• lilla fideli

Ögonlaser

Jag har precis opererat bort min närsynthet, var faktiskt nästan halvblind innan, i Uppsala. Hur nöjd som helst!

Är det någon annan som är missnöjd? Kan synen bli sämre igen senare? Någon annan som är lycklig?

• Svar på tråden Ögonlaser
  • pickolina

Jag drog på min operation i många år, pga rädsla men idag är jag superglad och nöjd med mitt val att operera. Jag hade jätte problem innan då jag har för torra ögon för att bära linser och fick ont av alla glasögon.

• Strumpan.

Jag skulle nog vilja göra en sån operation ,men jag har inte råd just nu och har därför köpt månadslinser som jag sover med en månad och byter en gång i månaden. Jätteskönt.

• Texas

Jag funderade mycket på att göra ögon operation för några år sedan men har kommit fram till att jag nog inte kommer att göra det. Dels för att min syn fortfarande inte rikigt stabiliserats utan fortsätter att försämras lite för varje år. Sedan vågar jag inte rikigt ta risken som Snärtan skriver. Även om det blir bra för de flesta så finns det också de som har fått problem. Utan min syn skulle jag aldrig kunna arbeta inom det yrke jag utbildat mig för. Komplikationer och fel skulle bli en stor katastrof för mig.

• lilla fideli

Det går att ha avbetalning räntefritt där jag opererade mig...

/Lilla fideli

• Victory

Imorgon ska jag på förundersökning!! Jag vet ännu inte om jag kommer att operera mig men beslutet blir nog lättare om man har besökt kliniken och fått ställa sina frågor. Ser fram emot morgondagen!

• annki72

Jag gjorde min Op i november förra året och är hur nöjd som helst.

Man får all tänkbar information man behöver innan OP.

jag gjorde min OP i Göteborg.

Gjorde båda ögonen samtidigt och såg perfekt nästan direkt, och gjorde inte ont alls.

Dyrt men värt varenda krona!!!

• Victory

Fick veta av optikern/läkaren att jag inte kan operera mig . Tydligen har jag för tunn hornhinna i förhållande till mitt synfel. Känns tråkigt då jag hunnit börja se fram emot att kunna slänga glasögonen. Men jag får väl satsa på linser istället.

• lilla fideli

Jättetråkigt för dig! Var gick du någonstans? Det kanske skulle gå på oticare där jag opererade mig, för jag vet att de tar mindre hornhinna då de polerar. Jag vet iofs inte hur mycket mindre, men du kan väl ringa och höra?

Lycka till!

• Snowflake

Är det någon som opererat sina ögon i IStanbul?
    Hittade reklam om ett företag som ordnar resor dit.
    16900:- för resa och operation..

Jag har hört att de ska vara jättebra i Turkiet på såna här operationer och väldigt mycket billigare..

Sidan heter www.lasikresor.se och det var ett norskt företag som nu håller på att etablera sig i Sverige.
    Jag blev lite sugen, men vet ej om jag vågar...

Svar på tråden Ögonlaser