• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • algit

EnYsterSyster:
    Nej eller hur? Och jag tror oxå at våra historier är totalt ointressantai deras öron.
    Vi vanliga kvinnor helt utan vilja att detta ska synas för alla, vi som inte vill ha jättebomber bara återställa det vi hade en gång.

Ja tex det är en sak som är mycket bättre nu som jag inte känner längre.
    Jag tror på min läkares tips att stretcha musklerna åt alla håll de spänner hjälpa dem att ge efter.
    Och använda dem på alla sätt just när det känns konstigt för att vänja dem igen.
    Han sa att efter 3 mån finns det inget man inte kan göra.
    Jag hade en depp period efter ca 6 mån att går detta aldrig över ska det alltid kännas så här konstigt när man gör vissa rörelser men sakta blir det bättre.

• CPH

Låter som att det är en bra idé att försöka få de mest utstretchade bröstmusklerna i världen innan op.

• algit

CPH:
    Jag bor i Malmö och när jag skulle op. mej ville jag först ha anatomiska men hittade ingen här som gjorde det, inte som står på deras hemsidor allafall.
    Därför blev mitt val Peter Cosmo på Citadell (han har mottagning i Malmö men op. sker i Landskrona))och gelehallon via armhålan.
    Och jag är mycket nöjd de är mjuka o formen perfekt. Och ärren har jag aldrig behövt bry mej om nu syns de bara om man tittar väldigt nära.

• algit

CPH:
    Ja det är nog bra inte som jag som stress tränade till kvällen innan för att jag visste att jag inte skulle få träna på länge. Men då visste jag inte det tänkte inte på det.Men det är ju logiskt inser jag nu.

• 74an

Hej allihopa, har varit borta ett tag.
    Gjorde min op för 3v sedan.
    Jag måste säga att det inte var så farligt som jag trott. Kanske beror det på att jag stretchade mina böstmuskler för att förlänga dom innan op, eller på att jag inte valde för stora inlägg.

Jag la in 225cc. min kirurg sa att hon inte kunnat få plats med mer?
    Skulle gärna ha lite större, fick en B-kupa men e rätt smal, hade inte ens a innan.

Har någan annan fått höra det att det liksom inte får plats?

Jag undrar också om brösten kommer att kännas större när de slutligen blir mjukare.

Nu plattar ju sportbhn till allting och man känner sig rätt platt.

• ceciliaj

74an:

jag gjorde min op för två månader sen, o brösten är mycket större än direkt efter operationen. de har växt o mjuknat en hel del. så håll ut, de blir bara snyggare o snyggare!

• Blue Eyes

Algit

Opererade mina bröst för 4 veckor sedan. Känner ganska ofta att det tar emot tex när jag sträcka mig för att ta något som finns ovanför huvudhöjd. Är jätte-nyfiken på strecthövningarna. Orkar du förklara hur du gör dom..? Tack på förhand!

• algit

Bleu Eyes:
    På samma sätt som man strechar bröstmusklerna när man tränat.
    Alltså ta händerna utåt sidorna i 90 graders vinkeln tryck bakåt så du känner att det drar i musklerna..
    Ta ihop händerna bakom ryggen dra bakåt.
    Jag tog oxå händerna uppåt o sträckte alltså på alla sätt som du känner att du sträcker i musklerna.
    Och som min läkare sa sträck på dej när du går.
    Det kan annars hända att muskeln blir lite för kort vilket innebär att man dras ihop lite.
    Jag tyckte det lät logiskt o bra, det kändes skönt att göra det så det har jag gjort ett par gånger om dagen första tiden.
    Sen med längre mellan rum.
    Lycka til hoppas det hjälper dej.
    Men som jag skrev här innan (nu vis av erfarenhet haha)det tar tid innan det känns som vanligt igen.
    Det känns inte som vanligt i allt jag gör heller nu men det märks att det blir bättre

• Blue Eyes

Algit
    Tack,ska genast sätta igång = ).
    På mig känns det som det ena bröstet sitter lite "tightare", vet inte om det beror på
    att jag var tvungen att lägga in lite större i det bröstet eller för att ärret under är knöligare och ett par stygn känns som lite större knölar....
    Man är ju så livrädd för kapselbildning, det bröstet känns nämligen lite mer spänt hela tiden....

• CPH

Hur vanligt är det där med kapselbildning egentligen..? Hur ska man kunna veta att ens kirurg verkligen säger hur det är? Okej om man kan göra en till operation och sen blir det bra. Men.. vad jag är mest rädd för är ju att få bröst som är deformerade "for life". Då vet i alla fall jag att jag kommer ha svårt för att inte ångra operationen varje dag som går efter det. /Räddis

Svar på tråden Bröstförstoring (3)