• Felice

Hur får ni ihop pengarna till bröllopet?

Hur mycket lägger ni undan varje månad?

Jag tycker att det är jättesvårt att spara ihop till en så stor summa som bröllopet faktiskt kostar på så kort tid.

• Svar på tråden Hur får ni ihop pengarna till bröllopet?
  • Annaonicke

Hur många gäster har ni tänkt ha, det spelar ju ganska stor roll...
    Det där med gäster ja...
    gud vad svårt det är vilka man ska bjuda
    tycker inte ni det...

• aircondition

Men vissst är det svårt?!? Med gästerna menar jag... Jag tycker man kommer på fler för varje dag. Det kommer väl sluta med att man får "ta bort" från gästlistan...

• Annaonicke

aircondition
    Hur många är ni uppe i??
    Tänker ni bara bjuda de ni verkligen umgås med nu..eller såna ni har umgåtts mycket med förut..??

• Janiz

Hej hej!

Vi lägger undan 5000kr i månaden ca vi ska ha samlat i hop 30000kr tills i dec, det e då vi ska betala herrgården.

• msbine

Vi sparar ca 10.000kr/mån plus att handla lite då och då för att få det att gå ihop (budgeten ligger just nu på ca 70.000kr ex bröllopsresa och vi böjar på 0kr nu...), blev en hel del utgifter nu på hösten som vi inte räknat med (krockade bilen, vinterdääck osv...)

• Janiz

Vi har tänkt bjuda ungefär 50st och då har vi varit tvungna att gallra jätte mycket. Men vi ska ha barn fritt annars hade det blivit väldigt mycket barn.

• Janiz

Nej men ja ha va det så den där smiley gubben funkade...jag ville ju ha sur gubben i texten..

• Sanasol

Vi kommer lägga undan ca 2000 kr fram till bröllopet varje månad, både han och jag. Så sammanlagt 4000 kr, sedan så lägger han till mera eftersom han jobbar! Bröllopet är satt till den 7 juli 07.

• Janiz

Ninakaarina

Det va jätte bra tips då känns det ju inte lika mycket...

• Janiz

oj va länge, jag e så ivrig jag vill att dagen ska vara här nu. Min sambo friade till mig när vi firade 6 år och vi ska gifta oss 23 juni 06 ett år efter.

Svar på tråden Hur får ni ihop pengarna till bröllopet?