Inlägg från: sweet saint |Visa alla inlägg
  • sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

Nja.. redan för sent...
    Ingen pizza, men feeeeet mat.. ris med kött och en vitlöksost sås till, sen en dajmbit till det..
    KOSSA!!!! Förbannade alkohol!!! (skyller på det iaf...). Och ingen träning...
    HAr cycklat sammanlagt 40 min till o från jobbet men det är inte sammanhängande 40 min....
    Men nu är det punktering på cykeln så det blir 1 timmes promenad i morgon.
    Så dagen har sett ut på följande:
    *Fiberberikad havregröt till frukost
    *ris o fetgryta till lunch
    *Dajm
    *fullkornssmörgås m lättost till kvällen efter jobbet
    *två apelsiner som mellanmål

Blir lite avundsjuk på att det går så bra för dig TvSjäl....
    Samtidigt som du får mig att lyckas när det gör det och du får mig att bli arg på mig själv när jag misslyckas. Du behövs!

• sweet saint

Det har gått så där.. Motionen har varit ok, men maten har varit svårare...
    Men inget jag har ångst över sådär, för jag vet att det är lite svårt just nu ekonomiskt sett.. Min stackars pojkvän har ju stått för det ekonomiska i 2 månader pga vad jag skrev tidigare.. Det har gjort att vi inte kunnat laga sån där riktigt bra och hälsosam mat som vi brukar. Nu är vi inne på sluttampen här.. Den 25... puh!!!
    Men eftersom det går lite sämre med maten så får man bara gymma mer!!!
    Men vilken skillnad det är att äta bra mat och sen kanske lite mer "fel".. Helt konstig i magen!!! Uppsvälld...??
    Ska äta massor av fibrer idag så man blir "återställd".. Det blir thaisoppa idag, med sallad och FK bröd till. Sen bra frukter!! INgen motion tyvärr, det tar jag imorgon då jag är ledig.. Har ingen ork nu då jag jobbar X antal dagar i rad nu.. Men imorgon är jag ledig!!

• sweet saint

ja visst är det för jäkligt!!
    Som i somras.. sallad tomater och gurka tex ska ju vara super billigt då.. tomaterna kostade ex 29 kr/kg.. Hutlöst!!!
    För två år den köpte vi samma för 8 kr/kg på ica!! Vad är det som hänt egentligen.
    Medans färdiglagad mat kostade kring 30-40 kr för ett tag sedan, men nu kan köpa för en 20a. Fet mat är billigt, med bra mat är svindyrt!! Tänk då småbarnsfamiljer där föräldrarna vill at deras barn ska äta nyttigt.. De lär ju lägga ut en mindre förmögenhet i månaden..
    Men som sagt.. lönedags snart!!
    Då ska jag nog unna mig nåt fint!!!

• sweet saint

ÅÅÅh vad harligt!!!
    Det är då ni ska förlova er också??!!!
    Det är nästan så man blir avunsjuk!! Tror du kommer att ha nåt att berätta när du kommer hem!!!!
    Hoppas på att min man ska fria när vi åker till GTB, så vi kan börja med planerna officiellt!
    Vi pratade lite om bröllop i helgen!
    Han är lite nervös över det hela!! Han är rädd över att jag vill ha ett stort bröllop när vi väl kommer igång med planeringen... Måste försöka få honom att förstå att mitt drömbröllop är ett litet mysigt bröllop... Har har fått sina ideer från sina kompisar som har haft 100 pers + i gäster.. Jag skulle vara överlycklig om vi bara kunde vara 15 pers, men som det ser ut nu MÅSTE vi minst bjuda 30...

• sweet saint

Hon:

Braaaaaaa!!!!
    JAg ska väga mig på fredag... Uj, uj, uj..

Lilla Angelina:

Också nyfiken.. varför har det inte gått bra för dig?? Bra med träning!

• sweet saint

Jessie76:
    Ett litet forslag..
    Ga med pa att ha en liten nereperiod nu!
    hall kontakten med oss bara for du behovs har!!
    Laga god mat utan att overdriva med det onyttiga, men forsok att fa in en 30 min promenad varje dag sa det blir en rutin som sitter som berget. En sak mindre att kampa med nar du for tillbax den har ja-la anamma motivationen. Lat det ga en tid, det tjanar inget till att streta emot nu tror jag.. Det brukar ha motsatt effekt bara.
    Nar du kor igang igen.. skriv det har och var brutalt arlig med dig sjalv. For som en dagbok!
    Ar det nat som du vill saga mer privat med en okand kompis sa finns det mail adresser!!!! .
    Men ta det lungt och samla kraft nu for nasta gang kommer att bli den gang du lyckas!!!! det ska du lova dig sjalv!!!

Det ar pa detta vis jag gjort!
    En dag fick jag som en aha grej och darfor vet jag att jag kommer att lyckas! aver om det tar anda tills nasta sommar sa kommer jag att lyckas! JAG VET DET!!!

Forrasten.. fa din man att forsta hur pass viktigt detta ar. Han kanske vet det nu, men fa honom att FORSTA!!

Men som jag sagt innan.. oss blir du helt enkelt inte av med!!!

• sweet saint

Halloj!!

Det skulle vara kul att fa veta om alla som ar med i programmet har lyckats halla vikte och maten aven efter programmet!

Tvillingsjal:

It's getting closer!!!!!!

Hur gar det for dig med allt det har med vikten?
    Du har ju inte alls mycket kvar!!

Ledig idag, men har inte tranat pa gym.. Har inte haft tid da jag fixa med saker i hemmet..
    Fa ta gym pa torsdag och en langpromenad imorgon!! Tror inte att jag gatt ner nat denna gang, men vi far se! Kanner mig taggad sa jag kommer inte att bryta ihop om det nu ar sa.
    Jag forsatter ju som vanligt med maten sa det ar ju super bra!!
    Oj.. kom pa att jag hinner trana idag.. eller trana... kora powerwalk iaf!

Far jag fraga vart i svedala du bor??
    Sjalv befinner jag mig i smaland, Tranås.. Men min mamma kommer uppifran..

Oms:
    Kommer inte ihag... hur mycket vill du ga er och vilken metod anvander du dig av?

• sweet saint

ja.. jag tror inte att STHLMs resan kommer att skada viktnedgangen alls!!
    Man gar ju till det varker i benen da man shoppar runt! Ni kan nog ata allt mojligt o anda forbranna nasta allt!! Min gissning ar att allt ar borta om 3 veckor!!!

Pitea.. oj det var langt upp!!
    min mamma bor i Haparanda for tillfallet, men ska ner till Dalarna, sa snart hon kan.
    Kommer namligen fran dalarna fran borjan..
    Men himmel vad langt upp det ar!!! det ar ju sana enorma avstand om man val ska ut och resa!
    Men ni maste ha det fint dar uppe nu.. sno och allt eller??
    Vi far nog vanta tills januari innan det lyses upp har!!

• sweet saint

ah, jag har inte akt skidor pa 15 ar tror jag.. jag gick grundskolan sist det hande..
    Jag aaalskar att aka skidor.. ta med sig lite varm choklad och ge sig ut pa en langfardstur!!!!
    Da snackar man mysfaktor!!!!!!!! mullenu!

Min mysfaktor nu pa vintern ar att tidigt ga och simma med klassisk musik som spelas pa lag niva i simhallen.. Det far duga!!

Kan ni tanka er.. bara 1 manad kvar till julen...
    hjalp! Julklappar.. vad ska man kopa?/
    Har ni na tips pa vad man kan ge till sin alskling??

• sweet saint

mmmm.mums vad mysigt!!!!!
    saknar det!!!

Da har du ju en super bra grund kondition!!!!
    muy bien!!!! Som sagt, att bo hogt upp i landet har sina oslagbara sidor!!!

Jag har gett min "man" ett armband for ca 450kr som en present, sen har jag gett honom en ring i juklapp tidigare ar! Det har han blivit jatteglad over aven om han sagt att han inte tycker om sant "krafs".. Han trodde att allt maste vara i rodguld och blankt, men det finns ju massor av matta silverfargade manssmycken som han inte tankt pa. Han trodde ocksa att det skulle se lite feminint, men nar han fick se dem sa... han tar aldrig av sig grejjerna!! Det ar ju bra och relativt billiga klappar, om du vill ha ett tips.

sjalv vet jag inte alls.. total idetorka!!!!!
    Hade tankt att ge honom en supersnygg gra rock frn H&M, men den kostar 900:- saa det far nog vanta.. maste komma ifatt 2manaders ekonomi forst!! Nat for 4-500kr.. kanske!?

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg