Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
LindaMarie
Var har du hört nåt om det? Tidningen eller...?
LindaMarie
Och de senaste vad menas med det? Gelehallon? Soft Touch? Viktigt att veta innan operationen tycker jag.
Hur var det? Hade du redan opererat dig?
Hej!
En vän till mig upptäckte för en månad sedan att ena bröstet såg deformerat ut. Hon opererades för 1 år sedan. Implantatet hade alltså flyttat sig under natten. Efter att ha träffat sin kirurg fick hon reda på att det var dubbel kapselbildning. Implantatet ligger då löst och kan flytta runt lite hur som helst. Bröstet blir inte hårt som i vanlig kapselbildning. Implantatet är ett vanligt gelehallon, inte det nya mjuka. På kliniken sa kirurgen att de har haft flera fall av dubbel kapselbildning på sista tiden. Otäckt tycker jag... Är ju själv inne på att operera mig snart och är intresserad av att höra om fler har erfarenhet av detta.
LindaMarie
Det låterju riktigt läskigt! Bara flyttat på sig under en natt sådär!
Vilken klinik var det hon opererades på?
LindaMarie
hade hon implantatet bakom eller framför bröstmuskeln?
Maandy
Akademikliniken. Men det beror nog inte på vilket ställe hon har varit på. De är ju duktiga där och hon har fullt förtroende för Akademikliniken. Hon har blivit väl omhändertagen och ska göra om operationen kostnadsfritt. Själv ska jag till Viktoriakliniken och tänkte ta upp detta då. Man får sig en liten tankeställare och funderar på om det är värt det pga alla risker, men för mig är det nog det...
pyret 78
Hej!
Hon har implantatet bakom muskeln. Man tycker ju att det inte ska kunna flytta på sig - att det ska vara för trångt. Men det hade tom halkat ner en bit och vridit sig.
Hej
Tjejer jag undrar när jag kan ha en vanlig push up bh på mig så att jag kan få en fin klyfta med mina antomiska gelehallon.
Idag två veckor efter operation så ville jag gå och köpa en bh så att jag får en klyfta med det blev väldigt svårt, jag blev väldigt ledsen för att brösten gick inte alls ihop, kan det bero på att dem fortfarande är hårda fast dom känns inte så himla hårda längre, jag valde lägga in soft toch.
Snälla tjejer komemr jag nånsin få ihop brösten jag menar just nu har jag inte så himla stort avstånd mellan brösten 2,5 cm men jag vill verkligen att dem ska vara tätt ihop, kan ni rekommendera någon särskilt bra push up bh och när rekommenderar ni at man isåfall börjar med en sån.
Föresten har jag mina ärr under bösten och är just därför lite rädd för bygel.
hally:
det har gått sju veckor sen min op o jag börjar kunna få lite klyfta men det kommer gå på riktigt om ett tag. efter två veckor tror jag att det är väldigt tidigt att försöka sig på nåt sånt. tyvärr.. men jag har ju flytande silikon o inte soft touch.
kan nån förklara det dör ristestet ordentligt för mig! sen undrar jag ska man fästa påsen med ris under ett tight linne,för med bh (jag har bara bh som gör att boobsen ser större ut) blir det ju mer än det är lixom?