• *bee*

Efterlyser fler som gift sig!!

Kontakterna här är så intensiva och alla gläds vi åt varandra och ger råd... plötsligt är man där, datumet då vi blir Man & Fru, och vips såär dom borta! Visst så är det mycket även efteråt, men....det hade varit SÅ kul om fler kom in igen efter och berättade, visade sina bilder osv..Vet inte om jag är ensam om tänka så här, givetvis kan man inte "Bosätta" sig här för alltid, men man kanske kan göra en fin avslutning på dessa månader?
  • Svar på tråden Efterlyser fler som gift sig!!
  • Dallandra

Ravial
    Vad kul att gifta sig på ett museum, tanken har aldrig slagit mig :) Jag gillar också naturhistoriska :)
    Har de ordnat vigsel där förut eller var det nytt för dem?

• Ravial

Dallandra: Nej, vi var först! Jag tror de blir jätteglada om fler vill gifta sig där (vet inte om fler gift sig där efter oss). Jag hade först tänkt att vi och gästerna bara skulle dit (vi skulle betala allas entréavgift) och vi skulle gifta oss där bland alla besökare. När jag ringde för att fråga om vi fick gifta oss där, blev vår kontakt glad över att jag frågade. De har nämligen tänkt anordna sådant och även göra i ordning ett jättefint rum där man kan ha middag. Det är ju brist på fina lokaler i Göteborg för borgerliga vigslar.
    Så det blev att vi istället gifte oss efter stängningsdags och personalen ordnade med stolar åt gästerna och jättefina ljusstakar. Jag är jättenöjd och personalen är jättetrevlig.

• Dallandra

Ravial
    Låter verkligen som en minnesvärd vigsel, borgerliga vigslar kan ju annars bli lite opersonliga eftersom lokalen ofta inte är så charmig. Hoppas att fler nappar på den idéen, jag hade gjort det OM jag inte redan var gift och OM jag hade velat viga mig borgerligt :)

• loppalina

Lucyinthesky och Ravial : Vad fina ni var :) Grattis!!!!Ravial : Jättevacker bukett!!! Valde mellan en annan ock en liknande som du hade ;) Lycka till i fortsättningen :)

• Ravial

loppalina: Tack! Från början var buketten helt vit (förutom det gröna) men tanken att jag ville ha mer färg låg sedan och gnagde i huvudet, så till slut var jag tvungen att ringa och ändra mig. Förmodligen ville jag ha vit bukett från början för att det var sommar då, men att jag sedan ville ha mer färg för att det började bli höst. Eftersom jag ändrade buketten per telefon och bara skickade färgexempel per mail, kunde jag inte styra upp helt själv (control freak som man är). Floristen valde att fylla ut buketten med något hemskt granliknande på eget bevåg (jag avskyr barrträd). Det fick jag plocka bort innan vi åkte till vigseln.

• Carlssons pling

Hej alla fruar!

NU har jag tittat på; lila brudar, vinröda brudar, nougatfärgade brudar, svarta brudar, röda brudar, höst, vinter och sommarbrudar.
    Jag har oxå sett en rad vackra vita brudar. Samt barfotabrudar och dansanta brudar.

Och vet ni?!

Alla har de en sak gemensamt;!

Alla utstrålar en sån kärlek och lycka att man får ont i magen.

Kärleken är unik.
    Det spelar ingen roll hur, eller vem man är.
    Kärlek är kärlek!

Grattis all ni vackra och lyckliga!
    Ha det underbart!

Jag vill dela med mig av mitt midsommarbröllop hemma hos min pappa.

photos.yahoo.com/strubbknorken

• Carlssons pling

Lucyinthesky

Vilka bilder!!

Ojj vad vackert!!

• Lucyinthesky

Carlssons pling

Tack!!! :D

• Keyla

Carlssons pling
    Va fint det va Grattis.. Har nyligen oxå blivit FRU hihi känns fortvarnde lite ovant att kalla sig så :D
    Men det känns ändå helt underbart att få gått igenom det, gick så fort bara ..

Vill gratulera alla lyckliga nygifta, hoppas alla ni som jag får en lååååååååång o ljus framtid :D

Delar oxå med mig från vårt bröllop
    www.pfaus.net

• moan

Hej alla fruar
    Har tittat på alla vackra bröllopsbilder och fast jag inte känner er så blir jag glad av att se den lycka och kärlek som alla utstrålar.

Jag har själv varit gift i 6 månader den 6 februari, och har svårt att slita mig ifrån BT.
    Jag tycker om att behålla bröllopskänslan och tycker att man gör det genom att titta in här med jämna mellanrum och titta på bilder och se hur alla planerar.

Här är en del av våra bilder om nån vill se
    groups.msn.com/hultberg/brllop.msnw

Kram till er alla och jag hoppas att ni alla får ett bra och kärleksfullt liv tillsammans med era män.

Svar på tråden Efterlyser fler som gift sig!!