• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • loppalina

God Jul på er allihopa !!!

Kram loppalina

• Anneli23

God jul tjejer! Hoppas ni får en fin julafton! :)

• Saara

Hej!

När ska man börja tejpa ärren och med vad och hur länge? Fick nämligen ingen information om detta...

• vioola

Hejsan Saara

Ifall du har dina ärr under brösten så tycker jag du ska gå ner till apoteket, när det öppnar igen, och köpa kirurgtejp. Det finns vit eller hudfärgad (den är något hårdare). Sedan ska du byta tejp ca en gång i veckan. Ifall du duschar med tejpen så kan du sedan föna den torr. Man kan även smörja in ärren med E-vitaminkräm eller olja, det sägs förbättra läkningen. Då duschar du smörjer in ärren, ligger utan tejp en natt och sedan tejpar dagen därpå.

Ska själv börja smörja ikväll.

Hoppas jag varit till någon hjälp, borde vara någorlunda lika ifall du har ärren i armhålan.

Kram och God jul!!!

• Saara

Vioola

Tack för ditt snabba svar.. Jo, jag har ärren under bröstet. Det är bara 3 dagar sen min operation, så jag har ju fortfarande stygnen kvar. Antar att jag ska vänta med att börja smörja och tejpa tills stygnen tas bort. Har nu vanliga stora plåster som jag fick från sjukhuset.

• vioola

Hej igen Saara

Du borde blivit tejpad direkt, men det kanske är olika från klinik till klinik. Jag hade självupplösande stygn (var tejpad från början),och jag vet att de som åkt iväg till deras kliniker för att ta bort stygnen har varit tejpade under tiden.

Men ifall du har plåster på kanske det gör samma verkan.

Nu ska jag och vovven iväg och äta julmat, hej svejs

• Sara23

Delighted

Ja nu har det gått fyra veckor, tiden går snabbt :D Nu ska jag försöka att svara på alla dina frågor!

Det känns jätte bra, brösten blir bara mjukare och mjukare men har samtidigt en "fasthet". Jag är riktigt nöjd, du ska se hur snyggt det ser ut i bikini, nu måste jag bara träna magen, armarna och låren...dvs. allt utom brösten känns det som...skratt!
    Mina bröst har börjat lägga till sig och det ser bra ut, så jag tror KKAB's råd passar in på mig iaf :D Har du fler frågor så svarar jag gärna!

GOD JUL TJEJEN

Kramar

• AlexandraW

STOPP NI SOM REDAN HAR GJORT ER OP!!!!!!!!

När kan jag sova normalt igen????? Somnar ALLTID i framåtstupa sidoläga..... Har nu legat på rygg i 2 veckor och har börjat få ORDENTLIGT ont i stjärt, rygg och skulderblad...... Det känns som trycksår.... Kan ligga en liten stund på sidan men får då ont i brösten istället. Vaknar ofta och har svårt att somna om SNÄLLA när kan jag sova igen???????????

God fortsättning på Er alla
    Kramiz / Alex

• vioola

Hejsan Alexandra W

Det var nu 4 veckor sen jag opererade mig och jag har från 3e veckan kunnat sova på sidan. Men jag brukar också vakna upp och få ändra läge liksom. Det kommer bara bli bättre och bättre iaf.

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (3)