• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • vera08

Nu har jag sökt runt på nätet lite.
    Augustibrud-06:
    hittade Örenäs slott, det ser jättebra ut :D bodde ni på slottet när ni förlovade er?
    isåfall, hur var priser, rummen, maten?

Gnizz:
    Kan slottet hetta Thorskogs slott, hittade ett sånt som skulle kunna stämma med din beskrivning tyckte jag www.thorskogsslott.se/

åh nu längtar jag till sommaren när jag är gift och får bo på slott med min älskling, vill nu!

• Lindha

Gnizz japp slottet du menar är Thorskogs slott. Har aldrig varit där, men åker ofta förbi nere på vägen, har aven kikat på deras hemsida. När vi började prata bröllop så kollade vi upp dom men det var alldeles för dyrt för oss. Tyvärr!

• HeWi

Torvan: Jag tror vi var ungefär 40-50 personer som trängde ner oss (brudparet hade då inget riktigt honörsbord). Hembygdsmuseet har typ två rum (hmm...svårt att förklara) men det blir nog svårt att dela upp gästerna så....

Gnizz: Vi är också ute efter en varierad bröllopsresa. Vi vill gärna kunna dyka, shoppa, bada, sola och gå på trekking och liknande. Thailand är nog inte så dumt då...

• HeWi

Augustibrud- 06: Vad jag känner igen mig i din ångest! Jag tycker inte heller att festlokalen känns helt rätt. Jag vill att det ska vara som i mina tankar! Vad ska man göra?

• Linslus

Vera08: va roligt att du ska fira jul i Ellös Vi bor mycket på Malö som är "granne" med Ellös! Kyrkan är säkert jättefin i juletider...
    På sommaren (då jag varit därinne) är kyrkan ljus! (ganska stora fönster) Kan dock inte svara på hur den är i vintermörkret...
    Tyvärr tyckte jag Hälleviksstrand var mörk inomhus, men vi var där en regning sommardag
    Så fick jag "drömma" hade Morlanda kyrka haft Hälleviksstrands otroligt maffiga YTTRE men det egna INRE *fjant*

• vera08

Linslus:
    det ska bli superspännande att titta på kyrkan inuti. kan ju iofs som du säger vara svårt att se riktigt hur det blir på vintern, men bättre än att inte ha sett alls.
    Känns nästan sjukt att vi har bokat kyrka utan att jag har varit inne i den, men jag har varit utanför så många gånger att det känns OK ändå, och hans familj säger ju att den är bra får lita på det :)
    men kul att få göra min gen uppfattning bara den blir bra :o

• gnizz

HeWi
    Om ni vill hinna med de sakerna är nog Thailand perfekt, en sån resa kan bli helt underbar beroende på hur lång tid man har på sig. Ni skulle hinna allt utom vandringen på 2v men ska ni vandra bör ni åka upp till Pai, hur mysigt som helst och då går det ca 5 dagar + lite tid i Chang Mai så då blir det ju 3V. Men det är ju billigt så det gör inte så mycket.

• Augustibrud-06

Vera08
    Vi bodde två nätter på Örenäs. Vi bodde inte på slottet utan i hotellbyggnaden som ligger bredvid. Vi har enjoyguiden och då var det de rummen som gällde. Vi betalade 1200:- för två nätter. Priserna går att ladda ner från deras hemsida.
    Min svägerska har bott på själva slottet, tyckte det var jätte fint. Men det är trädgården framför och utsikten över Öresund som är så vackert. Alla rum verkar ha utsikt åt de hållet. 200 m ner till stranden!

Vi ska dit till våren igen! Kan verkligen rekommendera det!

• Augustibrud-06

gnizz
    Då har jag varit och trängts på Ullared då. Hittade inte så mkt till bröllopet, de blev mest julklappar. Tänkte ta en resa ner till våren istället, nu var det så mkt folk! Hoppas du gör några fynd idag!

• Augustibrud-06

HeWi
    Nej det är väl inte så mkt att göra! Får försöka göra det bästa av det! Blir säkert bra när man väl är där! Men det blir ju inte riktigt som man drömt om. Var ska ni ha festen?

Svar på tråden Stenungsund 2006