Stenungsund 2006
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?
VERA08: Ringde damen på Morlanda pastorat idag; vi får bekräftelsen först i typ januari UNDER FÖRUTSÄTTNING att vi då har angett PRÄST & KANTOR till dom!
Ingen bekräftelse innan dess, men självklart behåller vi bokningen sa hon.
Hon kan också hjälpa oss med KANTOR-tips!
OBS: Angående BLOMMOR i kyrkan sa hon att de står för blommorna vid altaret, men att ett tips till oss var att om ett ANNAT brudpar samma dag även önskar blommor för övrig smyckning i kyrkan så kan ju brudparen gå samman & dela på kostnaderna. HON kan förmedla telefonnummer i så fall. Detta gällde även t.ex om vi ville smycka kyrkoporten med björkris, men vi kan få hjälp av vaktmästarna att montera detta samma dag!
Sen får man INTE kasta ris på kyrkotrappan För det innebär en risk att någon snubblar på det... så de hänvisar till gräsmattan bredvid...
Tack 060603!
Jag är uppvuxen i Göteborg och bor nu i Stockholm. Ljungskile blev det av en slump. Jag har alltid seglat mycket längs kusten (och bilat) och känner mig hemma hela vägen. Jag komfirmerades på Åh och har semestrat i Ljungskile på sommrarna. Nu har familjen sommarhus i Fjällbacka.
Sen hittade jag huset som festen skall vara i. Det var det som avgjorde. Jag ville ha festen åtmindstone över helgen men nu blir det en hel vecka!
Linslus:
Tack för informationen! bra att veta allt detta. :)
Vi är klara med både präst och kantor och har anmält det till pastoratet. Har en släkting som har varit kantor det är därför :D hon visste att det var de där reglerna så hon sa att vi kunde skriva upp henne så hjälper hon oss sedan om hon inte kan den stora dagen.
låter ju bra att gå ihop med någon angående annan smyckning, nu när jag läste det kom jag på att mina svärföräldrar berättade att dom hade gjort det när dom gifte sig där för 25 år sedan :D björkarna alltså. tror nästan att jag skippar inuti, blir så mycket att fixa med ändå plus att alla slantar man sparar är bra...
knepigt med riset, ska man säga till eventuella kastare att dom måste vänta tills man står på gräset?! jag skulle iofs vilja att alla kastade rosblad istället, det måste väl vara OK?!
NEJ sa hon på pastoratet!! INGA blomblad!!
Angående ris så kommer vi undanbe oss ris i inbjudningarna och dela ut såpbubbel-burkar ist. Okokt ris kan skada småfåglar när de äter det, man får fullt med ris i håret och så blir det mer för vaktmästaren att städa (min mamma är vaktmästare i foss-pastorat, så hon avrådde oss från ris :) ur städsynpunkt).
Linslus
Bra tips med utsmyckning, vi har första vigseln så man kanske ska kolla med de efterföljande paren om det är något man kan dela på.
En liten fråga:
Hur går det med era reseplaner?
Vi kollar just nu på Tanzania/Zanzibar, Kenya och Gambia. Tanzania verkar mysigt men det är dyra biljetter, typ 20 000 för båda :(
Augustibrud 06:
Ja, visst verkar vårat ställe mysigt. Vi hittade det av en ren slump när vi var ute och åkte bil en regnig söndag. Ibland ska man ha tur.
Med mat kan man göra som man vill. Det finns ett riktigt restaurangkök med tillhörande personal (det enda som vi gäster inte har tillgång till) om man så önskar men vi har bestämt att fixa allt själva. Eftersom det är vandrarhem också så finns det ett bra kök med dubbla ugnar osv. Mycket positivt att det går att lägga upp det precis som man själv vill, tycker jag.
Linslus:
Inga blomblad heller!? menar du på kyrktrappan eller överhuvudtaget??? låter ju väldigt konstigt, hur ska man få fram detta till alla?
kanske ska börja fundera på såpbubblor iaf...
hur ska ni göra?
orustbrud
såg i en annan tråd att du oxå söker text & noter till som en saga.
jag har texten men inte noterna, vi kanske kan hjälpas åt i letandet.
vill du ha texten så maila mig, lisaolsson_78@hotmail.com
Orustbrud
Vad roligt att höra hur ni har ordnat det. Stället verkar ligga helt underbart! När jag prata med m2b om det så trodde han nog att jag blivit knäpp! Vi har ju äntligen efter mkt om och men bokat lokal! Jag hoppas att det blir bra här med!
Orustbrud & 060603
Såg att ni tyckte om Som en saga med Viktoria Krantz. Vi har bokat henne som solist, jag är såå glad! Bokningen har ett förbehåll, att hon inte har fått jobb i ngn musikal som krockar. Hon tyckte vi skulle hoppas på jobb för henne i Gbg, blir inte så lång resväg då.
Hon ska sjunga Som en saga och två sånger till, vi har inte bestämt vilka än. Hon ska släppa ett album i vår och hon sa att där kommer också vara flera sånger som passar till bröllop.
Kan ni inte maila henne och fråga om noter, hon är jätte trevlig att ha och göra med! Texten har jag, men det hjälper ju inte så mkt.