• Jessie76

för er som vill gå ner 10-15kg

Får väl joina er då Behöver mer än så men jag tar det som det kommer

Vad har vi för deadline?
    Jag ska sy upp klänning så vi får se hur det går med mått osv.

Får önska alla "deltagare" lycka till!

• Jessie76

Hej allihopa!
    Jag tycker allt går trögt som tusan...
    Jag har iallafall en bok som heter "jag äter och förblir smal" av Montignac. Hittade den på bokia tror jag. Ganska billig och vekligen jättebra bok! Den tar iallafall upp fas 1 och 2, prova den om ni är intresserade av GI osv. Man blir verkligen inspirerad och jag lovar att det funkar.
    Har oxå problem med helgerna... suck... blir lätt ett eller två glas vin mm mm.
    Ska på gymmet idag - får se hur mycket man har gått upp
    Hoppas det går bra för er andra iallafall!
    MVH
    Jessie

• Jessie76

Tack... Man behöver lite uppmuntran en del gånger (problemet är väl att det var vitt vin och inte riktigt bara ett eller två :-P
    Jaja, som du säger, ibland får man.

• Jessie76

Jaha, man var alltså på gymmet igår, och man har inte alls någon träningsvärk nej nej nej skulle väl aldrig händå
    Skräpmaten har jag lagt bort för rätt så länge sedan (tack och lov ) Men du har rätt med vinet, i helgen SKA det gå!
    Vägde mig igår innan jag tränade och inget har man gått upp iallafall trots att man inte tränat på flera veckor *phu*.

Vi har så tur på mitt jobb, vi får tid för att träna så jag tar det på em. Då e man ny"tränad" och fräsch när man hämtar barnen. Jättebra förmån tycker jag!

Krya på dig sweet saint!

• Jessie76

Lindamarieh - en kram från mig oxå.

Jag ska å träna idag igen, fast träningsvärken inte har släppt - phu, det blir tungt men d e ju värt det i slutändan.
    Tycker bara d e så fruktansvärt segt, jag står bara still med mina j-a kilon... Jag tycker jag äter sunt (som sagt typ GI), tränar 2-3 ggr i veckan och har en hund som ska ut.Sen går jag och min m2b bugg så det är 2 ggr i veckan oxå...
    Man får hoppas att det går segt i början och att allt kommer som en smäll sen

Tycker den här tråden e jättebra, man får verkligen uppmuntran härifrån så eloge till dig Sweet saint!

Helgen närmar sig med stormsteg och fest-inbjudningarna hopar sig.

Vad ska Ni andra göra i helgen då? Här blir det nog Halloween firande med familjen (utan godis till barnen )

• Jessie76

Sweet saint
    Vassego
    Nja jag har ju tvingat min m2b att mäta mig men jag tror att han inte riktigt tar på samma ställe varje gång, så det går en hel del upp och ner Däremot har jag (tror jag) gått ner typ 6 kg kanske sen 28 aug, inte alls mycket så man blir sååå less! Däremot ska det bli spännande att gå till sömmerskan igen för hon mätte mig sist jag var där (typ en månad sen). Förresten har blivande svärföräldrarna ringt och dom har hittat ett underbart tyg i Indien som dom har köpt åt mig! Det ska bli så roligt att se det om en vecka drygt....

davesbrud
    Jag har som sagt Montignacs bok och där står det att fas 1 ska man hålla på med tills man "nästan" e vid sin målvikt och sedan gå över till fas 2, för den e "söligare" än ettan. Jag tycker den boken e suverän, för han e rolig oxå så den e kul att läsa.

Här uppe har vi oxå bara regn regn regn.. Längtar som tusan till snön (hunden oxå för övrigt ) för då e d mycket roligare att gå ut å gå, tycker man e så sur nu hela tiden...

Oj, det här blev långt
    Ska gå på fest i helgen men får ta det lugnt med tilltugg (jag tar med mig mina pistagenötter som vanligt) och vinet (det blir svårare )

• Jessie76

Va konstigt det låter när någon säger att man e duktig... Jag tycker d e så lite bara att det inte ens märks ännu. För övrigt så väger jag mycket så det är nog inte riktigt så mycket tyvärr... Fast det är ju mer än noll.....hmm...... får fundera på det där

Jag har ju barn å så så jag kan inte värma portionsrätter till fyra stycken, det blir liiiite dyrt Men tack för tipset ändå!

När jag går på fest (vilket är alldeles för ofta....) tar jag med mig mina nötter (vad jag skrattade när jag läste om dig ekorren ) dvs i princip alla nötter utom jordnötter. Igår hittade jag dessutom torkade jordgubbar - mums! Som godis! Supernajs En gång har jag haft med mig rostade kikärter.. Förstår att det låter tråkigt men jag tycker d e jättegott! Man vänjer sig...

Jag dricker citronvatten (dygnet runt tror jag...) och .............hahaha.......... äter nötter på kvällen och är inte alls sugen på något annat - prova!

• Jessie76

Hmm.. skojjar bara om jordnötter... förlåt om jag skrämdes Har hört det någonstans och eftersom jag inte tycker om dom så var det lätt. Men nu kollade jag boken (bibeln ) och där står ju att det är helt ok..

Jag vill nog inte skriva det såhär - vad jag väger alltså - men mer än dig iaf...

Tränade idag och hann ej äta lunch före eftersom det var halv dag bara - och gosse vad man känner att man inte orkar lika mycket!

Mitt stora (ett av dom iallafall) är att jag inte kan äta frukt - alls! Jag får jätteont i magen och blir riktigt dålig.. Det står i min bibel att man inte ska äta frukt i samband med måltid för det tar längre för maten att ta sig genom tarmarna än frukten så då "fastnar" frukten bakom maten och jäser... Känns lite så, men även om jag äter bara frukt. Äpplen och bananer går absolut inte...
    Det är lite jobbigt faktist, börjar bli riktigt less på morötter

Ha en jättetrevlig fredag allihopa! Och mys riktigt med födelsedaxbarnet

• Jessie76

Morrn morrn...
    Får tyvärr sålla mig till de olyckliga som inte "klarat" helgen speciellt bra
    Pizza på fredag (hmmm...)Buffe på lördag och vin som vanligt (börjar låta illa det här...)
    En vanlig omstart-måndag alltså för mig...
    Ser fram emot träning imorrn så man får bort lite ångest

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg