• hellokitty

Oups, lite snabb... 3

Här är den nya tråden flickor!

Detta är de GRÖNA GUBBARNAS TRÅD! Den startades av Justina (även kallad Festina eftersom hon såg till att denna festliga tråd startades!)av misstag. Det är vi djupt tacksamma för!!!

• Svar på tråden Oups, lite snabb... 3
  • drea

Hört nåt om adoptionen än? Har ni tagit kort på er själva med skor på och så?

• Hej baberiba

:D:D:D:D nu får inte våra hund vara med på bilderna heller....astråkigt...:( sen ska det helst inte stå ngt om honom i vår utredning men det står: att vi går promenad med hunden varje kväll....De sa på adoptiosbyrån att det kan vara ok att det stå för det står ju inget om att han bor inomhus.....kineserna fattar inte det här med husdjur.

Så vi ska vara anständigt klädda, ha skor på oss, inga husdjur på korten och inga släktmiddagar med vinglas men gärna kort på våra föräldrar.....jisses...:D:D:D

Vi får alla ppr på onsdag sen ska vi ta kopior och skicka till adoptionsbyrån FFIA.

Det närmar sig...:D:D:D

• drea

Det verkar inte helt lätt det här med adoption. Har ni ansökt om adoptionsbidrag också? (vi har precis avslutat en lektion om vad försäkringskassan gör så därför vet jag att det finns sånt! )

Knäppt det där med hundar? Men är det inte i Kina som de äter hundar, eller är det bara en skröna?

• Hej baberiba

Jo det äter hundarna i Kina så när vi är där så ska jag bara äta vegomat...:D så man inte får hundkött......

Adoptionsbidrag kan vi ansöka om när vi har kommit hem med barnet. Det går inte innan.

Det är väldigt invecklat med adoption men bra att det finns så att såna som vi kan bli en familj...:D:D:D:D

• drea

Jo jag har förstått att det inte är helt enkelt och att det tar lång tid!
    Hoppas att det går bra till sist i alla fall!

• Hej baberiba

Klart det ska gå bra !!:D:D:D

Bara att det känns som om tiden går sååååå sakta just nu...vill att det ska bli onsdag 1/3 då vi får våra ppr...:D

• Gerda

godmorgon tjejer ;) Jag somnade framför curlingen...norge-canada :D

Cheers - vi såg små möss med päls och allt wokade i en panna som såldes på torget

Jag var mest orolig över att äta katt... men det bästsa jag kunde göra var att fråga vad det var för kött... men vi åt på kinesställen också - de såg ju att dem med mig var fr utlandet - guiderna sa att OM det var hund och katt i så brukar de byta ut det på riktiga kinesställen för att inte skrämma turisterna. Men man vet aldrig!

De får inte gå ut med sina hunder vissa tider - och får hårda straff om de bryter mot reglerna. De husdjur hundar och katter vi såg var bortskämda à la Paris Hiltons chi hua hua!!! Men inte var dem många inte....

• Hej baberiba

Godmorgon gerda..:D:D:D

Usch wokade möss med päls på...urk....:o bara tanken wokade möss....:( urk...

Har de god mat annars? är ganska kräsen äter inte fisk och svamp och räkor.

• drea

Blä- muswok låter inte smaskens, kanske om man var katt??

• Hej baberiba

Drea

verkligen äckelitt...:D kanske vore ngt för hellokitty..:D:D:D:D:D:D som har möss på landet....:D:D:D:D

Svar på tråden Oups, lite snabb... 3