Stenungsund 2006
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
Gnizz: Vad kul det låter. Vi är också inne på Tahiland. M2B har dock redan varit där men det finns ju många platser...=)
Torvan: Bygdegården som ligger i Hjälteby är jättemysig men ganska liten (vi var där på bröllop i sommras). Tjörns hembygdsmuseeum heter det också (tror jag).
HeWi: Jaha, hembygdsmuseet, vi var där och tittade faktiskt. Hur litet är litet? Hur många gäster var det på det bröllopet du var på?
Orustbrud:
spännande med klänningen. Berätta hur det går! :D Gör du ändringarna på Madame Glamour förresten?
Jag funderar också på bröllopsresan. Tror att vi kommer att göra något liknande Augustibrud-06, bara åka bort några dagar i veckan efter och sen satsa på något större senare. vi har pratat om att bo på något slott i danmark i några nätter, eller kanske herrgård/hotell i sverige. Är det någon som har varit på något passande ställe så berätta gärna.
SaT:
jag har också funderat på fixning av kyrkan... det är svårt tycker jag, tycker att Morlnda ser lite mörk ut på bilderna så att den skulle behöva piffas till.
Hälleviksstrand är ju väldigt öppen och fin och ganska färgglad så frågan är ju om det blir för mycket med dekorationer?! det går ju att tända ljus på bänkraderna där det kanske räcker?!
Torvan :
Välkommen! :)
vera08
Tycker oxå att det ser ganska trevligt ut där på bilderna, och det känns inte som att blommor skulle synas så mycket där. Men man kan väl fråga på expeditionen i morlandapastorat om de vet hur andra brukar göra. Tack för åsikt!
Torvan
Det lät ju som jättebra priser! Bra det där med att gästerna kan bo där också, så är det också löst! Håller med dig om att de ligger vackert!
Hade de inte varit så trångt så hade jag nog börjat tänka om, men vi bjuder ca 70 så vi räknar med att kanske bli 60 och då är det kanske lite litet. Hade inte tänkt på att de har bröllop där, har kollat de mesta runt ikring tycker jag.
Sjöstugan funderade vi med på, men håller med dig att det är lite tråkigt med alla båtar utanför på hösten.
Var inne och tittade på lite bilder som en fotograf tagit ute på Marstrand på brudpar! Så vackra bilder vid havet! Vill också gifta mig vid havet ju...
Nu när vi bokat Spekeröd känns det ändå inte helt rätt, hoppas den känslan kommer snart...var så inställd att ha festen i ngn vacker lokal vid havet. Känner mig som veligast på hela BT.
Linslus
Vi har träffat Ciprian, han skulle ha 3500:- för fotografering innan vigseln, vigseln och minglet utanför kyrkan. Då får vi en dvd med ca 100 bilder, men inga kort eller förstoringar. Vad får ni betala?
Torvan
Skrev in dig i vår lista också! Ändra och fyll i allteftersom ni bestämmer om du vill! Nu är inte jag sist ut längre!
22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
6 maj-SaT, Hälleviksstrands kyrka,
jun-sep-Förevigt, Norums kyrka
3 jun-060603, Resteröds kyrka, festen hemma
17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka,
1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
8 juli-2006std, Ödsmåls kyrka o bygdegård
15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
5 aug-Orustbrud,kyrka?, kärlingesunds gård
5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
5 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
19 aug-Inka77, Tjörn
26 aug-20060826,Säve kyrka, Ödsmåls bygdegård
2 sep-Augustibrud-06, kyrka?, Spekeröds bygdegård
okt-Torvan
Hej på Er!
Var ett par dar sedan jag tittade in här...håller på o försöka få bokat de viktiga sakerna nu...men det är så mycket att tänka på.
Försöker få tag på någon relativt billig "Häst o vagn" men hittar ingen i närheten...alla är ju så jättedyra...
Får väl höra med några grannar som har häst, kanske vet dom någonting...ingen som har fler tips??
2006Std vi ska ha häst &vagn för 2500:-. Hon bor i Lödöse så jag vet inte om det blir dyrare ju längre bort. Om du mailar mail så kan du få hennes nr, vill inte lägga ut det här. lindha_h@hotmail.com
Hur gör ni andra med underhållning
på festen...musiken?? Har ni levande musik, trubadur, dj eller kör ni cd-skivor??