• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • msbine

"Quis legem det amandius?" betyder "Vem kan stifta lagar för älskande" och "Amor vincit omnia" betyder "Käleken övervinner allt".
    Har ett par andra latinska förslag till hemma, e svårt att bestämma sig...

• lillabunny

Ja, Telan... har också märkt att det har varit strul med sidan! Det gick inte att skriva, sen kom det många gånger när det väl kom in... Eftersom jag mitt nöt skrev in inlägget ett par gånger efter varandra...

• lillabunny

kattkatt; gifter oss på Bäckaskog slott i norra Skåne den 27 maj. Litet, med bara närmaste familjen.

• Lapinette

ha, ha...inte bara jag som har haft problem med att skriva idag ser jag!

Låter vackert med lite latin i ringarna...ska diskutera med mannen min. Han får nog snart spader på allt som ska beslutas och fixas.

• lillabunny

Haha Lapinette, känner igen det där... Jag lägger upp olika förslag på varje område så är han med och bestämmer. Han förstår nog inte hur mkt jobb det är och leta fram de olika alternativen... hehe

• lillabunny

Fint Lapinette att ni sparade pengar på hans kläder... Vi ska snart ut och titta på kläder till min blivande... Han vill ha " vanlig" kostym, så det köper vi någon finare till honom liksom skor. Sen tänkte vi hyra skjorta, plastrong, väst och näsduk... Det blir nog toppen!

• Lapinette

Vanlig kostym är också himla fint men min har redan det så det känns inte så speciellt för honom. Även han vill ju var lite extra den dagen. Slog t o m på stort och bokade en vit/creme färgad kavaj.

Jag gör som dig, lillabunny, kollar upp alternativ och sen väljer vi tillsammans. Så är det även när vi bestämmer semestrer. Jag älskar nämligen att planera och kolla och han blir tokig efter 20 minuter och ger upp. Sen har jag inte samma tålamod när det gäller teknikprylar.

• msbine

Här är en till som får kolla upp alla alternativ och sen får sambon vara med och bestämma.

Som ikväll tex. Vår solist (=min kusin) kommer hem till oss och vi ska gå igenom sångerna han ska sjunga på vigseln. Jag ahr tagit fram ca tio olika sånger som jag tycker passar bra, sen får sambin vara med och bestämma vilka två-tre det blir ikväll...

• fine

Hej tjejer, Fine här.
    Jag har varit frånvarande länge men ni skriver som aldrig förr - härligt!
    Vår månad närmar sig med stormsteg... gulp
    Börjar bli lite nervös men satt med min ena tärna och slutförde inbjudningskorten som hon designat igår, de ska tryckas och skickas i början av nästa vecka. Antar att jag är sist med att skicka... menmen, alla gästerna, speciellt de långväga, har ju redan blivit 'varnade' om datumet så det borde inte komma som någon chock.
    Vi håller precis också på att ta itu med min M2bs kläder men det ar svårt!
    Han har kostym dagligen nästan så jag kände lite som Lapinette - vill ha något speciellt. Tyvärr känner han sig fånig i jaquette... killar.....pust....
    Antagligen blir det något liknande som lillabunny, med en ny riktigt fin och lite annorlunda kostym. Svårt.

Oj oj... ;)... men visste e det härligt trots allt velande, tidskrävande planerande och diskutioner?

• FiaMia

Välkommna alla nya! Roligt att det händer en massa här!

Fine: Du är inte sist med att skicka... Våra inbjudningskort är inte ens klara än... Hade tänkt att skicka dem i slutet av feb början av mars så har ett tag kvar att knåpa på dem!

Lapinette: Ang ringdiskussionen 2 sidor längre bak så känner jag likadant som du, tänk om man tröttnar eller om ringen inte är så praktisk. Jag vill ju ha en ring man kan ha på sig jämt! Klassiskt är ju att ha en smal med en rad diamanter som vigselring... Men har alltid drömt om en ring med en sten som står upp lite! Inte lätt att bestämma sig!

kattkatt: Gifter oss i Dalsjöfors (utanför Borås) den 20:e maj. Kommer att ha bröllopsfesten på Grand därefter. Det blir ca 60 gäster.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...