Inlägg från: msbine |Visa alla inlägg
  • msbine

MAJ 2006 tråd 4...

mia_maj2006: Tänkte det med, tyckte att maj lät lite sent :)
    Lycka till med solisten, alltid kul att ha någon som sjunger för en på vigseln.

• msbine

Spännande att köpa tyg till klänningen :)

Ett litet tips till er som ska köpa papper till inbjudningar osv, kolla upp kontors/pappersvaruhusen, de är ofta MYCKET billigare.
    De blå papper jag har änvånt skulle jag ha betalt 3kr/st för (ska ha tot 1000 papper för att ha lite marginal, vilket skulle betyda 3000kr för papper), men hittade dem på det lokala kontorsvaruhuset för 200kr/1000 papper Bara ett litet tips.

• msbine

Kudne inte hålla mig längre, inbjudningarna gick ut igår, så de första bör dimpa ner hos gästerna idag :) Spännande.

Vi var först inne på att skriva något latinskt i våra ringar, men eftersom m2b bara ska ha en ring, så blir det bara namn och datum, han har ju datumet från förlovningen i den med, får inte plats med så mycket mer...

• msbine

fine: Vad roligt! Grattis till husköpet

• msbine

Solosångerna vi kommer att ha är: "You raise me up" med Secret Garden, "Can you feel the love tonight" med Elton John och "I'd do anything for love (but I wont do that) med Meatloaf. Min kusin kommer att sjunga dem.
    Min m2b ville egentligen ha någon låt med Thåström, men efter att ha lyssnat igenom alla imperiet, ebba grön och hans egna skivor så skippade vi det. Hittade int en enda låt som inte handlade om ond bråd död och politik...

Psalmerna kommer bla att vara den blomstertid nu kommer fast med vigseltext istället.

• msbine

Telan: Prova med .se på slutet istället.

• msbine

Telan: Änglarna var väl i valören 10kr? Eller har jag tittat på fel? Tyckte att änglarna var finare än hjärtana.

• msbine

Telan: jaha, då förstår jag :)

• msbine

Beräknar fyra sidor till vigselprogrammet. En framsida och sen två sidor med beskrivning om vad som händer iunder vigseln (psalmer, vigselns ordning osv) och sista sidan blank tänkte jag.

• msbine

Telan: Man kan ha precis vad man vill. Tycker jag i alla fall.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...