• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)

Här är vår nya tråd :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2
  • Princessdiamond

den andra vill jag isf ha utan slär och rak i midjan, inte det där v-formade..

• ninni7805

ok.. trodde inte det va så dyrt.. jag kommer nämligen inte behöva betala så mkt för min uppsynad (eller vad det nu kan tänkas heta ;) )kommer bara gå på 300 på ett ungefär.. men då gör jag det iofs i Karlstad..
    jag tycker faktiskt att kjolen på din klänning är snyggare än orginalet! gillar orginalet oxå men tycker kjolen tar för mkt uppmärksamhet lixom.. förstår du vad jag menar?

• ninni7805

hmm kom på en sak: är de tinte ngn här inne som är en fena på att sy upp klänningar som kan hjälpa princess??? :)

• Princessdiamond

nja, jag gillar originalkjolen och vill ha den så.. eller också helt slät...

• maritim

Nej tyvärr hade jag kunnat så hade jag ställt upp, jag började sy en skjorta i syslöjden när jag gick i femman och den är inte ens klar ännu :)

• Princessdiamond

jag har ju ett par kompisar som jag överväger att fråga.. men som sagt.. kan inte bestämma mig..

• Lindha

All ändringssömnad ingår i mitt klänningspris. Känns skönt!

• Princessdiamond

lindha... jo men du syr upp hos eironora va? åker ag tit och syr upp den och dessutom tar in lite i midjan får jag nog räkna med tusen spänn som sagt.. kanske mer.. och då är det helt plötsligt inte mkt jag tjänar på att ha köpt den hos cinderella...

• Charleston

Princessdiamond: jag tycker i alla fall att det var en jättefin klänning!!! Upplägg är nog inte helt busenkelt med tanke på vidden - det är ju inte bara att lägga upp och fålla om som man gör med t ex ett par byxor, eftersom det blir en massa "överskottstyg" då omkretsen blir störr ju längre den är... (Oj, vad invecklat det blev. Och precis som om jag någonsin lagt UPP ett par byxor... Jag är 1 och 80 så det brukar vara tvärtom...)
    Finns det ingen student på någon sömnads/textilutbildning du kan fråga?!? (Om du nu inte vill lägga ut så mycket pengar på ändringssömnad menar jag)

Angående namnlappar till imorgon blev jag lite fulliskratt - för det är en av mina mer eller mindre dagliga arbetsuppgifter att fixa... (Så jag kan ju alltid göra några extra... ;)

• Lindha

Charleston fixar du namnskyltar åt oss allihopa då? :)

Nej Princess jag ska inte sy upp min klänning hos Eironora. Jag har köpt min hos Butik Juliana. Det är en färdig klänning så ingen som ska sys upp. Men eftersom jag inte är så stor så måste den både sys in och upp.

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2