• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)

Här är vår nya tråd :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2
  • MiNik

God Morgon!
    Tittar på nyhetsmorgon ang. inbjudningar, men den informationen hade man kunnat vara utan...
    ninni7805, vad har du tagit för kort?

• majbruttan

minik - vad sa de om inbjudningar då?

• MiNik

Hon visade upp två inbjudningskort (sådana färdigtryckta som finns i 10pack i affären) och sade bara lite kort om vad som skulle vara med i text på en inbjudan. Mer var det inte.

• kärleksbrud

Tackar för välkomnandet. Jag är född -73 så jag är väl -också en "tant".., snyft...

Till Ninni, vad är det för foton som du precis har tagit??? Har ni andra bokat foto-
    graf till er stora dag.., jag sitter i valet och kvalet. Så svårt att veta vem man skall välja.

Var i GBG skall ni gifta er och när?

Kram

• Vårbrud -06

kärleskbrud och MiNik
    Roligt om ni vill följa med på hippan!

Boka bord låter som en bra idé så att vi får sitta nära varandra.

Du får ta med dig lite kort sedan ninni! Du blev säkert jättefin på dem.

Åh föresten, kärleksbrud, jag gifter mig den 10/6 i Starrkärrs kyrka (ale) och har festen i Starrkärrs byggdegård. Har precis flyttat till Älvängen där även Trollvinter och Lindha bor. =)

• MiNik

Flåååt Kärleksbrud, kanske ska svara på din fråga...
    19/8-06, Marstrand

• MiNik

Vi får väl göra så här då för att få en liten översikt...fyll på vart efter.

Vårbrud-06 10/6-06, Starrkärrs kyrka(ale)
    MiNik 19/8-06, Marstrand

• majbruttan

Vårbrud-06 10/6-06, Starrkärrs kyrka(ale)
    MiNik 19/8-06, Marstrand
    majbruttan 6/5-06, Åmål

• majbruttan

Måste rådgöra om en sak...
    Gjorde färdigt ett inbjudningskit igår (blev bra och visar nästa gång). M2b läste då texten inuti och opponerade sig. Detta pga att bara mina föräldrars nam/adress/telnr stod där och inte hans. Det finns naturligtvis an anledning till det sa jag och det är att de kommer att betala ca 1/3 av bröllopet och att de är intresserade och villiga att ta emot anmälningarna (vill inte att vi gör det själva). Vi har från start sagt att vi ska kunna dra runt ett bröllop med egna medel och inte be våra föräldrar om pengar. Mina föräldrar erbjöd sig och vi var naturligtvis glada för det. Hans mamma har en gång (innan förlovning) sagt att hon ska betala sina barns bröllop, men nu efteråt har hon inte sagt ett ljud om det och vi har naturligtvis inte tagit upp ämnet. Så - nu kvarstår alltså dilemmat: fråga om de vill ta emot anmälningar (vilket jag inte tycker att de ska få göra om de kommer som gäster på vårt bröllop), fråga om anmälningar och hoppas på att de säger att de vill vara med o betala ( ), inte fråga och på så sätt basunera ut att de "snålat in" på sonens bröllop (vilket m2b tycker att det ser ut som, men inte jag).
    HJÄLP!!!
    Kanske lite rörigt, men jag behöver verkligen tips. Hur har ni gjort?

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2