• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)

Här är vår nya tråd :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2
  • MiNik

Pio,
    Ni får väl ta en tur med bilen och kolla in olika kyrkor/platser, kan bli en trevlig söndagsutflykt

• ninni7805

pio:
    jag förstår hur du känner!! min m2b:s kompisar gillade verkligen inte mig i början heller.. men det har gått över på de flesta nu..

angående vigseln: gör som oss!! vi åker iväg utomlands för att vigas bara vi 2, sen kommer vi ha en fest senare för resten.

angående möhippan: vi lovar att fixa en du aldrig kommer glömma! eller hur tjejer?! :) du får börja med att komma med oss ut den 29:e så du kommer in i stämningen lite bättre vi är ett bra gäng som gärna muntrar upp varandra när det känns som tyngst.. alla har vi varit nere i våra planeringar.. jag lovar!

• Princessdiamond

pio

här är en till som har flyttat långt..
    visserligen "bara" 15 mil.. men ändå.. jag e en lantlollita så att anpassa sig till stan e inte så lätt.. flyttade hit för snart 1,5 år sedan..
    så vill du prata om det så finns jag här :)
    även om du vill prata om annat såklart ;)

å det med hippan.. jag skulle vara glad om jag slapp.. jag har avbett mig sådant och kan bara hoppas att mina närmsta lyssnar på det..
    men alla vill vi ju olika saker..

och som de andra sagt.. en privat vigsel verkar vara det rätta alternativet för er.. din blivande borde ju kunna gå med på det om han inte vill att du ska må dåligt på er bröllopsdag..

får jag fråga hur länge ni varit ihop?

• MiNik

Någon mer som vill fylla på?

vårbrud-10/6 Starrkärrs kyrka
    MiNik 19/8 Marstrand
    Majbruttan 6/5 Åmål
    princess 22/4
    kärleksbrud 10/6 St Bigittas (majorna)
    ninni7805 22/4 gbg och 28/4 utomlands

• majbruttan

Måste bara få återgå till min tidigare fråga om namn på inbjudan - hur löser vi det med hans föräldrar/anmälan/pengar/namn på inbjudan?? F'låt, men vi (ffa jag) vet inte hur vi ska kunna lösa detta...

• yrvädret

Hej på er! Det var sjutton vad ni skriver!!

Majbruttan - på ett sätt är det ju bättre om det bara är ett par som står på inbjudan, det kan bli väldigt rörigt och svårt att få överblick när inbjudningarna rullar in ifall man kan anmäla till två par. Ni kan inte tänka er att något annat par än era föräldrar kan ta på sig att ta emot inbjudningarna, då blir det hela inte lika känsligt.
    Mina föräldrar kommer att bidra ekonomiskt, men jag vet inte om T:s kommer göra det, jag kan inte heller tänka mig att "tigga" utan vill de bidra så får de. Men kanske är det bäst att tala om för dina blivande svärföräldrar att din föräldrar kommer att bidra ekonomiskt (och att ni inte förväntar er att hans föräldrar ska göra det). Då får de ta ställning för vad de tycker.

Pio - välkommen! Jag tror att du behöver bygga upp lite självförtroende - och du har kommit till rätt plats! Hoppas att du kommer med den 29:e!

• yrvädret

Kärleksbrud - ni har snott vår kyrka!!!!

Vi ska också gifta oss i S:t Birgitta, det är så otroligt fint!

vårbrud-10/6 Starrkärrs kyrka
    MiNik 19/8 Marstrand
    Majbruttan 6/5 Åmål
    princess 22/4
    kärleksbrud 10/6 St Bigittas (majorna)
    ninni7805 22/4 gbg och 28/4 utomlands
    yrvädret 22/7 S:t Birgittas kapell

• yrvädret

Jag har nu äntligen bokat tid hos Eironora! På måndag bär det av för måttagning och uttittande av tyger *jippie - nu börjar det!!*

• Lindha

Men herre jösses tjejer vad ni skriver! Flera sidor att läsa igenom! :)

Välkommen hit alla nya! :D

Majbruttan jag förstår ditt problem. Vi har gjort så att våra toastmasters tar han om anmälan. På så sätt slipper någon av våra föräldrar bli "favoriserade". Johans föräldrar är dessutom skilda så det hade sett konstigt ut med 3 olika telefonnummer att välja på. Har tyvärr ingen bra lösning på ditt problem. :(

Nä nu måste jag hitta kvittot på Ebbas vagn! När vi skulle åka från mamma förut så gick vagnen sönder, den gick inte att fälla ihop. :( Tur att min pappa har en pick-up så att han kan köra ner vagnen till barnvagnsäffären. :) Men nu gäller det ju bara att hitta kvittot så att det går på garantin. Har väl lagt det på något väldigt bra ställe som vanligt! ;) Hittade min kamera idag som jag har letat efter sen i slutet av augusti. Vi har verkligen letat ÖVERALLT i hela huset. Jag hittade den i handskfacket på bilen.... Suck säger jag bara! ;)

• ninni7805

majbruttan:
    ojoj det är inte lätt att svara på din fråga angående namn på inbjudan... vi har inte bestämt oss än hur det kommer stå på våra än.. skulle tro att det blir antingen till oss eller till värdparet. problemet för oss är ju att värdparet inte är tillsammans och att det då blir lite krångligare men tror att det blir vi och elisabeth som kommer stå som namn till anmälningarna..
    men till ditt problem med pengar och föräldrar: vi har samma problem nästan.. mina föräldrar och syster kommer lägga en summa till maten.. vilket va självklart för dom, men inte för oss.. vi har inte bett om pengarhjälp, men tog tacksamt emot det ;)
    m2b:s föräldrar kommer köpa tårtan, men inte mer vad vi vet.. m2b va tvungen att fråga rakt ut hur det skulle bli med just pengar från hans päron eftersom dom sagt en sak innan vi sa hur och var vi skulle vigas och sen sas en annan sak när dom väl visste hur och var.. men summan av det hela är nog att jag tror att det är bäst att din m2b pratar med sina föräldrar och att ni på ngt sätt säger att dina kommer lägga en viss summa, men att ni samtidigt verkligen inte förväntar er att hans ska göra det samma! dom kanske kan hjälpa till på ngt annat sätt?
    jag tror iaf bara att ni ska ha ett föräldrarpar som anmälningsnamn faktiskt.. kan bli lite rörigt annars som ngn annan påpekade innan.. anledningen till att vi kommer ha 2 är ju att vi inte är i sverige när inbjudningarna kommer ut ;)

oj va långt det blev...... hoppas att ni orkar läsa :)

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2