Hur får ni ihop pengarna till bröllopet?
Hur mycket lägger ni undan varje månad?
Jag tycker att det är jättesvårt att spara ihop till en så stor summa som bröllopet faktiskt kostar på så kort tid.
Hur mycket lägger ni undan varje månad?
Jag tycker att det är jättesvårt att spara ihop till en så stor summa som bröllopet faktiskt kostar på så kort tid.
Föra över pengar är ju en idé, men då har jag ju inget kvar att shoppa för!!!
Jag klarar mig tyvärr inte utan min shopping...
mm vi sparar varje månad. ca 5tusen. men det är lite jobbigt just nu. är arbetslös o har bara akassa.. vilket betyder att det blir väldigt lite shopping o dyra nöjen. men vad gör man inte....
Piccolina
Ja då har man ju inte så mycket val! Och då tycker jag att det är väldigt beundransvärt att överhuvudtaget spara!
Jag är imponerad över hur mycket vissa kan spara, 10-15 000 kr/månad ! Jag suger åt mig alla tips jag kan få då vi är mitt uppe i hemutredning inför adoption. Slutsumman kommer att landa på ca 100 000 kr och vi vill förstås låna så lite som möjligt. I våras var vi i Thailand och lyckades spara ihop till resa och enkel vigsel på Landvetter utan större ansträngning men nu känns det tyngre. Jag tycker alltid det kommer oförutsedda utgifter och sätter käppar i hjulet. Är det inte tandläkarbesök så är det nya däck till bilen eller så är det nå't som går sönder. Vi sparar tillsammans ca 2500-3000 kr/mån och tror inte vi skulle klara mycket mer än så, kanske nå'n enstaka hundring.
Hejsan! jag och min blivande man hade lagt ihop lite pengar. närmare 45000, och idag när vi redan har beställt brudklänning för 12000 och hans kläder och annat, som t.ex fotograf så har vi inte ens rört dessa "sparade" pengar. eftersom att vi hade sagt redan ett år innan att vi ville gifta oss i februari. så vi har tagit allt med tiden så då blir det lite pengar då och lite pengar då. och inte nog med det jag är bara studerande, och har inte ens lån. Så vi är lagom stolta. då vi kan känna att vi får vårat bröllop precis så som vi vill, utan att ens igentligen behöva ha ett lågbudget bröllop, med allt vad det innebär. men det vara bara så som vi har gjort.
Lycka till....
Jag är urkass på att spara pengar. Har aldrig lyckats.. kunde inte ens lägga undan veckopengen när jag var liten i två veckor för att ha råd med det dyrare godiset :)
Jag har bestämt mig för att ta ett lån på 40-50 000. Fast att min mor står på det eftersom jag inte har något fast jobb eller min sambo.
Oj, jag skulle nog inte våga låna utan fast jobb. Har ni visstidsanställningar eller pluggar ni? Kan ju bero på omständigheterna. Jag är student och vill inte belåna mig mer. Vi sparar pantpengar tills vi har råd, typ.
Vi försöker få ihop ca 40 000:-. M2b jobbar så för han går det ganska bra att lägga undan pengar varje månad. För mig går det dock sämre pga av att jag är student. Så det går sådär med penga sparandet. Sån tur är så jobbar jag extra varanna helg, så det hjälper lite.
Mina föräldrar skall dock stå för en del kostnader, vilket vi är oehört tacksamma för.
Själv har vi tyvärr inte såna föräldrar. De tycker att om vi ska gifta oss får vi stå för det själva (Pga att vi är så unga). Eller det är vad min mor tycker. Hans föräldrar är inte ens gifta o tycker det är slöseri med pengar.
Vilken bra tråd. Tyvärr finns inte möjligheten att spara ihop pengarna för oss i dagsläget. Så vi måste fundera över alternativa sätt att få ihop lite pengar.
Jag är mammaledig och vi har inga sparade pengar så hur vi ska få ihop ca 50.000:- på 5 månader ska bli spännande att se. :) Får hoppas att sambon får en stor årsbonus ;)
Man kan ju alltid göra som i reklamen o sälja salami *ler brett*
Nej men sälja gamla saker är ingen dum idé. Kläder etc som man inte använt på en evighet på tradera eller ebay.. tradera är ju lättare. Jag säljer en hel del där o man får ihop rätt mycket pengar faktiskt.
Fast det är ju en del jobb också med alla pengar o paket somska skickas *huga*
Aniara: Precis vad jag har tänkt. Men tyvärr har vi inte så himla mycket kvar att sälja som man får in några stora pengar på. Hoppas i alla fall på att få ihop ett startkapital.
Ja jo, det där med att spara pengar är inte simpelt.. just därför vi tar lång istället.
Fast salamiidén vore rolig.. bra slogan: "Köp min salami, annars är jag ungmö för alltid"
- Ät salami, bli gift!
*skrattar*