MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
fine - det var så lite så. Hoppas ni hittar något som ni gillar och som passar.
Telan: Rekommenderar Trädgårdspaletten på Kulladal, de är väldigt humana i sin prissättning och är väldigt duktiga på att binda buketter. Betalar 400 kr för min bukett och 25 kr för corsagen.
Telan, sorry är förvirrad till tusen... Trodde jag skrev i Malmö/Lund-tråden... Hoppas du hittar en duktig florist där du bor. För du bor väl inte i Malmö??!
lillabunny: Nej, jag bor tyvärr inte i Malmö men tack för tipset iallafall. Det var ju väldigt bra priser.
Nope, en florist i Uppsala verkar mer lämpligt.
Ja, jag fick helt hjärnsläpp... Det finns säkert prisvärda florister i Uppsala med, kruxet är bara att hitta dem ;) Lycka till med letandet! :)
lillabunny: Jag har inte börjat kolla än, men har fått lite tips i en Uppsalatråd. Jag tror jag går på dem i första hand.
Jag har varit inne i stan och köpt bröllopssåpbubblor som jag är jättenöjd med, hoppas bara att det inte regnar.
Dessutom har jag fått m2b att förstå att vi måste ha skrivit ihop önskelistan så att den finns på nätet när inbjudningarna skickas ut så vi ska försöka planera in en dag på stan där vi går och funderar på vad vi önskar oss. Det blir nog rätt mycket köksprylar och dessutom presentkort på resor.
mia_maj2006: Vi har också försökt ta tag i önskelistan. Jag hade helst bara önskat oss bidrag till bröllopsresan, för att göra det lite enkelt. Men m2b tycker inte att det känns helt rätt att önska sig pengar av folk, han tycker att det känns sniket. Eventuellt får det så med på listan som ett alternativ.
Igår kastade vi även en snabb blick på bordsplaceringen, bara för skojs skull och jisses, det kommer inte att bli lätt.
Lapinette: Vilken underbar klänning! Kommer nog att bli kanon! Syr din mamma efter bilden bara eller har ni något mönster? Skickligt i vilket fall!
Själv ska min mamma hjälpa mig att lägga upp min klänning. Den är 2 cm för lång i dagsläget. Mer än så hade vi nog inte vågat ge oss in på
Nästa steg i planeringen för vår del är att kontakta fotograf + att kolla med floristen. Vet precis hur bukette ska se ut då jag hittat en bild på "min" bukett. Ska skriva ut den och ta med för att kolla vad en sådan skulle tänkas kosta!
Har ni bestämt vad ni ska ha för musik på vigseln?
Vi har så gott som bestämt oss för att ha Brudmarsch från Väddö in och Visa vid vindens ängar ut nu. Ska maila kantorn och höra vad hon tycker. Det är lite samma stuk på dem, så det blir nog bra. Bra på piano är det viktigaste då kapellet där vi gifter oss inte har en fungerande orgel. Psalmerna blir 201 och 200 (En vänlig grönskas rika dräkt och I denna ljuva sommartid).