• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • lillabunny

Lapinette, jag gillar ditt val av färgstark brudbukett. Som du säger så är det nog snyggt att bryta av mot det sobra och eleganta. Det blir nog perfekt!

• msbine

lillabunny: Synd att det är en bit att köra till malmö, annars hade det ju varit en idé :)

Å håller med lillabunny ang lapinettes bukett, tycker att det är jättefint med en färgstark bukett blommor :)
    Men, det passar inte mig eftersom jag är en väldigt ljus (färgmässigt, vad jag passar ihop med för färger, då jag är blond och ganska naturligt brun), så det får bli en väldigt ljus bukett för mig...

• Lapinette

Har nu ringt till församlingen och kollat igen...är så rädd att det ska vara en präst vars midnattsmässa jag besökte 2001. Tyvärr kan det vara han då han har tjänstgjort i Mariefred sen 1999....usch så rädd jag blir! Dock så lugnade min mammas sambo mig med att säga att det kommer att bli bra ändå samt att han inte tror att det är samma kille (efter att jag gett beskrivningen som damen på församlingen beskrev honom). Ha, ha...snacka om att man har nojja!

• Lapinette

kul att alla verkar gilla min bukett! Som sagt det är ljuv rosa, stark rosa och så limegrönt. Det är rosor, luktärter, ranunkel bland annat och sen band i två rosa färger som hänger ned och pärlor i rosorna.

Själv är jag färgstark. Har mörkbrunt hår, brun-gröna ögon och blir väldigt solbränd. Passar i starka färger men även i pasteller. För mig var en vit bröllopsklänning (inte creme, beige, champagne) självklart.

Hur är det med er övriga brudar? Hur är ni färgmässigt...något ni har funderat över när ni valde/väljer klänning och bukett?

• Telan

Lapinette: Din bukett låter jättefin. Jag gillar också starka färger och tror det blir snyggt att blanda upp lite med det eleganta.

Jag har också mycket färg i mig själv, mörkbrunt hår, brun-gröna ögon och blir lätt brun i solen. Men jag passar bäst i starka eller dova färger, inte alls pasteller och inte heller i klarvitt. Brudklänningen är lite champagnefärgad och buketten kommer att gå i färgtemat vinrött och gammelrosa. Självklart valde vi (jag ) färgtema utefter vad vi passar i.

• FiaMia

Jag är också ganska mörk. Brunt hår, gröna ögon och blir lätt brun. (inte just nu dock, känner mig blek å vintergrå... får nog gå till solariet nån dag!)

Min brudbukett kommer att va gammelrosa rosor med hjärtan på tråd i. Vill ha en ganska enkel bukett för det känns mer som Jag...

• Telan

FiaMia: Har du nån bild eller kanske namn på de rosor du kommer att ha i buketten? Jag vill också ha gammelrosa rosor och tips är alltid välkomna.

• mia_maj2006

Min bukett ska bara vara rosa gerbera och knutet med rosa sidenband i samma färg som min dotters klänning (brudnäbben). Jag är mörk i håret men har ganska ljus hy, hoppas att det blir bra.

Rosa gerbera är temablomma på bröllopet så därför ville jag ha bara såna blommor.

• lillabunny

msbine, du har nog en del annat att pyssla med på din bröllopsdag än att bila till Malmö! Det finns nog bra florister där du med bor! :)

Jag är med ljus som du, har valt lime och vitt, hoppas att det kommer bli bra! :)

• FiaMia

Telan: Kan maila en bild till dig på de skorna jag köpt + den buketten jag fastnat för. Bilden är inte min så därför vill jag inte lägga ut den här...

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...