• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)

Här är vår nya tråd :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2
  • pio

Princessdiamond -

Vi har varit ett par i ett år.

• majbruttan

Vårbrud: vi åker vd 14 i morgon. Och jag kan inte se något problem om att du ska med, men det är ju inte min bil och jag vet inte hur mycket man kan lasta i den

Tack alla goa tjejer för ert stöd i föräldrafrågan. Måste nog berätta för svärföräldrarna hur det ligger till med pengabidragen. Kan bli problematiskt efteråt annars...

Om vi känner varandra? Nu tycker jag att vi gör det. Jag känner som sagt ninni sedan barndommen och trollvinter & tusensköna sedan högskoletiden. De andra är nya goa vänner

Ninni - som jag sa innan, det kommer att lösa sig och dina svärföräldrar kommer att gratta o krama er på festen även om det kanske finns lite irritation just nu. Det löser sig ska du se

Åhhh - längtar till Ullared i morgon

• pio

Lite knäppa frågor...

Betalar ni allt till bröllopet själva?

Jag är inte intresserad av att ha något efter själva vigseln..., måste man det?

Min kille vill ha en fest för sina kompisar efter bröllopet... Jag känner inte dem, och känner inte för att vara med... Men antar att jag måste..., eller?

• MiNik

Morron Pio,
    Vi kommer själva att betala vårt "kalas"

Och det är inte ett måste att ha fest efter vigseln. Ni kan ha ett förmiddagsbröllop och sedan bjuda på lunch för att göra något mysigt bara ni två.
    Och ska ni ha fest på kvällen så tror jag att din man iaf vill ha dig vid sin sida *ler*

• MiNik

Pio,
    Har du funderat mer på plats/kyrka?

Det brukar bli lättare att välja klädsel när man väl valt kyrka och vad man ska ha för typ av arrangemang efteråt.

Och du, alla är vi nya här, ingen har planerat sitt bröllop förrut men efter ett tag så blir man "proffs".

• kärleksbrud

Tusensköna, ja, då blir vi kanske grannar. Onsala är ju en riktig idyll. Först tyckte jag att det var för långt till GBG (vi bor i majorna nu) men jag tycker nog att det är värt att köra en bit för att komma ut dig. Lugnt och skönt, nära havet.., ja, du vet. Vi köpte ett hus på Liden, ca 2km från Gottskär, inte alltför långt ifrån Statoil macken...
    Var ligger huset ni tittar på??

• pio

Jag hade nog tänkt mig en vigsel och sedan skulle vi två vara själva... Måste man verkligen ha en fortsättning efter vigseln?
    Har alla det? Jag känner ju inte de inbjudna och det kommer bli otroligt stelt vilket jag avskyr...

MiNik - jag har funderat lite på en kyrka vid havet, men allra helt skulle jag vilja vara utomhus... Men då kräver det ju att det är bra väder.

• MiNik

Pio, skrev detta igår men du såg kanske inte det.

Förslag:
    Nya Älsborgs fästning, de har en liten ursöt pytteliten kyrka där ute, är det fint väder kan ni vigas på en av gräsvallarna.

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2