• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • cajsan

Mayfly: Tack så mycket! Då lägger jag in den igen då.... så kanske om det är några fler nytillkomna (förutom mig!) så kan vi lägga till oss!

6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    13 Emmie75, Göteborg
    13 Joppidopp, Stockholm
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    20 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
    20 cajsan, Roslagen
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå
    27 Fine, Stockholm
    27 Sprallig, Lund

• lillabunny

Hej majbrudar...
    Har haft lite mycket för mig på sista tiden. Har ju missat nya tråden! Men nu är jag med igen! Har en del att läasa in...

• lillabunny

Vad du är duktig mia_maj2006! Vilka fina tårtor... (lite sen kanske, är så när man är lite off) Man skulle kanske anlita dig!

• mia_maj2006

lillabunny: Tack så hemskt mycket. Det är roligt att få beröm Men jag är absolut inte så bra att jag skulle sälja mina tårttjänster till andra. Jag är ju inte ens helt nöjd själv med mina tårtor.

• Telan

Får börja med att hälsa alla nytillkomna välkomna till vår majtråd!

msbine: Jag vill jättegärna se era inbjudningar! ...nyfiken som man är.

Våra inbjudningskort och infoblad är också i princip klara och vi tänkte skicka ut dem i slutet av januari. Osa tänkte vi sätta till 15 april. Det enda som inte är klart är toastmastern, eller madame, och det vill vi ju gärna ha klart innan inbjudningarna ska skickas.

• Telan

Lapinette: En fråga till dansexperten , det pratades skor i en annan tråd och någon tipsade om att köpa dansskor istället för brudskor eftersom dessa oftast är bättre för fötterna osv. Har du nån kommentar angående detta? Vart finns de att få tag på och hur ligger de i pris?
    Anledningen till att jag undrar är att jag har problem med ett knä, gammal idrottsskada, och måste ha "bra" skor, helst inte allför hög klack. Det blir ju extra viktigt eftersom man ska gå omkring i dessa en hel dag nu.

• msbine

Det där med skorna är jag med intresserad av! Har dåliga knä efter hård gymnastik och kampsportsträning, så måste ha "fotriktiga" skor...

• Lapinette

Skulle nog inte säga att dansskor är speciellt fotriktiga skor men visst de ser ut som brudskor i vit satin. Själv hatar jag dem efter alla år av skavsår, blod, svett och tårar. Vart man köper dessa är jag lite osäker på idag. Det fanns en dansbutik på Hornsgatan i Stockholm men den är stängd sen länge. Annars beställde vi mina från London. Kan kolla om jag hittar några websidor.

Själv kommer jag att köpa ett par "vanliga" snyggskor som jag kan använda efter bröllopet. Ser fram emot att lägga en extra slant på ett par riktigt snygga skor här nere i Cannes. Här kryllar det av skobutiker.

• Lapinette

Annars så väntar jag på ett tygprov från en butik i London. De ska ha skickat mig en bit av en spets som jag sett på deras hemsida. Spännande!

Och så blev jag uppringd av Franska Ambassaden igår som undrade hur jag hade fått mitt efternamn. Jag är nämligen inte släkt med mitt efternamn...eller hur man nu säger utan har fått det genom min brors pappa. Nu ska franska myndigheterna godkänna vårt giftemål och fattar inte varför jag inte har samma namn som min far eller som min mor (som ogift). Att det ska vara så krångligt!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...