• hellokitty

Oups, lite snabb... 3

Här är den nya tråden flickor!

Detta är de GRÖNA GUBBARNAS TRÅD! Den startades av Justina (även kallad Festina eftersom hon såg till att denna festliga tråd startades!)av misstag. Det är vi djupt tacksamma för!!!

• Svar på tråden Oups, lite snabb... 3
  • Hej baberiba

JAg har gjort ngn tårta med riceCrispies i och den var lite jobbig att göra men den var supergod.....Du kan be sessan Lillian om hjälp....hon är duktig hon..:D:D:D

Jag ska laga två middagar i helgen att ta med till Trysil för 4personer. HAr du tips på lätta goda recept med typ kyckling, kassler eller fläskfilé?

Jag slutar vid 16:10 idag så du vet....ska hem och ladda inför hockeyn..:D:D:D:D ska först gå ut med voffsingen...

• Hemligt ( fast inte längre)

Jaha, vissa har det bra

Fläskfilé-gryta
    purjolök
    hela burkchampinjoner
    grädde
    ädelost (helst kvibilles)
    fläskfilé

Dela köttet på hälften eller i 3 bitar, bryn så det får lite yta. Ta ur köttet ur grytan och dela det i skivor.
    Fräs purjo och champisar
    I med grädde, soya lite salt och peppar. Lägg i köttet och låt koka en liten stund på svag värme. I med osten och koka ytterligare en liten stund.
    Går jätte bra att frysa men tänk på att om du gör det så när ni ska tina/värma den sedan så häll i mer grädde, försvinner liksom lite i frysprocessen...
    Servera till ris eller hasselbacks potatis.
    Mums!

• Hej baberiba

Låter gott men jag äter inte svamp....:(

Utan svamp så blir det inte mkt i denna grytan.......:(

• Hej baberiba

Nu pyser jag för helgen...:D

Här får du schkumpan (e´lite kvar)..:D

Ha´det gott i helgen vännen så hörs vi på måndag igen...:)

Kramizar i massor:D:D

Heja nu Sverige ikväll....:D:D:D

Hejdå kompis, tat lugnt!
    Tack för schkumpan!

• Dallandra

Tjoho brudar!!! :D :D :D :D :D

Man missar ju massor när man inte kan hänga här på dagarna, har ni inget annat att göra eller ?! :D :D :D

På onsdag är jag arb.lös igen.. känns inte alls bra, är så trött på att inte få något jobb, kul att betala till csn :(

Men då kommer jag inte att ha något annat att göra än att hänga här hela dagarna och kan vara med på fredagspartyt, man får ju försöka hitta något positivt :D :D :D :D :D :D

Dallandra
    Va kul att du kommer vara här oxå, fast tråkit att du blir arb.lös.

Nästa har vi party på ons,tors oxå!

• Dallandra

Hemligt
    Ja det är riktigt trist att bli arb.lös igen.... :(

Hehe party på ons & tors också är jag helt med på :D :D :D
    Du fick väl min del av skumpan i fredags?? :D :D :D

• Hej baberiba

Oups 8) är här..:D:D:D

Tjoho här är jag

Svar på tråden Oups, lite snabb... 3