• Bellevue85

Porrsurfande

Hej!

Jag har diagnosen panikångest och den brukar smyga sig på helt omärkbart, för att sedan ge mig ett världarnas krig mot attackerna som håller på att göra mig crazy..

Men inte för att det är det största problemet, utan jag har även väldigt, väldigt dåligt självförtroende.
    Jag har inte den blekaste om vem jag är eller vad jag vill göra. Vet inte enns om jag vill leva och i så fall vad jag ska leva för.
    Jag har en underbar kille, egentligen.
    Men problemet är hans relation till porr, eller rättare sakt min relation till porr och alla de nakna, superläckra tjejer som han glor på från tex "girls gone wild" filmer osv...
    Jag är kluven, totalt vilsen.
    Har svårt att acceptera mig själv, ta för mig och säga nej... Min kille har på senare tid lärt sig att fråga vad jag vill men varje gång jag får frågan så har jag inte den blekaste om vad jag ska svara (speciellt när det gäller sexlivet) Jag har alltid gjort det han har velat och på hans villkor.
    Jag har gett han oralsex morgon och kväll utan att egentligen varit sugen, förut gillade jag det någolunda men nu tycker jag att det är ungefär lika spännande som att diska.
    Jag har gått med på analsex (gjorde otroligt ont), sa det åt honom men han fortsätter än idag att tjata och föröker varje gång vi har vanligt samlag att smyga in fingrar i baken på mig.
    Vi har gjort skumma saker som jag inte riktigt gillar.
    Och min sexlust är otroligt liten just nu, nästan obefintlig.
    Jag vill ha tillbaka den men jag får aldrig ta det lugnt, han ser porr och vill strax göra (bli färdig) i eller (oftast) på mig, gärna i ansiktet eller prickskytte i munnen om han får välja...

Många säger ju att killar brukar kolla på porr och runka till det, men min kille kollar oftast på porr när jag är hemma och springer sedan till mig för att han är så galet kåt...
    Vad i allsin dar ska jag göra?
    Jag har verkligen försökt prata med honom.
    Porr tänder mig ibland (om jag ska vara ärlig) men jag tycker samtidigt att det är äckligt och jag hatar mig själv ännu mer för att jag blir upphetsad av det..
    Men jag känner mig tråkig i sängen och att jag inte duger (även om min kille säger att jag gör det).
    Alltså detta ger mig huvudvärk.

Han vill se porrfilmer tillsammans och har på senare tid tjatat på att jag ska söka upp någon film som vi kan se på, men jag kan inte, det finns en liten psykisk spärr som gör det otroligt svårt.
    Jag kan leva utan porr, det hade varit no problema för mig... Men han kan det inte.
    Jag har blivit ledsen, gråtit och sakt att han gärna får sluta med sånt. Sedan lovade han att göra det för att jag blir så ledsn. Men strax efter jul (han lät bli i tre månader) så började han igen.
    Och nu finns det flera filmer på datorn som ligger ganska öppet..
    Häromkvällen ides jag inte bråka utan gav upp, han fick sätta på en film och jag gjorde villigt det han begärde, men jag vågade inte se på tvn..

Hur ska jag klara av att bygga upp min sexlust när jag hea tiden pressas till att dygnet runt vara sexuellt aktiv.. Sedan stör det ju mig att han hela tiden knuffar bort mig om jag vill ge han, tex en kyss i köket (för grannarna kan ju se) säger han..
    Han vill inte visa sånt offentligt och när han jobbar vill han inte ens hålla hand om jag hälsar på och vi ska tex promenera någonstans.

Jag har gett han tips på att piffa upp sexlivet utan porrfilm kanske ha sex i naturen någonstans där ingen ser eller att vi kan klä upp oss och ha det trevligt hemma, jag skulle tända på om han ville ha kostym eller nåt på sig :) men han säger att han inte är sån.
    Jag har gett förslag på att vi kan göra en egen film hemma, men han vill inte synas i bild utan det ska bara vara jag som gör grejjer eller blir penetrerad av hans snopp... Han vill att jag ska klä upp mig (done that), han vill ta nakenbilder (done that)...

Ursäkta längden på inlägget...
    Jag har no clue om vad jag ska göra...
    Jag är rädd att han ska sluta tycka om mig om jag inte ställer upp på allt möjligt samtidigt som det här inte är jag när jag väl gör det..

• Svar på tråden Porrsurfande
  • Saralainen

Det finns inget mer nerbrytande för dig och din självkänsla än att vara med en kille som inte accepterar dig för den du är, där du kan vara dig själv och säga vad du vill och framför allt acceptera ett nej om han får ett nej.
    Varför vill du vara med en kille där du inte kan vara dig själv?

Ang porrsurfandet så var jag när jag var yngre en EXTREM motståndare till detta och mådde jättedåligt när jag bara ens hade en tanke på att min kille skulle kunna göra något sånt.
    När det har hänt har jag flippat ur.
    Idag har jag ett sundare förhållande till det och visst jag hoppar väl inte av glädje om min kille kollar men tja...så länge inte jag behöver vara involverad och han gör det när jag inte är hemma så bryr jag mig inte.

Däremot, oavsett om man gillar porr eller inte, så tycker jag att du MÅSTE sätta ner foten.
    Jag mår riktigt dåligt när jag läser vad du skriver...om du säger nej så är det nej! Vill du inte ha mer analsex så är det det som gäller! Och att han kollar på porr och sen springer till dig för han blir kåt, nää det tycker jag verkligen inte är ok!!!
    Jag kan tycka det är ok om dom gör det i sin ensamhet eller med dig om det är något som du också gillar.
    Men om du har uttryckt att du blir lessen och inte vill att han håller på med det så får han väl skärpa sig!!

Nä ta vara på dig själv och ditt liv och inse att du är så mkt mer värd!! Jag hoppas ni kommer kunna lösa detta så att båda två blir nöjda och hittar ett sätt att umgås med...man måste ge och ta.
    Det verkar som du bara ger...du är värd mkt mer...

Kramar från mig!!

• Hammerman

Det finns många saker jag tycker är tragiska i den här världen. En av dem är att människor ibland hamnar i förhållanden som dessa. Som du säger, livet är inte evigt, varför ska man då ägna det åt poänglöst lidande? Finns ingen mening med det.

Tyvärr är det så att vissa vet hur de ska spela på andra människors osäkerhet och använda sin partners dåliga självförtroende till sin fördel, där en bättre pojkvän/flickvän skulle stå där som stöd. Är man bara tillräckligt kall och manipulativ kan man dessutom intala sin bättre hälft att allt konstigt och märkligt som händer är dennes fel, vilket leder till en ond cirkel där känslan av skuld och maktlöshet ständigt växer, till den manipulatives fördel då denne får en allt större verktygslåda att arbeta med.

Följderna av att leva i en sån här relation är rent katastrofala. Till slut blir man en skugga av den man en gång var. Själv gick jag på två år från vältränade 95 kg till plufsiga 120. Det barkade utför med studierna. All min framtidstro var borta, och det fanns stunder där jag ganska allvarligt funderade på att ta mitt liv. Men med självförtroendet i botten och indoktrinerad i att allt var mitt eget fel, så var det väldigt svårt att lämna relationen, särskilt som hennes manipulation bestod i att ständigt ge sken av att allt skulle bli bättre, bara vänta ett tag till så skulle det bli bättring... rökridåer, inser jag nu (och förstod nog egentligen att det var så även då, men levde på hoppet då hoppet var allt jag hade).

Gör inte som jag. Anklaga inte dig själv för vad HAN gör mot dig. Det enda jag ångrar idag är att det inte tog slut tidigare.

Stå på dig! Nu har du chansen att skapa det liv DU vill leva! Du är värd mycket, mycker mer.

• Tooticki
    Bellevue85 skrev 2008-10-15 15:42:49 följande:
    Tack för att ni visar att det finns så många där ute som bryr sig :)Jag har funderat och funderat, helt klart måste jag jobba med min självkänsla och få upp mitt självförtroende..Annars kan detta aldrig sluta lyckligt.Ni är så himla duktiga på att skriva allihopa och ni har stärkt mig enormt mycket. Jag ska börja se till mina egna behov och göra det som gör mig lycklig, istället för att hela tiden ställa upp på saker som jag egentlgen inte vill.Man lever ju bara en gång och ingen annan än en själv kan ju leva livet åt en, så varför inte göra det mesta och bästa utav det? Dagarna som varit kommer ju aldrig tillbaka och hör till det förflutna.. Ni har fått mig att tänka om.. Jag vill leva lycklig och det är bara jag som kan se till att mitt liv ska bli så som jag önskar.Det är svårt att hela tiden tänka så, men det är säkerligen värt det.. Vem vill lida och leva i ett evigt mörker?Jag ska försöka en sista gång att tala om för min kille hur det är jag verkligen känner..Jag vet att jag skrivit att jag är så himla rädd för att han ska lämna mig eller tycka mindre om mig.. men.. om han varken vill lyssnar eller bryr sig om mina känslor, eller respektera mig för den jag är, så behöver jag väl egentligen inte vara rädd för detta eftersom jag då skulle klara mig bättre utan honom?..Jag vet inte var den rädslan kommer ifrån, varför är man rädd för att bli lämnad även om den som lämnar en egentligen inte bryr sig? Jag kan ju knappast få det sämre av att börja må bättre igen eller bli bättre behandlad?I början av vårat förhållande visste jag vem jag var men någonstans på vägen tappade jag bort mig själv..Jag vill vara den personen igen, jag vill börja tro på en framtid och ha tillbaka mina drömmar...(Vi har varit tillsammans 4 1/2 år).Jag måste ändra på mitt beteende till min fördel.Istället för att stänga in mig så måste jag börja öppna mig.Jag vill träna yoga och börja rida, jag har tidigare inte gjort det då min kille tyckte det var slöseri med pengar.. Men jag har börjat inse att han inte har rätt i det eftersom detta är det jag blir glad och mår bra av.Jag måste börja hitta tillbaka till det jag tycker om att göra och det som jag tycker är värt att göra då livet inte är evigt."hur ska man kunna veta vars man ska om man inte vet var man är?"Jag måste börja ta reda på var jag är och var jag står, och ni här på Bröllpstorget har gett mig en liten spark i rätt riktning :)Tack ska ni ha!
    Härligt att höra att du kan ta till dig av det som skrivs här!

Precis som du säger så måste du börja lyssna på och prioritera dig själv och jag tror absolut att ridning och yoga kan hjälpa dig. Är det något du tycker om så kommer du att känna glädje och lycka när du gör det och då kommer det bli än tydligare för dig hur illa din kille behandlar dig!

Jag önskar dig stort lycka till och hoppas du kommer fortsätta skriva här så vi får följa dig!
  • passionsblomman

Go girl!!!

Jag blir jätteglad att höra ditt resonemang nu!!
    Vad gäller frågan om varför vi är så rädda att bli lämnade, trots att vi egentligen ser hur illa det är: Jag tror det är en av de meat grundläggande ur-rädslorna vi har. Ända sedan vi bodde i grottor har nog det absolut farligaste som kan hända oss varit att stötas bort från tryggheten i gruppen, bort från elden och maten so to speak.

Vi människor är inte öar, utan sociala vareler. Får vi ingen annan gemenskap(vilket den som lever i ett destruktivt förhållande ofta int får) så nöjer vi oss med det lilla vi får, för vad som helst är bättre än att bli ensam. De här personerna i våra liv får oss också oftast att tro på att vi verkligen skulle bli helt ensamma uten dem och att vi är helt hopplösa.

Det är intedu! Du är hopp-full istället för hopp-lös. Fortsätt så! Vi är här om du behöver ventilera!!
    När du tvivlar: visualisera den där mannen som finns därute ngnstans, och gläd dig åt att du håller på att göra dig beredd att möta honom.

Inte som en trasa, utan HEL och hållen. Bamsekram!

• dfk

Yes! Du gör så rätt!
    Börja ägna dig åt sådant som du verkligen vill och mår bra utav!
    Lycka till i ditt liv, är övertygad om att ditt liv kommer att ta ny vändning!

• didis

Hoppas det löser sig för dig!

Så många har redan skrivit så mycket klokt här i tråden så jag skall bara instämma med föregående talare.

Lycka till i livet!!

• lillabruden

TS jag tror att så många reagerat för att vi alla känner igen oss på ett eller annat sätt... om man inte själv varit i ett ohälsosamt förhållande så känner man någon som varit det.
    Det tråkiga är att man ofta tar för givet att man är ensam, men titta här, du är inte ensam Sträcker man ut en hand så är det alltid någon som tar den.

Jag tycker också ditt resonemang är positivt!! Känns bra att höra att du redan planerar så mycket för digsjälv -helt rätt!! Och om du känner att du inte klarar relationen med honom själv så tycker jag du ska söka hjälp, typ kurator eller dylikt. Se till att fixa stöd från många håll!! Prata med dina kompisar också!!

Lycka till o håll oss gärna uppdaterade om du vill!!
    kram

• Tjolinti

min blivande sålde sin dator för o bevisa för mig att han verkligen hade slutat :)

• 090208

BRA och klokt skrivet! Lyssna pa den har tjejen.

passionsblomman skrev 2008-10-14 18:38:37 följande:
    Henriks älskling skrev 2008-10-14 18:21:32 följande:
    Det här håller jag verkligen med om! Den här killen är inte representativ för den manliga delen av mänskligheten.(även om man ibland kan tro det när man ser på nyheterna osv.)Det finns någon annan därute som du kan uppleva KÄRLEK med!Visa dig själv så mycket respekt att du ger den killen chansen istället!
  • ElevenSeven

jag har inte läst alla inläggen..
    Men jag blev så ledsen när jag läste...d här är verkligen osunt!!! Var finns respekten från hans sida???
    Det finns så många underbara män där ute som verkligen vet hur man älskar och behandlar en tjej. Jag hoppas du kan och orkar ta dig ur den här svåra situationen, för du ska inte behöva leva i ett sånt förhållande! Tänkt på dig själv, och vad du vill och behöver!

• young love

TS, fortsätt resonera som du gjorde i ditt senaste inlägg! Det kommer att vara tufft, men du kan under inga omständigheter stanna hos honom! Som så många har sagt innan, är han anledningen till att du mår dåligt och han respekterar dig inte det minsta och tar inte hänsyn till dina känslor och hur du mår!

Jag tycker inte att du ska försöka förklara för honom en gång till hur du mår, för han skiter i det! Jag förstår att du har tvivel och vill ge det ytterligare en chans, men det kommer inte att bli bättre, det är bara att lämna honom. Ju tidigare desto bättre!

Lycka till och stor, stor kram!!

Svar på tråden Porrsurfande