• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Snovit

Halloj tjejer!
    Nu när den värsta smärtan är över efter op är det dags att börja tänka på hur dom små rackarna ser ut!
    Är det någon härinne som har användt/använder e-vitaminkräm eller e-vitaminolja på sina ärr? Funderar på om detta gör ärren finare eller om det bara är påhitt. Låter ju väldigt konstigt... om det fungerade borde ju läkaren rekommenderat det. Men man vill ju ändå att ärren ska bli så små och fina som möjligt... å tar det säkra före det osäkra.

kramar

• Mamma till 3

Snovit kopierat från örtblomman
    Evitamin är ett gammalt och beprövat litet knep mot ärr.
    E-vitamin (Tocoferol)
    E-vitamin finns naturligt framför allt i vegetabiliska oljor (bl a Vetegroddsolja, Rapsolja,
    Solrosolja och Olivolja), margarin, vetegroddar och sötmandel. E-vitamin hjälper cellerna att skydda sig mot
    de fria syre-radikalerna. E-vitamin tillsätts också vegetabiliska oljor (i första hand oljor med stor mängd fleromättade fettsyror) för att dessa inte ska oxideras/härskna. På samma sätt kan E-vitamin tillsättas i hudsalvor och cremer för att förlänga hållbarheten.
    E-vitamin, som tillsätts salvor och cremer, är en således en kraftfull anti-oxidant, som hjälper
    till att skydda mot de fria syre-radika- lernas och solens ultravioletta strålars skadeverkningar
    (som gör huden slapp och rynkig). E-vitamin som smörjs på huden absorberas lätt och stimule-
    rar blodcirkulationen. Den förebygger rynkbildning och leverfläckar samt hjälper till att läka
    hudbristningar och ärr efter sår. Inför kirurgiska ingrepp rekommenderas E-vitamin - brist på
    e-vitamin kan ge upphov till breda, tjocka operations-ärr.
    Naturligt e-vitamin (d-alfa-tokeferol) - som finns i Örtblommans cremer (FUKTIGHETSCREME,
    ALOE-LOTION, RAK-LOTION, VITAMINCREME) - är 3 gånger så effektivt som det betydligt
    vanligare och billigare syntetiska e-vitaminet.

Kram

• Mamma till 3

EnYsterSyster

så tråkigt att du inte är nöjd. Förstår dig precis. Då jag själv sitter här med mina så påkostade behag som jag känner att jag inte är riktigt nöjd med. Det är ju inte som om å gå och köpa en dyr klänning som man inte trivs med och kan gå och byta precis *L* Om det ändå varit det.

Men du det låter ju ändå som ditt implantat kan ha kanat ner eftersom du säger det är bröstvecket som sitter längre ner. Det är inte ett så stort ingrepp att fixa till det. Troligen har kirurgen gjort en för stor ficka på den sidan.Ring dem först och meila dem sedan bilder. Så får du åtminstone svar på dina funderingar. Tänker på dig.

Kramisar

pickolina
    Finns du kvar här? Har lite frågor som du kanske kunde hjälpa mig med.

Kram

• Meddelande borttaget
  • mjuka bröst

ja man kan ju ana vinklingen på det redan nu!

• Swing

mjuka bröst: Visst kan man ana vinklingen!
    Som tur är finns här även många "vuxna" kvinnor (ni fattar vad jag menar!) som jag själv. Vi har fött de barn vi önskar och ville återställa behagen och se normala ut på ett estetiskt snyggt sätt. Vi vill inte väcka uppseende eller göra karriär pga brösten. Jag tänker på hur jag klär mig i vissa sammanhang och ingen utomstående har anat något och jag har inte berättat.

• Delighted

Swing,

Finns manga "vuxna" kvinnor, utan barn som aldrig fick brost, som nu vill kanna sig kvinnliga utan att gora karriar ocksa!

Men det visste du nog sakert sedan innan, ville bara prove a point... :)

• mjuka bröst

Jag känner bara att antagligen tänke dom göra något bimborepotage om nån ung tjej som TILL OCH MED lånar pengar hon inte har för att förstora brösten... ååh, vad man ska förfasa sig hemma i sofforna. Hoppas ingen hoppar på tåget, men tyvärr så är det väl så att nån så hemskt gärna vill vara med på tv så dom väljer att förnedra sig och berätta "sin" story.....

• Swing

Delighted: det visste jag såklart. Ville bara peka på att det är många som opererar sig som INTE är unga, naiva tjejer som tror att lyckan sitter i att kunna visa upp ett par (för) stora bröst. Här hittar vi ju smarta, pålästa tjejer/kvinnor i alla åldrar som verkligen tar reda på fakta innan och stöttar varandra.

• CPH

Hej tjejer!

Jag har nu läst varenda inlägg tror jag om bröstförstoring och närmar mig mitt beslut att göra/inte göra detta. En fråga som jag inte sett att någon annan tagit upp är: Jag har inte fått barn än, men planerar att skaffa om några år. Finns det stora nackdelar med att göra en bröstförstoring innan? Jag tänker på amning, bröstens storlek, form osv.. Någon som har kommentarer, erfarenhet? Tack! Maria

Svar på tråden Bröstförstoring (3)