Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
pyret 78.
jag började träna efter ca två v. men inte bröstmusklerna.jag gick på spinning step-up och liknande gick när de började med styrka på slutet.
Började styrketräna allt utom bröstmuskler efterr en månad.
Bröstmusklerna efter ca 3mån.
Man känner precis när det inte känns ok då är det bara att sluta.
Jag tror på att röra sig och använda musklerna.
Min läkare sa att efter 3 mån fanns inget jag inte kunde göra.
Det svåraste har varit armhävningar gick bara inte men envis som jag är (när det gäller deta allafall)så kan jag nu göra dem på tårna igen precis som innan.
_lou_: Jag har flytande silikon 380 ml. Ärren i bröstvecken. Betalade 38 000 kr för op. Det tog ett bra tag för mina bröstmuskler att ge med sig oxå även om jag inte hårdtränar.
Tjingeling RAT!
Jag opererades i onsdags den 14/12. Jo det har gått bra. Har de nya implataten som är droppformade och med livstidsgaranti. De är dyrare men det tycker jag att det är det värt. Jag har valt att lägga in 400 g så att det blir en skillnad som märks utan att för den skullen bli vulgär. Han är noga med propotionerna och att det ska vara etiskt. Ska jag vara ärlig så skulle jag nog med facit i hand ha valt 500, men jag tycker att det är snyggt med stora bröst. Det är dock ändå en markant skillnad så jag känner mig nöjd ändå. Kommer ej i ihåg namnet på lyftet, det började på s.... Jag var väldigt osymetrisk, flyttade nog hö bröstvårtan 3-4 cm upp. Nu ser det dock jättefint ut
Hur det känns...... ärligt.....de som har ammat och har haft mjölkstockning....ta den känslan ggr 2, så känns det de första dagarna. Idag är det bättre, spänner dock som attans runt vårdgården då jag är sydd där i och med lyften och det sitter en massa tejp över som känns för spänd.... det var ärligt Detta ska ej förskönas, alla har vi olika smärtgränser, men det är lika bra att vara förberedd på det värsta, eller hur?
Kramiz Alex
AlexandraW : Jag känner igen "mjölkstocknings" känslan, den hade jag med (ajajajaj) Om tre veckor kommer du att må mycket bättre ;) Vart opererade du dig, vad arbetar du med och hur länge blir du sjukskriven?? Vila och lycka till med läkningen :)
Tjenixen Loppalina!
Op mig hos Charles på Victoriakliniken i Stockholm. Är inte sjukskriven alls eftersom jag pluggar och mitt jullov började på min opdag. Långt lov med hemläxa men tur för mig ändå. Börjar jobba den 4 jan som resande säljare. Kommer under jan och feb går 2 v skola å 2 v jobba. Så jag hinner läka i lugn och ro, allt är uträknat
Tack för din omtanke
Men hoppas att det blir bättre på onsdag när jag ska åter och han sätter om tejpen.
Krmia Alex
Hej alla!!
Jag har några frågor jag vill ställa till er som har opererat er. Jag ska den 19 januari göra en lyft/förstoring 260cc troligtvis dropformade gelehallon. Lyftet vet dom inte om det behövs förrän jag ligger "under kniven". Nu är det såklart ingen på mitt jobb som vet vad jag ska göra och så vill jag att det förblir. Op dagen är en torsdag och jag har ledigt tors+fred sedan måste jag börja jobba på måndagen igen, annars undrar dom varför jag ska vara ledig? Jag jobbar på kontor så det är mest dator och tfn för mig. Nu undrar jag över olika erfarenheter ang detta, hur var det för Er?? Jag förstår att man fortfarande har ont men är det möjligt att jobba efter 4-5 dagar?? Har hört att en del kan gå ut och handla efter 2 dagar medan andra ligger i 2 veckor. Så snälla berätta hur det var för er!!!!
KRAM CHARLOTTE
Hejsan
Jag är en av dem som haft jätteont. Jag åt smärtstillande (starka som svaga) i 18 dagar och jag skulle aldrig kunnat gå och jobba eller gå till skolan efter bara några dagar. Kunde knappt sova, därför blev jag även orkeslös. Vill ju inte skrämma dig, men det var jag det... Men de flesta kanske klarar av att gå tillbaka efter en vecka iaf.
Kram
Hej
Jag blir inte skrämd, alla har ju olika erfarenheter så är det. Jag vet inte hur det blir för mig men är beredd på det värsta. Vet bara inte vad jag ska säga på jobbet jag är ju aldrig sjuk annars har 1 sjukdag på 2 år. Och vi är bara 10 personer som jobbar där och är ganska tight men det är inget alternativ att berätta. Jag får väl "influensan" eller något???
KRAM Charlotte
charlotte73
Hej !!! Jag har erfarenhet av två operationer Var av den ena helt olik den andra.Den första operationen gjorde jag Okt 2004. Då la jag mina implantat framför muskeln ,vilket sägs inte ska vara så smärtsamt.Jag tror aldrig jag har haft så ont i hela mitt liv. Då är jag både snittad och titt hål och opererad för bröstböld på grund av mjölkstockning.Och dessa ingrepp har inte varit något i jämförelse mot den här bröstförstoringen. Jag har annars en hög smärttröskel.Jag var sjukskriven i fem veckor. Första veckan kunde jag inte göra något själv. Jag gick ständigt med en arm över brösten.
Andra operationen gjorde jag nu 15 Nov. Skulle flytta mina implantat och lägga dem bakom. Var beredd på det värsta eftersom alla säger att det ska vara mkt värre att lägga implantatet bakom.Vaknade efter narkosen helt utan smärta förutom lite spänd. Jag tänkte att det kommer väl när all lokalbedövning och smärtstillande har släppt.Smärtan som jag väntat mig infannsig aldrig. Jag har mått hur bra som helst till och med bättre än innan operationen. Kanske ska tillägga att jag blev aldrig helt smärtfri i mina bröst från första operationen.
Jag var ute och promenerade ett dygn efter operationen. Jag kunde utföra alla vardagliga sysslor,men vågade dock inte lyfta tyngre saker så som dammsugare och dylikt.Jag hade lätt kunnat gå och jobba dagen efter om jag hade haft ett lätt arb.
Så det här med smärta är ju så väldigt individuellt.Nu med facit i hand så undrar jag om inte mkt beror på vad kirurgen har för teknik också. För hur kan två operationer upplevas så olika av samma människa?????? Jag ringde själv till kliniken flera gånger och frågade om de var säkra på att de lagt implantaten bakom eftersom jag hört att andra operationen är inte så jobbig. Men för mig var det ju första om man säger så.Eftersom jag skulle lägga bakom.
Mina två operationer är inte utförda på samma klinik.jag har hört flera st. som opererats på samma klinik som inte har upplevt smärtan så farligt.
Nu får vi hålla tummarna och hoppas att du är en av dem lyckligt lottade.
Lycka Till
charlotte 73:
Jag skulle inte kunnat jobba efter 4 dagar.
Och det är inte bara smärtan den var inte så farlig tyckte jag och det finns piller.
Jag hade mycket svårt att röra mej normalt mina armar fungerade inte kunde inte lyfta upp dem knappt ,det är också svårt att köra bil om du gör det.
Svårt att göra sig iordning fixa hår o sånt svårt att knäppa byxor.
Kan du inte vara sjuk en vecka kan hända den bästa eller hur?
Efter en vecka känns det bättre.
Jag vill inte vara negativ men så var det för mej.
Jag ville inte träffa någon heller vile vara ensam.
Jag började att jobba efter två veckor .Arbetar i en stor skola med mycket folk o med barn som trängs o puttas.
och med rörelsehindrade elever som behöver hjälp att lyftas.
Jag började för tidigt för jag ville heller inte berätta .
MEN DET VAR INTE ROLIGT.
Men efter 3 veckor var det stor skillnad.