Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Jag hade mens. Sade inget till nån. Bytte till stor tampong innan jag gick in till operationssalen och sen igen en stund efter att jag vaknat. Hade vad jag behövde lättåtkomligt i min kasse vid sängen.
Hej, efter varit borta några veckor är jag nu tillbaka. Opererade mig igår med anatomiska gelehallon 215. Måste bara tala om att det gör riktigt ont! Känns som världens träningsverk i bröstmusklerna, som om jag gjort armhävningar o tränat bröstmusklerna flera månader i sträck! Tyvärr ser brösten ut som två strutar och riktigt fejkat runda. Nu ser de väldigt konstgjorda ut. Men de ska ju "hänga till sig" och få sin riktiga form så småningom. Trots detta är jag nöjd med storleken och det är än sålänge värt smärtan. Tyvärr blir det ingen champagne för mig på nyår... dessutom har jag bara berättat för 1 person om operationen... kommer bli intressant att se om folk märker nåt...
Halo
Har en några fundering här..
Är det normalt att det ska vara så tungt att andas? Jag måste verkligen ta i... (opererade mig i tisd)
Har en extremt tajt topp på mig. Känns som den är alldeles för liten o jag svär på att jag har vartenda avtryck av toppen inbränt i huden för den spänner så..
Någon mer som skulle ha topp på sig dag o natt i tre veckors tid?
Hur sjutton fick ni av den när det var dags att duscha?
Och hur ofta bör man tvätta toppen?
kram
Hej Cockie
Opererade mig i onsdags och jag har också tungt att andas, känns som om lungorna inte får tillräckligt med luft. Ibland får jag koncentrera mig att verkligen andas ner luften i lungorna. Tror dock att det beror på den extra tyngd som ligger på revbenen och lungorna. Det är säkert en vanesak också, och att man är rädd för att det ska göra ont.
Nu har jag en sportbh på mig och ska ha det i 2 veckor dygnet runt och därefter upp till 4 veckor dagtid. Jag fick prova sportbh:n på sjukhuset så att sköterskan såg att den satt bra. Tänk på att den inte ska sitta FÖR taight för blodcirkulationens skull. Lycka till...
Rat och Swing
Tack för svaren :) Då är det nog lugnt, man får bara se till att planera före för tampongbyten då!
Kramar
Hej
När kan man använda bygelbehå igen efter en bröstförstoring och när kan man börja sola (ifall man har skydd, typ bikini el nåt)?
Kram
Rat!
Har ingen sportbh. Frågade sköterskan om det och hon sa att det är 1 på 100 som har det. Jätteovanligt. En kompis som gjorde veckan innan mig på en annan klinik har haft dygnet runt i 3 veckor....
På mig och min rumskompis på kliniken hade han satt en bred vit tejp över brösten som skulle sitta ett par veckor, men på morgonen efter op när han gick "ronden" så sa han åt mig att rätta på mig men jag kunde inte för tejpen kändes konstigt. Han tittade på den och drog bort den utan att jag fick nån ny..... Jag ska ringa till kliniken i morgon och prata med Eva. Ska försöka komma ihåg att fråga henne då......
Hör av mig efteråt.
Alex
Go afton vioola!
Har precis samma funderingar. Ska ringa till kliniken i morgon om andra frågor. Ska försöka komma ihåg att fråga då glömde när jag pratade med dem idag
Det är så många små praktiska frågor som snurrar tycker jag, att de här viktiga glöms bort
tidig alzheimers kanske
Hör av mig efteråt
Alex
Vioola!
Alzheimers var det ja.....
Bygelbh..... jag op mig den 14 dec och köpte en ny till julafton. Fick ta av mig den efter 3 tim för kändes som att det skavde. Min vännina som gjorde 1 vecka innan mig kunde ha hela julafton......
Tror att man får prova sig fram och vänja sig. Charles sa åt mig på efterkollen att du va de bara att gå och köpa nya, snygga bh:s Står inget om det i mina papper så ska försöka komma ihåg att fråga det också imorron.
Återkommer i morgon med andra ord
Natti natt
Alex
Goder förmiddag!
Har ni ej vaknat än tjejer
Har pratat med Eva från Victoriakliniken precis.
Bygelbh kan användas kortare stunder om man vill vara fin tex nyår, men bör undvikas utan använd istället en sportbh eller utan.
Sola solarium kan vi göra efter 4 veckor, då dock med bikiniöverdel
Hon skulle kolla upp en sak åt mig med en vik läkare då Charles är på semester i Thailand, så jag ska ringa henne igen på em. Ska då fråga om tejpen ska sitta kvar under bikinin när man solar eller ej, tror nämligen att den skall bort.....
Är solfreak så har börjat få lite abstinens nu när blekheten börja komma i ansiktet
så nu är det nerräkning för 2 veckor till att få sola igen
FAAN va sjuk man är igentligen. Men de små vardagliga ting som man tar förgivet, saknar man ej förrän men ej kan, träna, sola, SOVA PÅ MAGEN
Hörs ikväll ha en bra dag
Alex