Inlägg från: msbine |Visa alla inlägg
  • msbine

MAJ 2006 tråd 4...

Hejsan!
    Har med hittat till vår nya tråd :)
    Har inte hunni tläsa allt än, återkommer senare ikväll eller imorogn...

• msbine

mia_maj2006: Håller med om att det är svårt med placeringen av gästerna. Det gäller ju att försöka sätta folk som kan trivas och ha roligt med varandra men ändå blanda så mycket som möjligt.

• msbine

Lapinette: Inte kul att vara osams med sin mamma :(

Själv har det gått lite framåt i planeringen, min m2b har äntligen börjat välja ut sina marshalker och jag har tagit tag i att åka iväg med tärnorna och fixa tyg och mönster till deras klänningar, vilket vi ska göra i början på februari.

Å sen ser man fram emot bröllopsmässan i HBG den 29: januari :)

• msbine

Har nu även lyckats maila iväg till kyrkan med alla mina frågor... ehöver ju veta om kantorn är öppen för att lära sig de sånger som vi vill ha spelat under vigseln, om min kusin kan få möjlighet att träna med kantorn en eller två gånger så det kommer att låta bra när vigseln är, och sist men inte minst om man får möjlighet till att "träna" en gång med hela brudföljet hur man ska gå in osv. Hur gör ni med det? Får ni träna eller?

• msbine

Fick svar direkt från min kyrka :) De ställer upp och lär sig de sånger jag vill ha utan kostnad och självklart kommer vi att få komma dit och träna, det hade hon redan pratat med min präst om (jag har "bokat" en egen präst som är en vän till familjen som kör över hlav skåne för att viga oss), så vi ska bara återkomma lite närmre så får vi komma så många gånger vi vill :) Känns skönt.

Sen har jag äntligen gjort klart inbjudningarna, de ligger klara för att postas nu, men får vänta ett par veckor till inan man skickar dem :( Ska se om jag kan lägga ut en bild här sen om nån vill se hur de ser ut.

Till frueriksson: Välkommen hit!

• msbine

Det där med skorna är jag med intresserad av! Har dåliga knä efter hård gymnastik och kampsportsträning, så måste ha "fotriktiga" skor...

• msbine

mia_maj2006: Kan man ladda ner de blanketterna redan? Hur gör man sen, fyller man i och skickar in till skatteverket eller och sen får tillbaka den hindersprövning som man ska lämna till prästen? Sorry för alla frågorna...

• msbine

Ok, då förstår jag. Vad hette de blanketter du skrev ut?

• msbine

Å så jag som e lite korkad... Så om båda är svenska medborgare (båda är födda i Sverige m) så behöver man inte ansöka om äktenskapscertifikat??? Det räcker alltså med namnbytesblanketten och den om hindersprövning?

• msbine

Vi önskar oss bara bidrag till bröllopsresan vilket vi ber dem sätta in på ett speciellt konto som min syster har öppnat till oss för detta ändamål, så förhoppningsvis slipper vi presentöppning :)

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...