Stenungsund 2006
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
Då var första inprovningarna på klänningen gjorda. Hade tyvärr en sporttop på mig igår när jag provade så det var lite svårt att se passform när jag inte fyllde ut den helt. Tog även med mig min systerdotter som ska vara brudnäbb. Sist jag var där såg jag nämnligen en så söt klänning till henne och det fanns bara ett fåtal storlekar kvar. Den passade perfekt med lite plats för att växa. Får väl säga till syrran att inte ge ungen för mycket gröt i vinter.
Åkte även en sväng till Göksäter på Orust och hittade tyget till det band jag ska sy in under bysten. (empirskärning)
Jag är helt förvånad hur lätt allting går. (Det kommer jag säkert få ångra att jag sagt)
Håller med alla som tycker att det känns väldigt tidigt att boka och planera en fest som ska hållas om nästan ett år. Nu är det ju visserligen inte vilken fest som helst, men ändå. Men eftersom de flesta andra bokar så långt i förväg får man ju själv hoppa på tåget, varken man vill eller inte, om man nu vill få de ställen man tänkt sig.
När man väl satt igång måste jag erkänna att det är nästan som en drog. Jag har svårt att tänka på något annat. Tur att den här sidan finns så att man inte tjatar hål i huvudet på sin blivande.
Orustbrud: håller med dig fullt & fast
Nu har jag en fråga angående "den stora dagens" fixning av frisyr + make-up:
Jag tänkte att jag skulle samla detta på ett bra ställe & då jag knappt är bekant med t.ex Lysekil & Uddevalla "snubblade" jag över City Spa i Uddevalla.
Vet NÅGON något om dom?
Dom verkar jättetrevliga, för min frisyr vill de ha ca 1200kr (inklusive konsultation) +200kr för hyra av löshår då jag vill ha längre & tjockare hår =1400 + att de kan hjälpa till med att fixa t.ex pärlor till håret eller liknande.
Hudterapeuten där tar 600kr för brud make-up & då ingår provsminkning. Kommer även att få hjälp med att sminka hals/bröst då jag har vissa akne-ärr.
De har inte öppet (om jag förstod det rätt) för allmänheten 5 augusti så de öppnar så att jag kan komma dit den lördagen.
Låter detta som ett rimligt pris? (2000kr totalt)
Vet någon något om City Spa i Uddevalla?
Hello!
jösses, har inte varit här på några dagar och oj vad mycket att läsa, kulit.
jag var i uddevalla och provade lite klänningar häromdagen, åkte in för att kolla olika modeller och givetvis hittade jag en (två) klänningar. den jag tänkte köpa som jag hängt undan är mörkröd, skit snygg!! kändes jätte bra men min mamma blev inte så jätte förtjust, du kan väl inte gifta dig i en röd klänning... om jag köper en vit så betalar hon hälften, så gärna vill hon att jag ska ha en vit! jag hittade faktiskt en vit oxå som var jätte fin, har ringt till affären idag och hon har hängt undan bägge, snacka om beslutsångest = dagens i-lands problem
jag och mamma ska åka in i nästa vecka så vi får se då. hoppas nu bara inte att min pappas sambo som skulle sy klänning till mig blir alltför besviken.
en liten fråga som jag gärna vill ha ärliga svar på, vad tycker ni om att gifta sig i en röd klänning?
060603:
jag vill absolut inte ha något annat än vit klänning själv.
men jag var på ett bröllop i somras där bruden hade en lila klänning och det var helt rätt till deras bröllop tyckte jag. det var visserligen ett överaskningsbröllop och inte alls formellt men dom var jättefina.
hon var helt bekväm i sitt val och jag tror att det är det som är huvudsaken.
Lycka til med valet :) jobbigt...
060603: Åh, vad kul att du funderar på en röd klänning! Jag tycker det är jättefint. Själv vill jag inte ha en vit klänning, i så fall cremefärgad.
Jag har redan en urvacker röd klänning i thaisiden som jag funderar på att använda. Jag har haft den i tio år och använt den vid tre tillfällen. Men enbart några få av gästerna har sett den. men visst är jag också osäker på färgen. Men det är ju kärlekens färg! Vitt är ju oskuldens färg och det är det väl inte så många som är nuförtiden när de gifter sig!
SJÄLVKLART ska du ha en med röda inslag!
Det är jättevackert & jag tror du kommer se tillbaka på din bröllopsdag & vara jättenöjd!
(säger "bruden" som ABSOLUT skulle ha BLÅA inslag i sin kritvita klänning utan 2 delar & utan tygblommor... som nu gifter sig i en 2 delad ivoryklänning med släp & tygblommor)
Självklart kan man ha en röd klänning när man gifter sig! Varför måste man vara som alla andra?
asså, det är så svårt det här. den röda klänningen var verkligen jätte snygg och passade mina färger jätte bra samtidigt som den vita oxå var jätte fin på mig, en axelbandslös fast jag har väldigt stor byst och får då "valkar" under armhålorna och så ville jag gärna ha band så expediten satte provisoriskt dit ett halterneck band och snacka om pricken över i:et, jag har ju kort spretig frisyr så det passade väldigt bra till min lite "tuffare" stil... det har alltid varit en liten dröm att gifta sig i riktig brudklänning men om jag kör på den röda så kommer jag ju kunna använda den flera gånger och det är lite kul. tex så ska jag förutom att vara brud nästa år också vara tärna till min bästa kompis och hon tyckte isf att jag kunde använda samma klänning.
usch vad jobbit, tänk om man hade skitit pengar (ursäkta språket) vad lätt allting hade blivit då...
skriver ju som en kratta upptäckte jag när jag läste igenom det jag srivit, hoppas ni förstår ändå.