• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • Linslus

Det är så roligt att läsa hur allt framskrider för er alla tycker jag

Själv har jag legat ganska lågt men i helgen ska det bli ANDRA bullar! (& då menar jag INTE lussebullar) för IDAG KOM LEVERANSEN FRÅN PANDURO
    Ska pyssla halva helgen!

Hade beställt stämplar, mullberrypapper, stenfärg (har tema "havet") & massa annat roligt Så nu ska inbjudningarna fixas innan nyår hade jag tänkt....
    Är det fler som kommer att ta hjälp av tryckeri-butik eller annat?
    (M2B var inte särskilt entusiastisk över tanken att köra luddigt mullberrypapper genom vår stackars lilla skrivare)

EN fråga till: har ni några tips om SÅNGARE till kyrkan?? Vill gärna få tag på 1 kille & 1 tjej... Vart hittar man DET i Stenungsund/Tjörn/Orust/Uddevalla-området??

• SaT

Linslus
    Här är en till som ska ha hav tema. Ska du dekorera lokal själv? Berätta gärna om dina idéer för att få hav-känsla!

• Orustbrud

Linslus: Ang.solist. Kolla estetiska musiklinjen i Uddevalla. Många där är otroligt duktiga. Rekomenderar!!
    Jag kan nog få tag i nr. och/el. tips om någon lämplig.
    Ett annat tips på Orust är kören "Hör och häpna" (f.d Orustkammarkör) Där kan man säkert också hitta bra solister.

• Orustbrud

Ska också i pysslar-tagen. Köpte papper igår och tänkte ta en snabbsväng till panduro och köpa en "skärare" idag. Stämplar är redan köpta så nu är det bara att sätta igång. Ska visserligen inte skicka dem än på ett tag men jag är ett pysselfån så nu kan jag inte vänta längre.

Råkade i all hast och iver köpa fel papper först. När jag stod och klöv sista pappret i butiken upptäckte jag att jag tagit rätt färg men ett utan struktur i, det andra känns mycket lyxigare. För att rädda mig själv ur situationen kom jag på att de passar perfekt till tackkorten. Så nu har jag det också. (Är ju bara typ ett år till de ska skickas. Sånt händer)

• Orustbrud

Är också i pyss... Ni förstår.

• loly

Hej! Jag skall gifta mig i Ljungskile 12 Aug 2006. Håller också på för fullt, har dock inte hunnit med inbjudningar än, men skall också ha tema havet då vi är seglare. Tänkte grått-, duvblått-, creme-, sandfärg samt stenar, musselskal, tjärtamp och... sen har jag inte kommit längre. Funderar fortfarande ganska mycket!

Jag behöver tips för bröllopsnatten, vart finns det mysigt boende i närheten? Jag funderar också på att ha den på en båt? Kanske hyra en och lägga i viken utanför.

Sen behöver jag tips om billig serveringspersonal i området. Unga tjejer och killar som tycker det är roligt att servera och behöver lite extra pengar. Nån som vet något?

Oj, det blev ett långt inlägg, men ni vet ju hur det är - det bara bubblar med frågor och funderingar!!!

Lycka till, och kom gärna med tips!

• Orustbrud

Välkommen loly!
    Ang. severing skulle jag kolla Agnebergsgymn. restaurang utb. Där bör du hitta servitörer med lite erfarenhet och som student brukar ju alla små bidrag vara välkomna speciellt på sommaren.
    Annars är de lokala idrottsklubbarna ett hett tips. Tränaren brukar ha bra koll på vilka som är ansvarstagande.

• loly

aha! Smart. Tack för bra tips!

Otroligt tacksamt att dela information / idéer så här!

• Orustbrud

loly:
    Vart ska ni ha festen? Kollade själv lite runt Ljungskile ett tag men det blev bokenäs istället.

• loly

vi har hyrt ett privatägt hus vid havet under en vecka. Familjen skall bo där med oss först och sen avslutar vi med bröllop på lördagen, ca 40 gäster.

Vad är det för lokal ni skall ha?

Svar på tråden Stenungsund 2006