Inlägg från: msbine |Visa alla inlägg
  • msbine

MAJ 2006 tråd 4...

Oj oj vad det händer mycket när man inet är inne på halva dagen :)

Tror att det är ganska lagom att börja festen vid 17, så är kl ca 18 innan alla har satt sig och fåt förrätt osv.
    Vi kommer att servera dessert i form av en "chokladbomb" eftersom jag är galen i choklad. Tårtan serveras när borden har brutits och delats upp i mindre bord för att få plats med lite dans.

Ang festprogram så kommer jag med att göra dem själv, har just nu 12 sidor/program klara på datorn, sen ska de abra monteras på ett kraftigare papper och så ska de stämplas och embrossas, lär ta lite tid... Vigselprogrammen kommer att ligga på tot 4 sidor/program, kommer att skriva ut texter på psalmer men inte på solosångerna i brist på plats.

• msbine

Telan: Har följande saker i festprogrammet
    sid 1 - framsida med monogram på
    sid 2 - lite text som säger välkomna til Svenssons bröllopsfest
    sid 3& 4 - Presentationer av gästerna
    sid 5 - Brodsplaceringen
    sid 6 - Ordningsregler och regler för allsång
    sid 7 - Meny
    sid 8-10 - Allsånger
    sid 11 - Korsord
    sid 12 - Vår historia i årtal

• msbine

Var även hos floristen igår och fick lite priser på alla buketter och diskuterade vilka blommor vi ska ha osv. Kommer att bli vita H55 rosor och förgät-mig-ej som huvudblommor i alla, kommer att bli fint tror jag. Det är dessutom min favoritblommor. Å priset blev jag nöjd med. De skulle ha 2200kr för en brudbukett, 3 tärnbuketter, 1 corsage till min m2b, och 3 lite mindre corsager till marshalkerna. Tyckte det var ett ok pris. Vad får ni andra betala?

• msbine

Telan: Vilken av ringarna är det? Fick upp två rader med ringar, lite svårt att se vilken det var, har inte så bra skärm...

• msbine

Lapinette: Kan ni inte begära att få den kvinnliga prästen då? Jag fick välja vilken präst jag ville ha, men vi valde att ta en från en annan församling/stad som vi kände istället.

• msbine

Telan: Kollade lite närmre nu, var jättefin ring! Och väldigt annorlunda, men ändå inte för mycket tyckte jag. Helt klart en ring man utan problem kan bära resten av livet.

• msbine

lillabunny: Synd att det är en bit att köra till malmö, annars hade det ju varit en idé :)

Å håller med lillabunny ang lapinettes bukett, tycker att det är jättefint med en färgstark bukett blommor :)
    Men, det passar inte mig eftersom jag är en väldigt ljus (färgmässigt, vad jag passar ihop med för färger, då jag är blond och ganska naturligt brun), så det får bli en väldigt ljus bukett för mig...

• msbine

Lapinette: Hade säkert varit skoj att få en ring för 30.000kr, men jag hade aldrig vågat använda den såvida den inte varfastkedjad till handen och definitivit inte under några som helst omständigheter kunde trilla av. Så jag hade nog inte velat ha en sådan ring. Pga att jag hade konstant varit rädd för att bli av med den, men så är jag lite klantig jag med

• msbine

Jättefin ring! Tror säkert att den är jättevacker med 17 diamanter! Å tycker att är det den ringen du vill ha, så ska du ha den. Man ska ändå ha den hela livet

• msbine

Jag hade nog hellre valt den från Schlins med en slät ring sidan om är den jättedyra ringen :) Tyckte det verkar jättefint.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...