• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • Linslus

orustbrud: tusen tack för hjälpen!!
    Jo jag tycker 2000 är ok efterssom det ingår prov make-up, prov-uppsättning, löshår samt att de "håller öppet" en lördag i augusti som dom annars inte har öppet... (om jag fattade rätt)
    Det är MYCKET pengar ju egentligen , men ska man känna sig extra fin EN DAG i livet får det vara värt det

vera08: vi har inte tänkt dekorera kyrkan & jag har varit på så få bröllop att jag helt missat att man ju faktiskt GÖR det (fast när jag tänker efter så har jag nog sett det i filmer från t.ex USA)
    så jag är ingen vidare hjälp märker jag
    Hur FÄSTER man blommor t.ex på "bänk-dörrarna"?
    Det kanske finns "uttag" för smala vaser längs med gången?
    Jag tycker absolut du ska ringa pastoratet & höra dig för! De hjälper säkert gärna till!
    Har för mig att ingången till kyrkan är lite "kal & karg" så där kanske man kunde montera en blom-båge (fattar du vad jag menar??) *otydlig*
    Har ni förresten fått skriftlig BEKRÄFTELSE än på vigseldatum?? Det har inte vi
    Just nu kämpar jag med att hitta PRÄST! Väntar svar från en präst som jobbar i annan församling på Orust.

• Orustbrud

Linslus:
    Tror att du ska vara riktigt nöjd med det priset. Som du säger, den här dagen vill man unna sig allt extra.

• vera08

Linslus:
    Tack! känns bra att kunna fråga någon annan med samma kyrka. :)
    Jag skulle helst vilja slippa göra något i kyrkan faktiskt, bra att kunna spara pengar någonstans...
    svärfar har pratat om björkar eller så, det kan ju vara en idé. lite synd att det inte är tidigare, hade passat bra med syrener för mig eftersom jag ska ha lila färgtema...

låter lite intressant med city spa, jag ska ju också fixa mig i Uddevalla. Var ligger det? alltid bra att kolla upp olika alternativ :D

• Orustbrud

Vera 08:
    Björkar är väl en jättebra ide. Har själv tänkt att smycka med björkar vid entrén till både kyrkan och festlokalen. Festligt, billigt och lätt att få tag i.
    Sen ingår det ju i bokning av kyrka alltid en utsmyckning av altaret. Den kanske är något man kan påverka själv också. Färger osv.

City Spa ligger på drottninggatan. (Tvärgata till kungsgatan.)Mitt emot Gallionen. Kolla in deras hemsida uddevallacityspa.se

• HeWi

Augustibrud- 06: Vi ska gifta oss i Skärhamns kyrka och ha festen i församlingslokalen precis bredvid. Först hade vi bokat B&N-huset, som ligger jättefint (precis vid havet). Men den kändes för liten och för dyr. Jag vill antingen ha en lyxkänsla över festen eller en lantlig myskänsla...

Gnizz: Tack för de mycket bra tipsen. Ska överlägga dem noggrannt med fästmannen. :)

• Augustibrud-06

2006std
    Vad bra att du kolla med Rannekärr! Verkade det bra där?
    Nu har jag hittat det andra numret till en tjej som kör häst & vagn. Ringde idag, hon tar 2500-3000:-, det verkar som priserna ligger där. Men hon ordnade lite kort på turen från kyrka till lokalen (hennes svärfar tar) som man får i ett album sen. Det ingick även skumpa som man får när man åker. Hon verkade jätte trevlig!
    Maila mig så kan du få numret, vet inte om jag vill lämna det här....glömde fråga henne om det var ok.
    emist1969@hotmail.com

• 2006Std

Augustibrud-06

Då tycker jag att det stället du hade ringt till verkade mycket bättre, eftersom man får mer för pengarna. Kul att de tar kort plus att skumpan ingick!
    Mailar dig så att jag kan få numret.

Jag ska ringa en till som jag hört ev. kör häst & vagn...får återkomma med det senare!

Vilken tur att jag hittade denna sidan...verkligen bra att kunna dela tips o ideér med fler som också gifter sig här!!

Hur går det med er lokal förresten?
    Har ni bokat kyrkan också?
    Börjar själv fundera på om bygdegården passar vårt bröllop eftersom vi bara blir kanske 30-40 st. Är rädd att den känns stor och kal...men vi får väl åka dit o kolla. Det är svårt med lokal....man vill ju hitta en som verkligen känns rätt!

• Augustibrud-06

2006Std

Du har mail!

• Augustibrud-06

Hej allihopa!
    Här har varit lugnt ett par dgr på tråden. Håller ni på och pysslar inför advent, de gör jag nu. Så bröllopsplanerna ligger lite lågt just nu.
    Ha de bra!

Svar på tråden Stenungsund 2006