• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • Sara23

cockie

Hej! Ang. alkoholen så hade jag bestämda regler att jag skulle sluta med det 3-4veckor innan op. Det för att alkohol är blodförtunnande och aboslut inte bra inför en på. Vill inte skrämma dig men jag vill att du ska veta riskerna.

KRAAAM

• camomill

Hej där ute!
    Jag har opererat in flytande silikoninlägg för 2 år sedan " Dessa masserade jag i 2 månader " Blev kapselbildning i båda brösten och en infektion. Opererade ut dess efter 8 månader hos en annan klinik för jag hade sk.t ont.De tog 14 000:- för det nu mår jag bra. Har vilat utan inlägg i snart 1 år. Ska göra en ny operation!
    Vad är rimlig summa igentligen att betala?
    Ska operera in anatomiska geléhallon 320 + ett speciellt medel emot kapselbildning för 58 000:- Jag höll på att ramla baklänges..vill trots allt ha bröst och denna plastikkirurg är topp kvalité.
    Jag är livrädd att något ska gå snett igen.
    Kram Camomill

• pickolina

Jag betalade 37,000:- för anatomiska gelehallon. Fast det var år 2000.

Men priset varier från 25,000-60,000:- vad jag förstår. Beroende på implantat och klinik.

Din operation låter dyr men samtidigt är det nog vad de dyraste klinikerna tar.

Dyrt är ju dock inte = BRA, men det måste du ju känna själv om kliniken du valt känns rätt eller ej.

• camomill

Tack! Får ta mig en funderare

• Delighted

Lou,

Hej, jag har inte opererat mig annu. Men har anda bestamt mig for en op. Sa jag kan nog ocksa svara pa din fraga, eller ge dig min synpunkt iaf. Jag har funderat pa en op i ca, fem ar. Anda sedan jag var fjorton, femton. Men bestamde mig pa allvar i varas. Efter att ha jobbat i hop pengar, och efter en lang utomlandsvsitelse ska jag operera mig nu i var. jag har alltid vetat att jag ska eller vill gora en op. Men betsamde mig pa allvar som sagt i varas. Och i sep hittade jag en kirurg och klinik som jag trivdes med!

For mig ar inde en brost op en "idee".. Men, kanske inte var sa du menade. Utan, for mig var det nastan en sjalvklarhet for att kunna leva normalt.. later sjukt, men aja..

Som sagt, har ej gjort nagon op. Kanske hade velat gora det tidigare. Det hammar mig i manga situationer att jag inte har nagra brost. men allt har sin tid!

Aja,
    Hoppas det loser sig for dig! Kram!

• Delighted

Fraga till nagon erfaren, eller nagon med mer kunskap.

Ska operera mig den 11 April 2006. Min basta van bor numera i Florida. Och jag skulle hemskt garna vilja besoka henne, innan sommaren, och mitt sommar jobb. Alltsa, vill jag flyga i mitten av maj, ca en manad efer min op. Ar det nagon som vet om detta ar mojligt? Finns det problem med langdistans flyg? Plus, hur gar det med Solning och badning?

Jatte tacksam for alla svar!

• pyret78

hej på er!
    Jag fick brev från min kirurg, där han svarade på lite frågor jag hade ang op.Han sa att jag inte behövde tänka på en bh för den ska köpas 3-4 dar efter min op.Så jag undrar nu till er,vad händer innan dessa 3-4 dar? och tänk om jag har så ont att jag inte kan köpa bh?

• cockie

Pickolina & Sara23

Tack! :) Då ska jag nog skippa alkoholen den här gången!
    Ha en skön tisdag allihopa!

Kram!

• Jengirl

Delighted

Hej! Jag åkte till Grekland en månad efter min op! Det gick jätte bra, men jag var mycket noga med att inte sola på ärren och så. Skyddade med tejp och bikini. Bytte också tejp varje dag när vi kom tillbaka till hotellet efter långa dagar med sol och bad. Tejpen var ju inte så fräsch då när man hade badat o solat hela dagarna Flygresan gick jätte bra, kände inget konstigt med det..

• Swing

camomill: min klinik tar 45 000 kr. Vet att anatomiska kan fås billigare på andra ställen än här Stockholm...
    Vet du mer om vad "ett speciellt medel mot kapselbildning" är?? Har aldrig hört talas om det.
    Jättetrist att du fick kapselbildning. Lycka till med nästa operation!

Svar på tråden Bröstförstoring (3)