• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Mayfly

Lapinette: Guuud vad gott! Jag röstar definitivt på musslorna. Till huvudrätt låter båda ursmarriga, men jag skulle ändå köra på ankan av samma anledning som msbine. Men båda funkar nog egentligen lika bra!

• Lapinette

Anka har blivit min favoriträtt sen vi var i "anktrakterna" vid Bordeaux men jag tyckte kalvrätten lät så spännande. Vi ska diskutera detta vidare ikväll när "prinsen" är hemma.

mialisa - låter som en bra idé att låta någon annan öppna presenterna...bara inte dem tycker att det är tråkigt.

Vi kommer liksom msbine främst önska oss pengar men dock i kuvertform. Vi vill att gästerna ska skriva vad vi ska göra för dem typ champagne på flyget, en utflykt på havet, massage på hotellet. Vi kommer även önska oss presentkort till SPA, middagar, konserter och för de som ändå vill komma med hårda klappar så finns det en servis på Villeroy & Boch.

• FiaMia

Lapinette: Låter supergott alltihopa, blir nog jättebra hur du än väljer!

Själva ska vi träffa hovmästaren på Grand här framöver och bestämma vår meny. Har bett henne göra några olika förslag på kötträtter (hon undrade nämligen om vi va kött eller fiskmänniskor innan hon kommer med förslag).

Ska till guldsmeden nu efter jobbet (igen ) Har fortfarande inte fått de prisuppgifter hon lovat att ringa om så nu går jag dit istället! Dom måste glömt min förfrågan...

• Lapinette

FiaMia - lycka till med ringarna! Vi har suttit och bläddrat i kataloger för att få lite idéer. Ska flytta min förlovningring till vänster hand och skaffa två nya till mig och en till min blivande. Väljer dock att ta två väldigt enkla ringar då förlovningsringen var svindyr. Känns så otacksamt för honom att behöva köpa 3 ringar. Dessutom vill jag ha två ringar som alltid sitter på oavsett om jag ska idrotta eller göra något med händerna.

mbsine - har du hört något mer om ditt jobb?

• mialisa

Vi ska också önska oss upplevelser, så det blir nog mest kuvert med presentkort och så.Vi har ju inte så många gäster och många går säkert ihop så det blir nog inte så många paket. Min mor var den som erbjöd sig så hon tycker förhoppningsvis att det är ok.

Fiamia: har du designat ringen själv, eller hur var det?

• Telan

Från början hade vi också tänkt öppna presenterna dagen efter, men nu lutar det nog hellre åt att ta det samma dag. Vi klurar bara på vilket upplägg som är bäst då.
    Min m2b tycker inte det känns riktigt bra att önska sig pengar, även om jag tycker att det är ok och det är ganska vanligt nu för tiden. Därför blir det till att skriva önskelista. Eventuellt blir en av punkterna ändå pengar till höstens längre bröllopsresa.

Lapinette: Jag röstar på pilgrimsmusslorna och kalven. Anka är gott det med men kanske lite mer speciellt och jag vet att flera inte riktigt gillar det. Kalv är väl lite bredare tror jag, och jag tror inte att det blir för tugnt heller. Hur som helst, det lät väldigt gott och jag tror att både svenskar och fransmän blir nöjda.

• Lapinette

Tack för alla råd med maten. Vi ska kontakt Värdshuset imorgon för att tala om vad vi väljer...så vi sen kan gå över och börja välja viner!!!

Nu är även 16 flaskor (det var allt dem hade) av Pol Roger beställda via internet. Kostnad ca 210 kr/flaskan - Systembolaget ca 320 kr flaskan. Leverans inom 5 dagar till lägenheten i Cannes. Sen blir det att ta 2 flaskor under armen vid varje hemresa. Resterande flaskor köps in av familjen i Luxembourg och tas med till bröllopet.

• lillabunny

Du har och göra med all champagne om du ska bära till Sverige Lapinette... :) Det är ju en väldig risskillnad så det är helt klart värt det... :) Det blir säkert kanon!

• lillabunny

prisskillnad ska det stå...

• msbine

Lapinette: Tackar som frågar :) Jo, jag har blivit uppsagt pga av arbetsbrist, så är arbetslös om två månader. Har dock ett par jobb på gång, annars blir det skola till hösten och "bli nånting", så det löser sig.

Å apropå bubbeldricka, så e de nån som har tips på lite champange (behöver inte vara äkta, de finns inga finsmakare i vår vönskapkrest)eller nåt alternativ till det och lite rött och vitt vin? Jag dricker varken eller, så jag har ingen pejl. Kommer att åka till tyskland och köpa all vin/öl/sprit, tar bara två timmar att köra dit härifrån.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...