER

• Guldfisken

Tack _Maria_ och Sana för grattis, vad gulliga ni är. Nu blir jag jättepeppad att sköta mig i påsk. Första utmaningen blir ikväll, påskbord ute på restaurang med familjen.

Har inte införskaffat något påskägg men brukar fortfarande få av mammsen och pappsen (och ja, jag får leta upp det själv också ). Ska be och få sånadäringa Halo chokladbitar och skumsvampar i mitt.

GLAD PÅSK!

• Leone

Tack for peppningen Guldfisken och Maria, ni ar guld varda! Ja tydligen var det inte fel med en chokladkur och bara enstaka motionspass, idag pa vagningen hade jag gatt ner 0.8 kilo!

Sa nu ar jag 2.3 kilo fran mal... ar otroligt glad och peppad, jag som inte ens tankte ga idag - da hade jag nog overtygat mig sjalv om hur misslyckad jag var hela helgen istallet och atit annu mer...

• _Maria_

Leone:
    Där ser du, ett litet snedsteg förstör inte allt :)Du är duktig!!

Igår var jag på ett 90 minuters spinningpass. Det känndes i benen kan ajg säga...känns som om jag ahr spagetti till ben idag...haha!

Nu äre påsk tjejer. Vi kämpar på som vanligt. Jag ska försöka motstå endel av allt det goda...måste måste!
    Ha det toppen!

• Leone

90 minuter spinning, gud vad du ar duktig! Jag som dor om jag cyklar 60 min pa traningscykeln, och da tar jag det inte ens jattehart den mesta tiden.

Jag har bestamt strategi infor pasken: ska enbart ata choklad pa sjalva paskafton, ar det nat kvar dagen efter aker det ut ur huset (eller sa far karln ata det). Ska kopa en *liten* pase god, mork choklad och verkligen njuta av den, istallet for att tankspritt ata billig trakig choklad som jag inte ens gillar sa varst mycket.

Sen blir det pasklunch med svarforaldrarna pa sondag, istallet for imorgon, da de kommer och halsar pa en vecka. Men med vv-recept forstas! Ska grilla en kyckling och rosta gronsaker i ugnen bland annat. Och mycket sallad och gronsaker till. Korv och sant skippar vi helt. Min karl ater inte skinka i vilket fall sa kyckling far duga som ersattning.

• _Maria_

Heeej tjejer!!

Hur är läget? Hoppas att alla mår bra och att det inte blev alltför många snedsteg i helgen.
    Jag har klaras mig bra, förutom igår. Påsk middag hos mormor. Jaa ni vet säkert hur det är sju sorters kakor och tårta plus att mormor blir sur om man inte äter av allt. Så då var den dagen förstörd. Men det är bara att ta nya tag idag. Ett litet problrem bara..ska äta på asiatisk resurang ikväl..hur ska detta gå? Men asiatisk mat är väll endå rätt okejy enligt vv...hjälp mej! :)
    Ha en bra dag!

Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)