Ögonlaser
Jag har precis opererat bort min närsynthet, var faktiskt nästan halvblind innan, i Uppsala. Hur nöjd som helst!
Är det någon annan som är missnöjd? Kan synen bli sämre igen senare? Någon annan som är lycklig?
Jag har precis opererat bort min närsynthet, var faktiskt nästan halvblind innan, i Uppsala. Hur nöjd som helst!
Är det någon annan som är missnöjd? Kan synen bli sämre igen senare? Någon annan som är lycklig?
Jag opererade min i april/maj (minns faktiskt inte) förra året och är SÅÅÅÅÅÅ nöjd! Tänk bara att stiga upp för att gå på toa på natten och allt är SKARPT! Livet utan glasögon är som ett annat liv!!! Det gjorde inte alls ont, efteråt åkte jag hem och sov några timmar och när jag vaknade hade den "skrapiga" känslan försvunnit. Efter 1 v hade allt stabiliserats så att min syn var över det "normala" (ser nu 1,2 på bägge ögonen, "normalt" är 1,0... gränsen för körkortssyn går vid 0,7!!!)
Just det, jag opererade mig på Globen Ögonklinik i Sthlm, men LASIK. Kan VARMT rekommendera dem, de är oerhört proffsiga och duktiga!
Opererade mig oxå på Globen Ögonklinik, de kan jag varmt rekommendera!
Jag gjorde LASIK den 18 aug, såg perfekt redan på kvällen, inga besvär alls, inte ens tårar eller svid. Nu ser jag hur bra som helst, på synundersökningen sa de att jag ser bättre än en "vanlig" människa utan glasögon. Det enda som jag kan märka är att lampor får lite utav en haloeffekt, men inget som irriterar alltför mycket.
Rekommenderar operation till alla, även om 24 000 är mycket pengar. Jag tog räntefri avbetalning på ett år, så det går ju!
Lycka till!
Jag var och gjorde en undersökning för att se om jag kunde operera mina ögon (har tänkt på det i många år). Det dom kom fram till var att jag har för tunn hornhinna i förhållande till det grova synfel jag har så det går inte att göra en laseroperation. Mycket tråkigt! Jag är rätt besviken, men hoppas att det kommer nya metoder längre fram som kan vara någonting för mig!
Jag opererade mig på Opticare i Uppsala! Var först på Globen, men tyckte att de var snorkiga och nonchalanta. Hade ingen personlig touch, kände inte mig trygg där. De ville operera mig, men jag valde Opticare istället. De är jättetrevliga och proffsiga där!
Kan rekommenderas!
/Lilla fideli
Jag opererade mig på St Eriks ögonsjukhus i Stockholm och jag är jättenöjd !
Nån som vet, hur är det egentligen med reklam här inne. Får man rekommendera/nämna företag hur som helst ? Så tråkigt om man får böta !
Vad jag förstår så gäller det väl bara om man gör reklam för egna tjänster och produkter, eller ?
Vad jag menar är om man kan nämna som vi gjort här ovan var vi har opererat oss utan att det blir reklam
Jag op mig oxå på kliniken i Globen. De var helt underbara och jag är jätte nöjd med valet att op och valet av klinik. Valde att op mig med Lasik. Den gamla metoden som beskrevs tidigare i tråden ger mer smärta och längre läketid, men är en säkrare metod. Dock så har de i Sverige inga misslyckade Lasik-op så felmarginalen är minimal, man kan känna sig säker även med den metoden.. Globen är en av de mest kända och bästa i STHLM.
Jag har oxå en viss haloeffekt efter operationen men utöver det så ser jag perfekt. Tittar jag med båda ögonen så ser jag bättre än perfekt.. ;) Om ni förstår vad jag menar.. *hihi* Sist jag testade synen låg jag på 1,0 på vardera öga och 1,2 med båda.. :)