för er som vill gå ner 10-15kg
slutar jobbet nu..
återkommer senare för att gen en "slutrapport"
slutar jobbet nu..
återkommer senare för att gen en "slutrapport"
jessie76:
Oj.. du ater inte mycket du..
forsok att klamma in en sallad eller soppa iallafall!! jag antar att du lamnade mellanmalen utanfor eller??
Prova som frukost fiberberikande havregrot med sylt eller sotningsmedel. det star du dig pa ett tag!!
Lilla angelina:
Kor du stenhart pa Gi metoden, sa du inte far ata kolhydrater alls sa passar inte bulgur, men ar du i fas 2 eller 3 sa ar ju bulgur som fullkornspasta!!! Helt ok!
Men at bara inte fetaste maten ihop med det utan ta det separat isafall. Nu menar jag ex nan fet sas till kottet eller sa, olja och dyl ar ju pk!
Man kan tanka pa nar det galler GI och den dieten att aldrig kombinera hogt kolhydratinnehall med mycket fett i samma maltid. Du kan ata ex mer carbs pa dagen, men blanda inte in det i middan om ni forstar da ni ex ater fett o proteiner...
Ehhhh.. ja..!!??
Har du haft en fortsatt bra dag annars da??
Det har gatt bra for mig idag!!
Inga snesteg alls!!!
halla!!
Hoppas ni har det bra!!!!!
Ville bara dela med mig om vad vi kom fram till igar..
Nu har jag slangt mina p-piller och vi ska borja forsoka fa barn!!!!!!!!!!!!!!
Har gatt pa p-piller ganska lange sa det kommer val ta ett tag, men nu har vi iallafall tagit forsta steget!!!!
Ar lite glad sa dar...
TAck!!!!
Jo vi räknar med att det kommer att ta ett tag innan nåt händer. Kroppen behöver ju lite tid..
Men det skulle vara härligt om det hände i maj...
Men det känns bra att ta detta beslut så att man hinner planera lite...
Vi är lite pirriga... det är ett stort beslut och vi är båda livrädda, och förväntansfulla...
Vad kul!!!!!
Det kommer att bli väldigt spännande att följa!!!
Viktnedgång (som nu kommer att bli på blodigt allvar!!!),
Bröllop
Graviditet
Ett litet HJÄLP är passande för den känslan som man har..
Eller vad säger ni???
ja.. det där med ammningen visste jag inte om förrens nyligen...
Man tänker ju lite på hur det blir efter man fått bebisen.. om man gått upp 20 kg och sen ska gå ner det...
Men man kanske får då en lite skjuts av amningen...
Ja du.. Nu på måndag kommer jag att strikt, utan undantag att börja BANTA!!!!
Har aldrig "bantat" i mitt liv, men nu jäklar!!
Och träna ska jag göra om det även skulle bli så att jag måste gå på kvällen som jag hatar!!! Ska stärka överkroppen så mycket jag kan.. Hade nämligen lite dålig rygg när jag var liten, plus att jag skadade nacken och ryggen i sommras på en studsmatta!
Vill vara i toppform"!!!
Ska gå till en läkare som kan hjälpa mig att sluta röka.... är ingen storrökare, men är tillräckligt fast för att få abstinens... Min pojkvän ska också sluta nu... Hoppas bara att vi inte utsätter oss för 3 världskriget...
tack!!!
Nej jag tror inte heller på att alla går ner även om man kan amma.. Då skulle ju alla nyblivna mammor inte ha problem med vikten och så är det ju inte i alla fall..
men chansen och hoppet finns!!!
Man får se hur det blir..
jag som optimist och drömmare kommer att tro att jag äter bra och tränar LUNGT under graviditeten.... och ska inte gå upp mer än vad som anses "normalt"... Men vi får se vad verkligheten visar för mig!
HA, ha, ha!!! vad rolig du är!!!
Frågade min pojkvän igår om han kände sig stressad av detta beslut..
men han sa (självklart), nej!
För mig känns det lite konstigt faktiskt..
INte nån ångest, men... hur kan man ta ett sånt beslut??
Lite överväldigande faktiskt..
Sen går jag runt och är superlycklig...
Hur 17 ska det bli när man väl få se ett positivt resultat??? *hjälp*
Men.....
Jag har läst lite på nätet om hur man kan förbereda sig.
Kan säga att min hälsa är prioritet no 1 nu!!!
Träning, (som jag redan är igång med iofs), mat ska jag koncetrera mig mycket mer på nu, men sen rökningen...
Ska trappa ner nu sakta men säkert!!
Det kommer att kännas lustigt att kämpa sig ner i vikt för att sen få tillbaks allt!!
Idag har jag fått min 30min promenad och som lunch har jag havregrynsgröt...
Det enda jag ska äta då det vankas julbord ikväll...
Hur går det för er alla med vikten??
Kom ifrån ämnet lite här.. sorry!!
Det är ju Lördag nu!! Ska vi klara helgen??
Min lilla strategi för julbordet är att äta mycket lax (mmmmmums!!), men minska ner på det jag äääälskar..; rödbetssalladen...
Ta liiite potatis, men sen går det övriga bra att smaka av..