MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Lapinette: Då är det kanske inte så sent ändå kl 17.00! Vad bra då slipper man oroa sig för det!
Nu är den ena fotografen kontaktad. Han skulle skicka över lite bilder och info. Skönt att det börjar röra sig lite på den fronten. (han var fortfarande ledig på vår dag )
Har bestämt en myskväll med min tärna i nästa vecka. Ska skriva listor, bläddra i tidningar och riktigt bröllopsfrossa! Underbart!!
Nu har jag bestämt mig för ring också! Det blir med en sten som står upp. Tycker ju att det är så läckert, även fast det kanske inte alltid är så praktiskt. Kommer nog att ångra mig om jag inte tar den! Ska önska mig en smal ring med nedsänkta diamanter som morgongåva, eller kanske ettårsgåva istället...
FiaMia - att äta middag vid 17-18 tiden är ju ganska så vanligt i Sverige så folk lär nog inte hungra ihjäl sig innan dess. Vi kommer nog också bjuda på lite canapéer till champagnen så alla får något i magen och inte enbart alkohol. Sen så kommer ju våra franska gäster tycka att vi är otroliga som äter sååååå tidigt. De är ju vana (även jag) att äta runt 20-21-tiden.
Oj oj vad det händer mycket när man inet är inne på halva dagen :)
Tror att det är ganska lagom att börja festen vid 17, så är kl ca 18 innan alla har satt sig och fåt förrätt osv.
Vi kommer att servera dessert i form av en "chokladbomb" eftersom jag är galen i choklad. Tårtan serveras när borden har brutits och delats upp i mindre bord för att få plats med lite dans.
Ang festprogram så kommer jag med att göra dem själv, har just nu 12 sidor/program klara på datorn, sen ska de abra monteras på ett kraftigare papper och så ska de stämplas och embrossas, lär ta lite tid... Vigselprogrammen kommer att ligga på tot 4 sidor/program, kommer att skriva ut texter på psalmer men inte på solosångerna i brist på plats.
Vår vigsel är också kl 14.00 men övriga tider har vi inte funderat så mycket på än. Tänkte ta det i samband med planeringsmötet med herrgården, de har ju rutin på det där.
msbine: Vad har du fyllt dina tolv sidor festprogram med?
LApinette
Tack för fototipset, ska höra med honom.
FiaMia
Jag fick en klassisk engelsk förlovningsring, det vill säga en enstensring där stenen står upp, av min M2B. Den är otroligt vacker, och är den bara väldesignad så är det inga som helst problem. Jag märker knappt av den. Min sten står dock inte upp jättemycket, vi designade modellen själva och valde en som fattning som ger maximalt ljusinsläpp till stenen samtidigt som den inte står upp som ett 'spjut' (om du förstår vad jag menar... :))
Lite sen men... Vi tänker också göra ett vigselprogram till alla som förväntas närvara på vigseln.
Oj, jag har redan planlagt hela bröllopsdagen per minut (nästan ). Har även lagt in vad övriga ska göra den dagen parallelt med när jag fixar håret etc. Tror inte man kan ha nog stenkoll på vad som ska hända.
Själv har jag ju en så annorlunda förlovningsring (tror ni allihop redan har sett den i tidigare trådar) att jag kommer att flytta den till höger ringfinger för att kunna ha en vigelsring. Det går inte att placera en ring vid sidan om min Triologi. Har pratat med guldsmeder om lösningar och varianter men den är allra vackrast själv. Istället blir det antingen 2 nya ringar eller 1 bred som får ligga på vänsterhanden.
Och förresten har nu 16 flaskor av min favvo champagne, Pol Roger, stående här hemma (Cannes). De levererades i vita boxar och är så vackra (om champagne kan vara vacker )!
Oh ja, champagne kan vara otroligt vackert!!!
Vi har massa lådor med vin och ett 'skafferi' med sprit hemma i vår 3a men än så länge har vi inte öpt in champagnen.
fine: Har du någon bild på ringen? Blir ju så nyfiken ju!
Skönt att höra att den inte känns "i vägen" fastän stenen står upp! Det har varit mitt största orosmoment!
Den ring jag ska ha har en väldigt hög sten, men ska kanske be guldsmeden att göra den lite lägre. Det som är så fint är att det är en "öppen" fattning eller hur man ska förklara... man ser alltså i mellan "armarna" som håller stenen och ser då stenens underdel... (om någon nu förstår min flummiga förklaring )
Jag har en "vanlig" ring som har en bamsesten (det är ingen diamant utan en bergskristall). Det är min mammas och pappas fd förlovningsring som mamma har satt en sten på. Då stenen hålls fast med ganska kraftig infattning så är det en ring som inte fastnar i kläder eller så och jag har den alltid på mig (förutom vid sport). Tror FiaMia att det kommer att gå bra.