• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • loly

aha, kollade precis in bokenäs. Vad fint! Jag älskar ju skärgården, och allt som hör till. Hur många gäster skall ni ha?

• Orustbrud

Vi ska ha festen på kärlingesunds gård. Ombyggd gammal ladugård. Jättemysigt med trädgård och massa natur runtomkring.
    Vi blir ca. 55 gäster för lokalen tar inte mer. Hade igentligen tänkt att vara 70-75, men strök hela min pappas släkt. Oups!! Har aldrig haft så nära kontakt med dem ändå.

• Augustibrud-06

Hej och välkommen loly!
    Låter fint med havstema, vi har också varit lite inne på det, men har inte riktigt bestämt oss än. Blått ska iaf vara en av färgerna!

Uppdaterar vår lista lite igen! Ändra eller fyll i mer, kul att veta vilka kyrkor och lokaler ni valt!

22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
    6 maj-SaT, Hälleviksstrands kyrka,
    jun-sep-Förevigt, Norums kyrka
    3 jun-060603, Resteröds kyrka, festen hemma
    17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka,
    1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
    8 juli-2006std, Ödsmåls kyrka o bygdegård
    15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
    15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
    5 aug-Orustbrud,kyrka?, kärlingesunds gård
    5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
    5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
    5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
    5 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
    12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
    12 aug-loly, Ljungskile
    19 aug-Inka77, Tjörn
    26 aug-20060826,Säve kyrka, Ödsmåls bygdegård
    2 sep-Augustibrud-06, kyrka?, Spekeröds bygdegård
    14 okt-Torvan, Valla kyrka, Stenungsögården

• loly

Orustbrud:

Vilken härlig lokal, imponerad! Lagom antal gäster också. Jag har också skippat en massa släkt som man inte ungås med. Vi bjuder bara föräldrar och syskon. Och vänner förstås!

• loly

Tack för det Augustibrud-06! Har precis upptäckt hur fantastiskt det är här! Jag uppdaterar gärna med mer info snart, skall bara få alla bokningsbekräftelser först!

• Augustibrud-06

Orustbrud
    Hade inte kollat in hemsidan där ni ska ha er fest förrän nu. Vilket underbart ställe!!
    Ordnar de maten också då?

• Hemligt ( fast inte längre)

Hallå brudar!
    Idag har jag och mamma varit i uddevalla och jag har provat de två klänningarna igen. Det blev den vita... så nu är handpenningen betald och resten ska mamma betala, hon är för söt hon. Nu återstår bara att berätta för min styvmor att jag köpt en, hon tror fortfarande att hon ska sy den. Usch vad jag tycker det är jobbigt då jag tror hon kommer bli besviken. Klänningen behöver visserligen justeras lite så jag tänkte fråga om hon vill göra det + att jag tänkte höra om hon vill sy en liten väska och en sjal.
    Känns fantastiskt att ha hittat klänningen med stort K, och till ett bra pris dessutom.

• Hemligt ( fast inte längre)

loly
    välkommen hit, vad kul att du ska gifta dig i ljungskile. Jag är nämligen uppvuxen där, kommer du härifrån eller varför valde ni Ljungskile?

• Linslus

Orustbrud: Tack för tipsen!!

SaT & loly: va´roligt att ni oxå har havstema Då kan vi byta idéer!!

• Linslus

060603: Grattis till klänningen Smart idé att mildra eventuell besvikelse från din styvmor genom att be henne fixa justeringarna, sjal & väska... låter som en bra idé!

Tema HAVET:
    ¤ Jag har köpt "fiskenät" från Ullared att hänga på en vägg i lokalen. Här ska vi hänga lite fiskeredskap & såna där Blåa "glas-kulor" ni vet vad jag menar eller? *hittar inte orden*

¤ Köpt "Ljus-fyrar" i keramik (sånt man sätter värmeljus i) billigt från Ullared, 1 per bord.

¤ Lägga sand, musslor m.m som en löpare vid mitten av varje bord.

¤ Köpt "fusk-fiskar" (sålde ut billigt på Village) att lägga i 1 liten skål med vatten & med vattenväxt. 1 per bord.

¤ Lägga sand i värmeljus-kopparna under värmeljusen (IKEA)

¤ Liten grund glasskål att lägga flingsalt i där man tar saltet med ett väl rengjort snäckskal (såg detta på Café Emma i Mollösund)

Har ni fler idéer??

Våra färger blir nog Blått, Vitt, Silver & Sand

Svar på tråden Stenungsund 2006