• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • Augustibrud-06

2006std
    Håller också på att bokar en del nu. Känns som det är mkt ett tag nu, så kan man ligga lite lågt ett tag sen.

Vi har bokat solist till kyrkan, men musik till festen har vi inte ordnat än. Vi vill iaf inte ha cd skivor, sen vet vi inte riktigt om vi vill ha dj eller ngt band som spelar live.

Det finns en i Jörlanda som kör. Men har ingen aning vad han kostar eller hur han är. Här är iaf adressen hem.passagen.se/rannekarr/

• Augustibrud-06

Vera08
    Ett ställe jag kan rekommendera är Örenäs slott. Ligger strax norr om Landskrona, jättevackert med utsikt över Ven. Vi förlovade oss där!

• 2006Std

Augustibrud-06

Min sambos bror spelar gitarr...tänkte höra om han vill göra det i kyrkan o kanske lite vid middagen, men måste ju ha någon som sjunger till....

Sedan på själva festen ska vi försöka få tag på livemusik, blir ju sån härlig feststämning av det! Men vi får väl se...det bästa är ju om man känner nån annars blir det sååå dyrt!

Ska ringa Rannekärr imorgon...tack för tipset!

• Augustibrud-06

2006std
    Har inte hunnit ringa själv. Du kan väl meddela vad han tar och hur det verkar om du hinner ringa före mig... Blir inget ringt imorgon heller, ska till Ullared då!

• 2006Std

Ja det ska jag göra....vad kul då får du shoppa massor...! Vi ska också dit en sväng i november, behövs innan jul!

• Augustibrud-06

2006std
    Ska se om jag hittar ngn lämplig dekoration till bröllopet också. Kan alltid börja handla lite. Men det blir väl mest julklappar.

• gnizz

HeWi
    Vi har varit där 2ggr redan, först 4v sen 90 dagar. Så det kan tyckas lite trist och fantasilöst att åka dit igen, men vill man ha 28grader i vattnet och 25-35 grader i luften dygnet runt så är det ju dit man drar.
    Det är ju inte fel att veta hur man tar sig runt på sin smekmånad heller, vi vill inte changsa allt för mycket det är ju bara 2v. Vi är dessutom ganska rastlösa så att en strand med ett fint boende och god mat är vi snabbt trötta på... Man vill ju ha omväxling: Sol&bad, äventyr, lyx, storstad och shopping.

vera08
    Läste om ett slott som ligger mellan kungälv och lilla edet ungefär på denna sida älven. Jag tror att man kan se det ifån andra sidan älven, byggt i tegel ivf. Jag kommer inte ihåg vad det heter men det verkade hur mysigt som hellst. En vacker trägård, stugor att bo i om man inte vill bo i en av flyglarna, 1 eller 3 rätters middag osv.

• gnizz

Augustibrud-06
    Du får ge mig lite fynd-tipps imorn kväll då, ska dit på torsdag...

• Linslus

Augustibrud-06 & Lindha: Vad roligt! Då har vi tänkt precis lika (& fått samma pris)
    Vi grunnar dock på om det "räcker" med gästernas bilder av minglet, så för 3000 får vi fotografering före + under vigseln, ca 100 bilder på dvd-skiva...
    Men vi kanske ändå väljer till minglet längre fram...

Vera08: jag tycker att Morlanda kyrka är betydligt "ljusare" än Hälleviksstrand inomhus! (& då kan jag tillägga att jag är lika kär i båda kyrkor! Så inget missförstås menar jag)

Tycker bilderna på pastoratets hemsida är lite missvisande...

Svar på tråden Stenungsund 2006