• HippieJo

Träning...

Hej på er!

Har precis avslutat en ohälsosam diet och insett att jag vill leva ett sunt och friskt liv. Ska sluta allt vad räkna kalorier heter, försöka äta normalt; bra och nyttigt och börja träna istället. Vad jag nu behöver är lite tips för att få en bra start. Jag vill både motionsträna och styrketräna men vill inte göra fel. Första gången (i förrgår) jag tränade gjorde jag såhär:

Cykla: 45 min
    Styrketräna (de största muskelgr.): 50 min
    Cykla: 5 min

Tänkte även avsluta med lite plask i bassängen :).

Låter det bra? För mycket? För lite?

Tänkte köra ca 3 dagar i veckan.

Tacksam för lite guidning :).

• Svar på tråden Träning...
  • tvillingsjäl

10-i-topp
    De mest fettförbrännande motionsformerna:

1. Längdskidåkning
    2. Trailrunning
    3. Orientering
    4. Mountainbike
    5. Rodd
    6. Löpning
    7. Spinning
    8. Tae Bo
    9. High impact
    10. Puckelpist

• HippieJo

Åh, vad duktig du är! Jag har ägnat mig åt stenhård kakätning hela dan... Hur mycket förbränner man på det ;)? *fniss*

Var kommer vanlig cykling och simning in på listan?

Kräm (hallon)

• tvillingsjäl

he he ja maraton i kakätning..kanske nåt nytt!?

jag skulle tro att simning så är det ju så olika på vilken stil du använder, simmar man som värsta stjärnsimmaren eller är man en motionär? Cykling lite samma, men du förbränner kanske 100-150 kalorier mindre än löpning....men allt är så relativt, vilken intensitet man har, hur vältränad man är från början, hur mycket du väger osv...ju lättare du är desto mindre kalorier förbrukar du på samma aktivitetstid!

• Victory

Hallåj!

Min träningsdag började bra med en 45-minuters promenad. Sedan åt jag en näringsriktig frukost följt av lite ditten och datten som jag hittade i skafferi/kyl/frys under resten av dagen! Jag hade gärna joinat dig HippieJo i kakätningsrace men eftersom jag försöker att inte ha fika hemma får man ta vad man har (t.ex. Corn Flakes, russin, mackor ). Men nu ska jag äta resterna av gårdagens middag och det var GOTT! Ingen mer träning idag, inte - jag har en riktig slöardag! Och det är UNDERBART!

• Victory

Oj, mitt inlägg passade kanske inte in så bra i denna träningspeppningstråd. Men det är ju söndag! Lovar att återkomma med träningsinspiration på måndag igen!

• tvillingsjäl

Jag är likadan som du Victory, försöker att inte ha nåt hemma för då är det såå lätt att "bara smaka" å sen är det kört!
    Det räcker väl alldeles utmärkt med en promenad idag, skönt å avslappnade så nu kan du ha det lugnt å härligt resten av kvällen!! Imorgon kämpar vi vidare!

• HippieJo

Hej tjejer! Nä kakracet kanske inte var så bra för figuren, men desto bättre för smaklökarna ;). Nya tag imorn, man måste ju få ha det lite gott ibland, ellerhur? Ska iaf försöka att begränsa mitt kak/godis-intag till helgerna iaf.

Träning imorgon :D, jag längtar faktiskt! Ska försöka köra 1 h cykel och ca. 50 min styrke. Sen blir det kalas för morfar så en kaka eller två blir det säkert, men efter en duktig träningsdag så är det ganska lugnt, sen är det ju faktiskt kalas!

Kram på er!

• Victory

God morgon, brudar! (antar jag att ni är iaf...?)

Idag cyklar jag till jobbet, det tar ca 30 minuter enkel väg. (Det har jag iofs gjort sedan i våras så lite träning har det blivit i alla fall i sommar).

Sen känner jag mig sugen på lite styrketräning ikväll!

Verkligen tack för all inspiration! Jag tror faktistk det är den här tråden som har gett mig en spark i baken. Nu är jag jättesugen att komma igång med träningen igen! Tycker inte om att känna mig förslappad, man får så dålig ork.

Jag tycker också att man måste få unna sig lite gott på helgerna (och om det är kalas, t.ex. ) Man kan ju inte sluta leva! Det som är bra med träning är ju att man faktiskt KAN unna sig något onyttigt ibland med gott samvete!

• tvillingsjäl

God morgon tjejer!!

Idag har jag lämplig träningsvärk efter styrketräningen igår...

Håller med om att man kan unna sig på helgen, annars är det svårt att hålla ångan uppe å risken att misslyckas blir dubbelt så stor! Dessutom tycker jag att det liksom blir en morot att veta att "på lördag får jag käka lite godis"

Förbränningen mår bara bra av lite variation när det gäller kalorier/dag!

Idag är det vilodag för mig men jag har i princip gjort nån sorts träning varje dag i nästan 2 veckor nu...men då har det varit tex att gå till jobbet direkt på morgonen ca 45 min...så jag har inte tränat ihjäl mig!

Hippiejo: Klart du ska äta nån kaka på kalaset, bara inte heela kakburken!!

• HippieJo

Hahaha! Nä, jag får försöka lägga band på mig när kakburken ställs fram ;).
    Tränade idag, det gick uselt, men jag får verkligen skylla mig själv. Vaknade 13.30 !! (Har obbat nonstop i över tre veckor så nu när jag var ledig så ställde jag inte väckarklockan. Fick lite panik eftersom jag hade räknat med att vara på gymmet vid 14.00, så jag hann inte äta. Bra Johanna. Orkade ingenting, cyklade 15 min och styrketränade 25 min och alla övningarna gick skit. Sen när jag var på väg därifrån så höll jag på att stuka handleden... :(. Iaf, sen åt jag en stor falafel (mums!) och kände mig lite bättre. ALDRIG att jag tränar på fastande mage igen! Galet. Det får bli bättre på ons. Nu ska jag iaf på kalas, mamma hämtar mig och älsklingen om några min. Ha det bäst mina vänner, jag ska tänka på er när jag äter kakAN ;).

KRAM!

Svar på tråden Träning...