• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • FiaMia

Telan: *pling* du har mail!

• Lapinette

lillabunny - låter vackert med vitt och lime.

Har nu pratat med prästen!!! Dock är det inte helt hundra att det blir han då han egentligen, kanske, eventuellt borde vara på ett konfirmationsläger den helgen och den andra prästen som tjänsgör där ska sluta och de har inte hittat någon ersättare. Pratade dock igenom en del frågor jag hade med honom samt att vi bokade ett möte en månad innan vigseln. Tänker ringa om ett par veckor för att höra om det verkligen blir han! Trist när det är osäkert.

• lillabunny

Skönt att ni fick svar på några frågor i alla fall Lapinette! Trist när det inte är klart vilken präst det blir, men ni har ju ordnat det så bra det går med ett nytt möte en månad innan. Det fixar sig!

• pirr i magen

Nu har jag hittat den rätta klänningen !!!!! En tvådelad från Lilly. Handskar utan fingrar ( ni vet vad jag menar, va) å en slöja som går till midjan ungefär. Nu ska jag bara hitta ett par sköna skor att ha till oxå.

• Lapinette

pirr i magen - oj, trodde det bara var jag som inte hade hittat min klänning! Skoj att du har funnit en som känns bra. Själv ska jag till Simbra Siden (Sthlm) på måndag och köpa tyg till min.

Har varit iväg och provat lite ringar under kvällen i samma affär som min förlovsningsring är inköpt. Damen i affären vandrade iväg och hämtade de mest (åtminstone vad jag tror) exklusiva i hela affären den ena för 45 000 och den andra för 39 000 (min favorit). Trevligt att prova och titta men självfallet helt galet dyrt tyckte jag och ägnade inte en tanke åt det....men min blivande gick visst och tänkte och tyckte att den för 39 000 men något sämre stenar (typ 30 000) den kunde jag få om jag är snäll (och då ingen morgongåva). Har han misst förståndent?!!

Själv var jag inne på att beställa via internet, Schalins ringar, 3 st, för sammanlagt ca 7 500 kronor. Tror inte vi tänker riktigt likadant här. Vad skulle ni göra...acceptera en ring för 30 000. Till saken hör att han tjänar otroligt bra min blivande...men ändå, för mellanskillnaden kan man åka på en trevlig semester...fast en ring har man ju för resten av livet.

• Lapinette

Och till saken hör att min förlovningsring redan är en dyr historia...det är därför jag inte ville välja någon dyr vigselring och så går han och funderar på det.

Visst, detta är ett otroligt typiskt i-landsproblem...eller ska vi säga egentligen inte ett problem men jag bara undrar vad ni skulle göra och tänka?

• msbine

Lapinette: Hade säkert varit skoj att få en ring för 30.000kr, men jag hade aldrig vågat använda den såvida den inte varfastkedjad till handen och definitivit inte under några som helst omständigheter kunde trilla av. Så jag hade nog inte velat ha en sådan ring. Pga att jag hade konstant varit rädd för att bli av med den, men så är jag lite klantig jag med

• Telan

Lapinette: Oj, svår fråga. Håller med msbine att det hade varit trevligt med en dyr ring, men om jag skulle gå och oroa mig för den så är det inte värt det. Huvudsaken är väl att man har nånting man trivs i, både hur ringen ser ut och hur den känns att bära. Är det stor skillnad utseendemässigt?

• mia_maj2006

Lapinette: Jag säger som msbine jag skulle inte våga gå runt med en ring för 30000 kr, jag skulle vara rädd att tappa den eller att någon skulle stjäla den.

Dessutom tycker jag som du att de pengarna kan man lägga på en resa eller så men samtidigt måste du ju ta hänsyn till din m2b, ringar i den prisklassen kanske är det normala i hans familj.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...