Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Hej alla!!
Vad jag har hört så tar det upp till 1 år efter op innan det är riktigt läkt el man ser slutresultatet.
HEJ ALLA!
Ni som opererat er! Här kommer en fråga.
Kan man bli svullen om magen efter en bröstopertaion??! Min mage är nu extremt svullen och spänd. Hård lixom.. Jag fattar inte varför! har varit så sen några dagar tillbaka. (operade mig för 16 dagar sen) och i vanliga fall är min mage nästan läskigt platt inåt nästan.
Har ingen aning om vad de beror på annars.. är ju inte gravid heller ;)
NÅGON SOM KÄNNER IGEN SIG??!?!?!
Kram en orolig dam
74;an,
hej, grattis till dina nya behag! :)
Jag har ej gjort nagon brost op annu,(april) men jag har vart pa tva olika konsultationer dar jag ocksa fatt hora att mer an ett visst "nummer" inte far plats. For mig var dock 400cc MAX, ena kirurgen ville inte ens det..
Jag har inte heller nagra brost nu, precis som du sa att du inte heller hade innan.. Kanske har med det att gora! Aja, kramar!
Swing,
haller absolut med dig! Ar bara sa trott pa att det alltid star negativa saker om Brostfortoringar i media, och dem alltid representeras av, som du sa, unga tjejer som uppenbarligen kanske inte gjort dem for samma anledning som mig. Men det kan ju saklart inte du ra for :)
Aja, hoppas det andras!!
ceciliaj
Skönt att veta, man har ju längtat så efter att få känna sig lite kvinnlig.
Delighted
Får man fråga vad du väger? Själv väger jag ca.49kg och är 167cm. Kan det bero på vikt också kanske för det är ju en himla skillnad på 220cc och 400cc.
Jag uppfattade det som att det inte fick plats mer under muskeln, den gick inte att töja mer.
Kanske beror det då på musklernas bred. JA, ja konstigt e det.
Hoppas du blir nöjd med dina och Lycka till!
74an & Delighted
Hejsan tjejer! Såg att ni pratade om hur mycket cc ni mest kunde lägga in och att ni funderade lite varför... Jag tror att det är på det här viset.
Är man väldigt smal runt bröstkorgen så får ju inte hur mycket implantat som helst plast utan att de går ihop i mitten eller hamnar för långt ut under armarna. (hoppas ni förstår vad jag menar). Och varje implantat har en viss omkrets och desto mer cc man väljer desto större blir implantatet i omkrets. Om man nu inte väljer att lägga in ett implantat som har high profile, vilket betyder mer cc fast inte större omkrets, utan större utåt liksom, då kan man använda ett sånt sorts inlägg i fall man vill ha större bröst..
Bara en tanke från mig.. :)
Mvh/Therese
EnYsterSyster
Tack för dina tydliga och lugnande svar
Hoppas det känns bättre med nivåskillnaden för dig. Jag har nog ungefär samma nivåskillnad på mina "naturliga". Fast man tänker nog inte på det på samma sätt som när man opererats tror jag.
Vioola
Hur gick det för dig. Du hade väl problem med olika stora bröst efter operationen? Var det vätska i det ena?
Alla kloka gummor:
Vad tror ni om det här med kopplingen mellan silikonimplantat och immunsjukdomar då?
Man hör om så mycket olika forskningsresultat kring detta så man vet inte vad man ska tro
Rat:
Jag talade med min läkare om just det(hade varit på tv dan innan) han sa att han varit i "branchen" i 20 år åkt runt i hela världen på massa träffar med likasinnade.
Han sa att det finns inga bevisade fall av detta ,inga undersökningar som visar at opererade skulle få detta i fler fall.
Han menade att de kvinnorna hade säkert fått den sjukdomen ändå men nu satte de det i samband med operationen.
Så sa han.
Algit
Så sa Charles också. Men man undrar ju ändå lite när man hör så mycket olika. Läste precis en tjejs inlägg på passagen som skrev om detta och som skulle ta ut sina implantat just av den anledningen. Inte lätt och veta vem man ska lita på. Skönhetsindustrin vill ju självklart fortsätta tjäna sina pengar...
Problemet är ju att det inte går att veta. Det måste ju kunna bevisas att orsaken är implantaten och det är nog svårt att göra. Jag tror dock att det är möjligt, att vissa faktiskt mår dåligt pga sina implantat.. I många fall kan det nog vara inbillning dock, att man skyller på omplantaten för att man inte hittar någon annan anledning osv..
Hejsan Rat
Var hos en läkare på vårdcentralen och hade trodde det kunde vara vätska, han visste inte vad det skulle kunna vara annars. Men han sa också att han är ju ingen expert på detta område. Fick en remiss till röntgen/ultraljud men det är inte förrän nästa vecka nån gång.
Håkan som är min kirurg nere i skåne vill jag ska komma ner dit fredag den 20e, så då får jag reda på det om inte förr. Nåt skumt är det ju eftersom det var mindre från början å nu större... Har inte ont iaf. Hoppas det inte blir fult nu å mycket mindre än det andra ifall de ska tömma det på vätska. Usch, låter lite läskigt faktiskt.
Till alla därute.
Har ni ärren i vecken eller lite upp på brösten? Själv har jag lite nedanför vecket. Lite orolig för att det ska synas i bikini å i vissa behåar. Fast brösten kanske hänger till sig ännu mer. Idag har det gått 7 veckor. Vad tror ni?
Kramis
Mina ärr ligger precis ovanför vecket, lite upp på bröstet alltså.
När brösten hänger ner sig så är det just bröstet som hänger ner sig..vecket stannar på samma plats så om du har en bh som trycker upp brösten och vecket syns nedanför kanten så kommer det nog att förbli så..
Om ärret syns nedanför bh-kanten menade jag, inte vecket..så klart... :)
Rat: Jag är ganska medicinskt påläst och har jobbat i branschen i många år. Har tre kroniska autoimmuna sjukdomar = mitt immunförsvar attackerar sig själv. När jag berättade det för min kirurg bad han mig återkomma på ny konsultation om några veckor när han kollat upp detta noga. Har inte haft några problem hittills (17 månader). Jag vet att jag tog en risk, men man kan reagera mot så mycket utan att det finns rimlig förklaring. Hoppas ni förstår mitt "tänk" ang. detta. Mina ärr sitter förresten nån cm ovanför bröstvecket, vilket verkar vara det vanligaste.
.... attackerar MIG själv, ska det ju vara.